AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #21 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg må bare understreke at grunnen til at jeg fortalte svigerfar om reisen var fordi de hadde invitert oss på en middag. Vi kunne ikke komme på middagen fordi vi jo skulle reise bort, men det visste jo ikke min mann noe om. TSAnonymous poster hash: 68e07...fce
Gjest gjest- silje Skrevet 8. oktober 2014 #22 Skrevet 8. oktober 2014 Kunne til dels forstått hvis hemmeligheten hadde glippet ut ved ett uhell, men å ringe sønnen rett etterpå?? Hva i all verden? Skulle nesten tro at han hadde noe imot deg ts, for dette var jo rett og slett slemt!
Gjest Vinglepetra Skrevet 8. oktober 2014 #23 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde blitt forbanna og tatt en alvorsprat med svigerfar, helt utrolig at voksne mennesker kan oppføre seg på den måten! Det er selvfølgelig veldig trist at overraskelsen din ble spolert, men husk at dere får en fin ferietur sammen uansett ikke la dette ødelegge selve ferien.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #24 Skrevet 8. oktober 2014 Din svigerfar er av den gamle skolen der mannen var patriarken som bestemte, hadde ansvar for økonomien og var husets overhode. Han har sin bakgrunn, og du får ikke forandret han. Det er ikke noe vits i å være forbannet fordi han har ikke vært ute etter deg personlig, men bare husk hvem han er når du forholder deg til han i fremtiden. Anonymous poster hash: 90705...758 Jeg tenker det samme som deg. Anonymous poster hash: 23fde...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #25 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg ble også sjokkert nå. Tenkte litt på din stakkars svigermor (hvis hun er inne i bildet?), han høres ut som en mann som liker å bestemme hvordan ting skal gå for seg, og som ikke er særlig fintfølende. Det er klart et overtramp mot deg, han umyndiggjør deg helt og går bak din rygg for å "ordne opp i" rotet du har stelt i stand, i hans øyne. Han MÅ få tilbakemelding på dette (helst av din mann). Jeg hadde også hatt store problemer med å omgå ham i fremtiden. Prøv å få tatt en alvorsprat med svigerfar FØR dere drar på turen, slik at dere kan kose dere og slippe å ha dette i bakhodet. Anonymous poster hash: 4c08f...22c 6
Japp Skrevet 8. oktober 2014 #26 Skrevet 8. oktober 2014 Mannen min har snart bursdag, og som gave har jeg kjøpt en ferietur (hotell+fly) til en by jeg vet han lenge har ønsket å dra til, men vi har liksom aldri tatt oss råd. Bursdagen hans er om to uker og avreisedag dagen etterpå, vi har begge fri den uka med planer om å "slappe av og rake litt i hagen". Ferieturen skulle være en OVERASKELSE. Jeg har planlagt lenge hvordan jeg skulle gi han overaskelsen og hadde laget et eget opplegg for det, og dette betydde mye for meg da jeg har brukt en god del penger og tid på hele greia. Siden han har bursdag har hans foreldre invitert oss på middag en dag da vi er på bursdagsferie. Jeg ringte svigerfar i all hemmelighet, og forklarte at jeg har kjøpt en ferietur i gave og at vi derfor vil være bortreist, men at det er en overaskekse til dagen hans, så de må spille med og late som at vi skal på middagsbesøk. Svigerfar svarte at han forsto det skulle være en hemmelighet intill videre og lovet å spille med. DEN GANG EI. Han ringte sporenstraks sin sønn (min mann) og fortalte om feriegaven. Fordi "han fortjener ikke å bli ført bak lyset". Jeg er kjempesint og veldig lei meg. Jeg hadde som sagt et opplegg rundt hvordan jeg skulle overrekke gaven, og føler meg lite respektert av svigerfamilien. Min mann er trist over hele situasjonen. Han er glad for gaven og gleder seg veldig, men trist fordi opplegget ble litt amputert og at jeg ble lei meg. Hvordan skal jrg forholde meg til svigers nå? (Vi er gift og barnløse, om det har noe å si)Anonymous poster hash: 68e07...fce Fy søren, det var skikkelig dårlig av svigerfar. Her burde mannen din inn på banen og virkelig ta en prat med faren sin. Sånn gjør man ganske enkelt ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #27 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til svigers nå. Mest av alt jeg jeg lyst til å aldri møte svigerfar igjen Jeg ringte han og lurte på hva i alle dager han drev med (jeg var rolig, men opprørt) og fikk ikke noe vettug svar. Bare det med at jeg ikke kunne bestemme hva min mann skulle beuke ferien til og at jeg gadde brukt masse penger uten at han visste om det. Svigerfsr og jeg hadde et helt normalt forhold, det har ikke vært noe uenigheter eller kranglimg før. Jeg teodde han likte meg. Han er 54 år forressten. TSAnonymous poster hash: 68e07...fce
Japp Skrevet 8. oktober 2014 #28 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til svigers nå. Mest av alt jeg jeg lyst til å aldri møte svigerfar igjen Jeg ringte han og lurte på hva i alle dager han drev med (jeg var rolig, men opprørt) og fikk ikke noe vettug svar. Bare det med at jeg ikke kunne bestemme hva min mann skulle beuke ferien til og at jeg gadde brukt masse penger uten at han visste om det. Svigerfsr og jeg hadde et helt normalt forhold, det har ikke vært noe uenigheter eller kranglimg før. Jeg teodde han likte meg. Han er 54 år forressten. TSAnonymous poster hash: 68e07...fce Det kan virke som han er gammeldags ja. Men alderen tilsier jo at han burde være vant til at damer også tjener egne penger og må få bruke det på hva de vil. Har mannen din sagt noe om han kommer til å si noe til sin far? 3
Gjest Violetta Skrevet 8. oktober 2014 #29 Skrevet 8. oktober 2014 Støtter forslaget om at din mann må ta det opp med sin far. 8
Lou Salome Skrevet 8. oktober 2014 #30 Skrevet 8. oktober 2014 Du skal ikke gjøre noen ting, annet enn å forholde deg avmålt (og i ditt stille sinn forvente en unnnskyldning kanskje?) Din mann må ta opp dette med sin far, og fortelle ham i klartekst hvor dumt det var, hvor frekt det var, hvordan det ødela hele gaven for sønnen selv, at dette slett ikke var en telefon han satte pris på, at det var respektløst overfor deg og hans selv, og at han generelt er sint, skuffet, og det har ødelagt mye av gleden ved gaven/turen. Så er det bare å legge til hvor lite han har med deres økonomi å gjøre, at en slik innblanding er utidig uansett, og at det selvfølgelig blir vanskelig å samarbeide med dem om de enkleste ting (som avtale et middagsbesøk), fordi han har en gang for alle vist at han overhodet ikke er til å stole på, at han selv overhodet ikke stoler på sønn selv og hans kone, og i det hele tatt. Så får de krangle litt. Det vil være noen sure miner i lang tid, kanskje svigerfar ser at han gikk over streken, men han kommer aldri til å forandre seg, så nå vet dere det. Han er en drittsekk. 13
perlesnor Skrevet 8. oktober 2014 #31 Skrevet 8. oktober 2014 Så utrolig kvalmt gjort! Hvordan fikk du vite at han ringte? sa mannen din det med en gang? hvordan gikk det seg til. Hadde sagt til svigerfar at hvis det var et problem så burde han ha tatt det opp med deg FØRST så du kunne fått lov til å velge om du ville fortelle han "at du hadde ført han bak lyset" (må bare le av dette). At han tok dette valget.. nei fy... jeg hadde merket meg dette en god stund fremover. Han respekterer ikke deg. Hva kan grunnen være til dette? Kanskje han var sjalu fordi han mener dere ikke er nok hos dem, eller har dere klagd på økonomien før? har ikke ord 2
Strikkemamsen Skrevet 8. oktober 2014 #32 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde blitt så,sint at de ikke hadde sett meg mer! Sånne folk orker jeg ikke å være rundt... enig i denne. Og jeg hadde ikke invitert de i bursdagsselskap. For øvrig så hadde mannen min fått ringt de og sagt at de ødela hele bursdags gaven og at jeg var kjempelei meg . Og at pga det så var de ikke Velkommen i bursdag lengre..... 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #33 Skrevet 8. oktober 2014 Tusen takk for gode råd og støtte! Min mann ringte meg rett etter han hadda snakket med faren sin. Han lurte litt på hva som egentlig skjedde og takket for turen. Han er enig i at det var feil av faren hans, og er flau på hans vegne. Vi har ALDRI klaget på økonomien! Vi er begge i fast jobb med egen bolig, ingen gjeld bortsett i fra boliglån og vi har aldri hatt noe økonomisk tull. TSAnonymous poster hash: 68e07...fce 1
Daraya Skrevet 8. oktober 2014 #34 Skrevet 8. oktober 2014 Han er 54 og dermed altfor ung til å ikke har lært at kvinner er selvstendige vesen. Han har ingenting med deres økonomi å gjøre, heller ikke hvordan ferie brukes. Dette hadde han fått høre i klartekst. Fra meg. Sønnen hans tenker sikkert ikke som faren men er nok vant med den gammeldagse og respektløse oppførselen faren viser og derfor er det ikke sagt at en samtale mellom far og sønn vil ha noe som helst konsekvens. En unnskyldning er minimumkrav, ellers hadde jeg kuttet ut svigerfaren fullstendig. Og ja, en av mine mindre gode egenskaper er at jeg er langsint. 4
gjestgjestgjest1 Skrevet 8. oktober 2014 #35 Skrevet 8. oktober 2014 Ganske tydelig at han gjorde det KUN for å være kjip! Fy fy! 6
Snøugla Skrevet 8. oktober 2014 #36 Skrevet 8. oktober 2014 Hvordan ser mannen din for seg at forholdet hans til faren kommer til å være fremover? 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #37 Skrevet 8. oktober 2014 Hvordan ser mannen din for seg at forholdet hans til faren kommer til å være fremover? Jeg håper at man ikke lar en sånn hendelse ødelegge et familieforhold. Anonymous poster hash: 300b4...e1e 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #38 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg håper at man ikke lar en sånn hendelse ødelegge et familieforhold.Anonymous poster hash: 300b4...e1e Hadde det bare vært oss og svigerfar i et vakuum hadde det vært (fra min side) fristende å kutte han ut. Men der er jo svigermor og søsken og onkler og tanter og nieser og nevøer og det hele. Vi kan ikke bare kutte dem ut på grunn av dette. Derfor er jeg også litt i villrådet... TSAnonymous poster hash: 68e07...fce
Rosa Sitron Skrevet 8. oktober 2014 #39 Skrevet 8. oktober 2014 Hadde det bare vært oss og svigerfar i et vakuum hadde det vært (fra min side) fristende å kutte han ut. Men der er jo svigermor og søsken og onkler og tanter og nieser og nevøer og det hele. Vi kan ikke bare kutte dem ut på grunn av dette. Derfor er jeg også litt i villrådet... TSAnonymous poster hash: 68e07...fce Dere må som flere har sagt få mannen din til å fortelle svigerfaren din at dette var uhørt. Jeg merker jeg blir skikkelig lei meg på dine vegne nå, og håper det løser seg! 4
Pottah Skrevet 8. oktober 2014 #40 Skrevet 8. oktober 2014 Åfyfader. Jeg hadde KLIKKA vinkelrett. Noe så kjipt? Antok at det var et uhell når jeg leste overskriften, men MAKAN?? Dersom svigerfar skulle hatt "lov" til å gjøre det, skulle han i det minste vært sikker på at du brukte av deres felles penger, ikke dine egne. Ærlig talt. Lavmål! Jeg hadde lagd en isfront til svigerfar, og bedt mannen gi faren sin en ordentlig lekse om hva han skal eller ikke skal blande seg opp i. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå