AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Mannen min har snart bursdag, og som gave har jeg kjøpt en ferietur (hotell+fly) til en by jeg vet han lenge har ønsket å dra til, men vi har liksom aldri tatt oss råd. Bursdagen hans er om to uker og avreisedag dagen etterpå, vi har begge fri den uka med planer om å "slappe av og rake litt i hagen". Ferieturen skulle være en OVERASKELSE. Jeg har planlagt lenge hvordan jeg skulle gi han overaskelsen og hadde laget et eget opplegg for det, og dette betydde mye for meg da jeg har brukt en god del penger og tid på hele greia. Siden han har bursdag har hans foreldre invitert oss på middag en dag da vi er på bursdagsferie. Jeg ringte svigerfar i all hemmelighet, og forklarte at jeg har kjøpt en ferietur i gave og at vi derfor vil være bortreist, men at det er en overaskekse til dagen hans, så de må spille med og late som at vi skal på middagsbesøk. Svigerfar svarte at han forsto det skulle være en hemmelighet intill videre og lovet å spille med. DEN GANG EI. Han ringte sporenstraks sin sønn (min mann) og fortalte om feriegaven. Fordi "han fortjener ikke å bli ført bak lyset". Jeg er kjempesint og veldig lei meg. Jeg hadde som sagt et opplegg rundt hvordan jeg skulle overrekke gaven, og føler meg lite respektert av svigerfamilien. Min mann er trist over hele situasjonen. Han er glad for gaven og gleder seg veldig, men trist fordi opplegget ble litt amputert og at jeg ble lei meg. Hvordan skal jrg forholde meg til svigers nå? (Vi er gift og barnløse, om det har noe å si)Anonymous poster hash: 68e07...fce
Gjest paramount Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde konfrontert ham og fortalt hva jeg syns om hans oppførsel/reaksjon. Å bli *beskyldt* for å føre ham bak lyset er jo helt bak mål! Makan til hårsår mann da!...ligner litt på min svigerfar..... 25
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Svigerfaren din er et rasshøl, jeg hadde lagt ham for hat rett og slett, og aldri stolt på ham mer. Anonymous poster hash: 23648...29e 19
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde blitt forbanna, og jeg hadde sagt det HØYT også. Unødvendig og barnslig oppførsel.Anonymous poster hash: a1cd9...610 16
Gjest Badebuksa Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde blitt så,sint at de ikke hadde sett meg mer! Sånne folk orker jeg ikke å være rundt... 9
Kjerringa Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 For et rasshøl. Ja rett ut. Ikke vær lei deg, mannen din ble glad og satte pris på gaven din. Vær heller glad, slik at dere ikke ødelegger for ferien. Dere kommer til å kose dere sammen og nyte noen dager fri! Hva dere skal gjøre? Ikke stort annet enn å fortelle rett ut hvor respektløst og dårlig gjort det var av han. Han fortjener sannheten midt i fleisen. I ettertid forteller du ikke svigers planene dine. 16
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg ringte svigerfar og lurte på hva i alle dager han drev med, og fikk til svar at mannen min "fortjener å vite hva ferien hans skal bli brukt på" og at det er "viktig at ektefeller ikke gjør innhugg i økonomien bak den andres rygg". Som sagt var planen for friuka i utgangspunktet å rake løv i hagen og slappe av. Og ferieturen har JEG spart til å flere måneder (vi har felleskonto til regninger/mat men ellers har vi "våre egne penger" til klær og annet). TSAnonymous poster hash: 68e07...fce 24
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Neste gang dere blir bedt på middag sier dere JA, men kommer ikke. Si at du/han hadde planlagt en overaskelese som dere ikke kunne si der å da for at dere visste at dem kom til å avsløre hemmeligheten! Anonymous poster hash: e69a2...9ee 28
Aldrisur Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Nå vet du hvordan han er, og at du aldri mer må fortelle ham noe du ikke vil at andre skal vite. 11
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Det er din mann som faktisk må ta han på teppet og si at han er vanvittig skuffet over dette sviktet fra farens side! At han har blandet seg utidig inn i deres privatliv, og vist en gang for alle at han ikke er til å stole på. Det må komme fra din mann. Din svigerfar har tydeligvis ikke høye tanker om deg. Jeg personlig hadde satt opp en isfront rettning svigerfar etter noe sånt. Hadde ikke anstrengt meg noe videre for å tilrettelegge for sosiale ting etc. Men så er jeg rimelig mye i mot innblanding i mine saker fra utenforstående. 30
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Din mann bør også ta seg en prat med sin far, du skal ikke måtte være alene om å konfrontere ham. Var jeg i hans situasjon, at min familie hadde ringt meg for å spolere min manns overraskelsesferie, da hadde de fått høre det. Anonymous poster hash: 23648...29e 13
Gjest paramount Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg ringte svigerfar og lurte på hva i alle dager han drev med, og fikk til svar at mannen min "fortjener å vite hva ferien hans skal bli brukt på" og at det er "viktig at ektefeller ikke gjør innhugg i økonomien bak den andres rygg". Som sagt var planen for friuka i utgangspunktet å rake løv i hagen og slappe av. Og ferieturen har JEG spart til å flere måneder (vi har felleskonto til regninger/mat men ellers har vi "våre egne penger" til klær og annet). TSAnonymous poster hash: 68e07...fce Men i all verden!!! Er det mulig? Hvem i hel..te er det han tror han er da?? Han oppfører seg som en erkedust! Jeg hadde spurt ham om følgende : HVA ER DET MED DEG SOM GJØR AT DU PÅBEROPER DEG RETTEN TIL Å OPPFØRE DEG SÅNN.....PS: Skriv svaret slik at vi får oss en god latter 10
Gjest Keikolina Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Ført bak lyset??? Høres jo nesten ut som du har vært utro, herregud for en type.
Gjest paramount Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Neste gang dere blir bedt på middag sier dere JA, men kommer ikke. Si at du/han hadde planlagt en overaskelese som dere ikke kunne si der å da for at dere visste at dem kom til å avsløre hemmeligheten! Anonymous poster hash: e69a2...9ee KONGE ..... 2
mara2012 Skrevet 8. oktober 2014 #16 Skrevet 8. oktober 2014 Så dårlig gjort! At de ikke unner sønnen sin en overraskelse, men tror han blir "ført bak lyset". Når du til og med har betalt for hele turen med EGNE penger! Makan.. 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #17 Skrevet 8. oktober 2014 Du vet i alle fall nå at svigerfar er den siste du forteller ting til. Anonymous poster hash: a4f62...e1d 6
FruHudson Skrevet 8. oktober 2014 #18 Skrevet 8. oktober 2014 Åååh, kjenner jeg blir så sint på dine vegne! For en oppførsel av en voksen mann! 4
kinetheking Skrevet 8. oktober 2014 #19 Skrevet 8. oktober 2014 Hvis jeg var deg så hadde jeg tatt igjen med samme mynt, ved neste anledning jul eller bursdag så prøv å finn ut hva svigerfar har tenkt å gi til sin sønn og så fortelle han om det- eller enda bedre skaff samme gave- bare noe som er det samme, men ENDA bedre- slik at hans gave ser ut som lort i forhold Men generelt så hadde jeg stengt igjen all kontakt med svigerforeldre- så kan de se hvor greit det var å spolere planene for deg. sinnsykt respektløst å bare anta at turen gikk ut av fellesøkonomien. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #20 Skrevet 8. oktober 2014 Din svigerfar er av den gamle skolen der mannen var patriarken som bestemte, hadde ansvar for økonomien og var husets overhode. Han har sin bakgrunn, og du får ikke forandret han. Det er ikke noe vits i å være forbannet fordi han har ikke vært ute etter deg personlig, men bare husk hvem han er når du forholder deg til han i fremtiden. Anonymous poster hash: 90705...758 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå