AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #61 Skrevet 8. oktober 2014 Fy fader for noen holdninger på svigerfar. Men lite du får gjort med dem dessverre. Men jeg hadde definitivt sagt rett ut til svigerfar med de andre til stede at han hadde brutt din tillit, ødelagt overraskelsen med gaven og takket ham for det. Kanskje går det inn om du gjør det på den måten? Det er måten jeg løste det på med min mor som gjorde noe lignende. Og selvfølgelig forteller jeg henne aldri en hemmelighet igjen! Hun skjønner ikke hvorfor men... For det hun gjorde var jo bare godt ment (Nope, det er det ikke!).Anonymous poster hash: e7b84...126 1
FruRaeder Skrevet 8. oktober 2014 #62 Skrevet 8. oktober 2014 Han ble vel sint for at dere ikke kunne møte opp på middag. Syns svigerfaren din virker som et bittert menneske! 3
LilleBallerina Skrevet 8. oktober 2014 #63 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde blitt kjempesinna og virkelig sagt hva jeg mente - høyt og tydelig!
Gjest Raptuza Skrevet 8. oktober 2014 #64 Skrevet 8. oktober 2014 De ville vel vise hvem som har makta. Gamlefolks utspekulerthet. Og sikkert overbevist om at dei gjorde det einaste rette. Kanskje håpte dei på takk? For å sei det sånn, det er svigers som førte deg og mannen din bak lyset. Eller blåste ut lyset....
Gjest Raptuza Skrevet 8. oktober 2014 #65 Skrevet 8. oktober 2014 Så har du i alle fall funne ut at dei er ikkje til å lita på. Eller at dei er stokk dumme.
ViljaH Skrevet 8. oktober 2014 #66 Skrevet 8. oktober 2014 Aldri mer si personlig informasjon til svigers. Neste gang aksepterer du da middagsinvitt, og sender sms fra flyplassen at dere ikke kommer likevel. Jeg hadde også sagt tydelig fra til svigerfar at det var jævlig dårlig gjort, og at du fra nå av vil informere ham på need-to-know basis.
yxnyx Skrevet 8. oktober 2014 #67 Skrevet 8. oktober 2014 Det hadde jo vært morsomt å konfrontere svigerfar med at HAN har ført deg bak lyset. Han sa jo at han skulle holde på hemmeligheten. Så at han løy deg rett i fjeset er nesten det verste, synes jeg. Dessverre er man nødt til å svelge ganske mye dritt fra svigerfamilien, for partnerens og fredens skyld. Jeg hadde latt det gå, men selvsagt vært mer på vakt framover. Dette er en kar som ikke tar fem øre for å dolke folk i ryggen. 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #68 Skrevet 8. oktober 2014 Han skulle ha blitt bundet fast til en stol foran pc'en og tvunget til å lese hele tråden så han ser hvilke tanker folk gjør seg om ham. Anonymous poster hash: 23648...29e 3
Gjest BabyBlue Skrevet 8. oktober 2014 #69 Skrevet 8. oktober 2014 Ganske tydelig at han gjorde det KUN for å være kjip! Fy fy! Samme tenkte jeg også. Noen folk lever for å forsure tilværelsen til andre, på alle mulige måter. For en tosk...!
minister-mio Skrevet 8. oktober 2014 #70 Skrevet 8. oktober 2014 "Ført bak lyset"? Seriøst! Høres ut som om du har gjort noe veldig slemt, ikke planlagt en super bursdagsgave 1
Millimani Skrevet 9. oktober 2014 #71 Skrevet 9. oktober 2014 Mannen min har snart bursdag, og som gave har jeg kjøpt en ferietur (hotell+fly) til en by jeg vet han lenge har ønsket å dra til, men vi har liksom aldri tatt oss råd. Bursdagen hans er om to uker og avreisedag dagen etterpå, vi har begge fri den uka med planer om å "slappe av og rake litt i hagen". Ferieturen skulle være en OVERASKELSE. Jeg har planlagt lenge hvordan jeg skulle gi han overaskelsen og hadde laget et eget opplegg for det, og dette betydde mye for meg da jeg har brukt en god del penger og tid på hele greia. Siden han har bursdag har hans foreldre invitert oss på middag en dag da vi er på bursdagsferie. Jeg ringte svigerfar i all hemmelighet, og forklarte at jeg har kjøpt en ferietur i gave og at vi derfor vil være bortreist, men at det er en overaskekse til dagen hans, så de må spille med og late som at vi skal på middagsbesøk. Svigerfar svarte at han forsto det skulle være en hemmelighet intill videre og lovet å spille med. DEN GANG EI. Han ringte sporenstraks sin sønn (min mann) og fortalte om feriegaven. Fordi "han fortjener ikke å bli ført bak lyset". Jeg er kjempesint og veldig lei meg. Jeg hadde som sagt et opplegg rundt hvordan jeg skulle overrekke gaven, og føler meg lite respektert av svigerfamilien. Min mann er trist over hele situasjonen. Han er glad for gaven og gleder seg veldig, men trist fordi opplegget ble litt amputert og at jeg ble lei meg. Hvordan skal jrg forholde meg til svigers nå? (Vi er gift og barnløse, om det har noe å si)Anonymous poster hash: 68e07...fce Jeg har ikke lest hele tråden. Jeg hadde blitt eitrende sinna, og det med god grunn. Det går ikke an å oppføre seg slik! Det er respektløst av din svigerfar, og han bør skjønne at en overraskelse hvor han og din svigermor blir bedt om å spille med, - ikke er det samme som å føre en bak lyset. Men da vet du til en annen gang at du ikke skal dele slike ting med dine svigerforeldre. Du har god grunn til å være lei deg, og at mannen din er trist over situasjonen betyr jo at han støtter deg. Ta det opp med dine svigerforeldre. Du eller mannen din, eller begge to sammen. Det går ikke an å oppføre seg slik som din svigerfar!
Namine Skrevet 9. oktober 2014 #72 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg hadde også blitt forbanna, og ikke minst lei meg, at svigerfaren din i det hele tatt kan tenke sånn, er uforståelig for meg. Men nå vet du det, svigerfar er ikke til å stole på, hverken på gode eller vonde hemmeligheter, så er det noe du ikke vil andre skal vite, bør du ikke si noe der i gården mer. Og hadde det vært min far, hadde jeg tatt det opp med han, å spurt hvordan han i all verden mente han hadde rett på å ødelegge overraskelsen på den måten, og det hadde jeg faktisk forventet at min mann gjorde med sin far også.. Men ikke la dette ødelegge turen deres, dere kommer sikkert til å få en flott tur, så nyt den akkurat slik du hadde tenkt deg før dette, å prøv og ikke la dette legge en skygge over turen! God tur!
Ultiva Skrevet 9. oktober 2014 #73 Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Jeg skjønner godt frustrasjonen din TS, og til mange i denne tråden. Svigerfar har ikke bare gått bak ryggen din (og ført deg bak lyset), han har rett og slett tråkket på deg som kvinne. Han betviler evnen din til å ta hånd om pengene du selv tjener, betviler evnen din til å kunne foreta et selvstendig valg om en større pengesum som du selv har spart opp. Han anklager deg for å gå bak ryggen på mannen din og antyder dermed at du er en dårlig kone. Åååh jeg hadde vært så forbannet!! I og med at dere ikke har barn så hadde jeg uten tvil skapt tidenes isfront, helt til unnskyldningen kom. Det er vanskelig og direkte fornedrende å tilbringe tid med en person som behandler en som et uvitende barn. Endret 9. oktober 2014 av Ultiva 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #74 Skrevet 9. oktober 2014 Hei hei! Jeg ser det har vært i liv i tråden mens jeg har vært borte! Tusen takk for all trøst og alle råd. Jeg har snakket med min mann skikkelig, og vi har kommet frem til at han selv skal få ta den samtalen med sin far. Fordi det kommer til å bli en ubehagelig samtale, fordi jeg er usikker på om jeg vil klare å holde meg i skinnet, fordi hans far skal få se hvordan han selv har såret sin sønn og skadet deres forhold. Min mann er flau på sin fars vegne, skuffet og sint. For det ER et ganske drøyt overtramp fra svigerfar sin side. Ikke bare det, men han har skadet en ellers fin relasjon med sin svigerdatter (meg). Med mindre han legger seg paddeflat og kan forklare oppførselen sin med en plutselig psykose, kommer jeg aldri til å stole på han igjen og vår relasjon kommer jo til å være farget av det. Men jeg kommer ikke til å kutte han ut, bare forholde meg til han på en "profesjonell" måte. Min mann og jeg skal selvfølgelig kose oss veldig på turen, han var veldig overasket og glad for presangen! Men litt trist er det nå at det fantastiske opplegget rundt overrekkelsen av gaven gikk i vasken (rebusløype gjennom hele byen, hvor alle delmålene har noe å gjøre med landet vi skal til, før han i siste delmål som er en restaurant med mat fra landet får en guidebok). Jeg ser at den rebusløypa antageligvis er like (om ikke mer) morsom for meg som for han, men jeg hadde nå brukt mye tid og krefter på å lage det og gledet meg veldig til reaksjonen hans. TS Anonymous poster hash: 68e07...fce 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #75 Skrevet 10. oktober 2014 For en fantastisk gave! Så synd at opplegget ble spolert av en ignorant tosk. Anonymous poster hash: 88202...f53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå