Gjest Trainee Skrevet 14. juli 2004 #1 Del Skrevet 14. juli 2004 Vet ikke om dette er riktig sted å plassere denne, men jeg prøver jeg. Har fått drømmejobben som trainee i et av norges største meglerhus, begynner i midten av august. Er så usikker på hvordan jeg bør kle meg. Nesten alle er menn i 30-40 årene, de går med dress, skjorte og slip hver dag. Jeg er jente på 25, og vil gjerne beholde en "ungdommelig" stil, har ikke lyst til å gå med skjorte og dress hver dag. Men er litt usikker på hvor langt jeg kan "dra" den. Er skjørt akesptablet Hvor kort kan det være? Vil heller ikke oppfattes som bimbo. Hvilken linje bør jeg legge meg på og hvor bør jeg evt. handle hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 14. juli 2004 #2 Del Skrevet 14. juli 2004 Nå sier meglerhus, så regner jeg med at mener eiendomsmegler...?! For et par år siden, så var det en sak på nyhetene hvor det kom frem at Notar forlangte at kvinnene skulle gå i skjørt. Sånn er det i London, tror jeg. Har en venninne som jobber der, og hun orker ikke skjørt, men går i dressbukse. Jeg hadde lagt meg på en stil i retning av det mer konservative til å begynne med, så kan du se etterhvert. Kvinner har noe større frihet, men det er mange feller også. Skal du selge boliger, så er det sikkert viktig å være stilig, men nøytral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 14. juli 2004 #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Du kan jo være konservativ, men kul samtidig. Slips på jenter er kult. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 14. juli 2004 #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg tolker meglerhus som aksjemegling jeg? Og de gutta der går jo alltid i "uniform" på jobben. Jeg ville startet forsiktig, ser ingen problemer med skjørt, men kanskje lurt å holde seg til knelengde til å begynne med. Så ser du jo etterhvert hva som oppfattes som ok og ikke. Ellers er det jo mulig å finne freshe, feminine og "unge" drakter, gjerne jakke og skjørt. Oasis og Mango pleier å ha slikt men det kommer vel ikke inn før sommersalget er over. I steden for skjorter kan du jo bruke topper med blazer over f.ex. Lykke til, og gratulerer med jobben! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #5 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg ville nok også begynt med skjørt i knelengde. Så kan du heller velge å ha en litt stilig topp til. Er enig med de andre at det nok er bedre å gå forsiktig ut og så kjenne litt på "grensene", enn å komme skjeivt ut første dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 15. juli 2004 #6 Del Skrevet 15. juli 2004 Drakt er alltid gangbart og er stilig samtidig som du med tilbehør og sko kan gjøre det mer og mindre formelt. Det er ihvertfall en "pertentlig" start og drakter kan ha kortere skjørt uten å bli bimbo enn skjørt og topp som ikke er i sett. Lykke til i ny jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 16. juli 2004 #7 Del Skrevet 16. juli 2004 Ville valgt dress/drakt med topp inni istedetfor skjorte, om du vil være litt mindre formell. Ville heller valgt bukse enn skjørt, da dette faktisk er mer uformelt (syns jeg ihvertfall...). Jeg jobber selv i "dressverdenen" og bruker for det meste en tøff topp, gjerne i en litt frisk farge, dressbukse og dressjakke. Dager jeg vet at jeg skal ha mer formelle møter o.l., bruker jeg gjerne skjorte inni dressen istedetfor topp. Som nevnt over i et annet innlegg, ikke alle dresser/drakter er like formelle, det finnes også mer mer "ungdommelig" snitt! Lykke til i ny jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 16. juli 2004 #8 Del Skrevet 16. juli 2004 MEXX har mye lekkert. Bennetton også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 18. juli 2004 #9 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg ville begynt konservativt, med drakt (jakke og bukse) og en helt vanlig bluse i en lys farge - dog ikke rosa. Jeg ville ikke tatt rosa, for å unngå alt som virker søtt i en situasjon hvor du kanskje vil måtte jobbe hardere enn gutta for å bli tatt på alvor. Av samme grunn ville jeg ikke tatt skjørt til å begynne med, og når jeg begynte å bruke det ville det gått til rett over kneet og vært smalt, ikke trangt. Og jeg ville absolutt skaffet meg noen "killer heels" til første uke. Ikke for sexy, men høye. Når du har vært der et par uker og sjekket terrenget, dvs hvordan de andre kvinnene kler seg og hvordan de blir møtt av mannlige kollegaer og overordnede, så kan du begynne å bruke sprekere ting som er mer "din alder". Topper er en bra måte å sprite opp en drakt på, likeså smykker, skjerf, vesker og sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trainee Skrevet 19. juli 2004 #10 Del Skrevet 19. juli 2004 Det er aksjemegling ja, så det er døds konservativt!!!! Takk for masse tilps, skal nok ta det pent i starten. Er nesten ikke andre jenter der og de fleste av dem har "back-office stillinger, så jeg bør sikkert gå litt varsomt frem ja. Dere er så greie her altså!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 19. juli 2004 #11 Del Skrevet 19. juli 2004 Slik ville jeg kledd meg, tror jeg: - Skjørt til litt over kneet (svart, grått, brunt eller mørkeblått skjørt) - Svarte strømper - Høyhælte sko - bluse (i lignende farge som skjørtet, eller hvitt) - slips - diskret sminke - oppsatt hår - enkle øredobber og et enkelt armbånd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2004 #12 Del Skrevet 22. juli 2004 Tekkelig. i en jobb som dette kommer man ikke i dongei iallefall. pent kledd/tekkelig. Det kan jo være så mangt... også bukse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 22. juli 2004 #13 Del Skrevet 22. juli 2004 Hvis du er usikker, kan du ta turen innom diverse spesial-designer-butikker for karriere-kvinner, eventuelt sjekke nettet (gå innom kjente merker og se etter drakter). Jeg foreslår at du finner merker som satser på de yngre voksne, ikke kjerring-stil. Når du så har funnet disse merkene...finnes det noen sikre kombinasjoner: - Drakt 1: skjørt og blazer. Men skjørtet bør være knelangt og blazeren bør ikke ha særlig med skulderputer, snittene bør være feminine og noe innsvinget. Fargene bør kanskje være ensfarget og klassisk (mørk eller lys) i et passe tykt stoff. Det er snittene i drakten som bestemmer om du ser "ung eller kjerring" ut. - Drakt 2: Feminin og innsvinget enkel og stilren blazer med tilhørende bukser til. Buksene bør ha boot-leg og svinge litt utover fremfor å være helt rette nederst. Inne i blazerne kan du variere mellom å ha en tynn-tynn enkel og lett pologenser i en lysere farge enn drakten..eller en enkel og tynn genser/topp-overdel som er i glatt stoff. Kjøp behagelig, enkelt, stilrent og feminint. Sko: første bud bør være at de skal være myke og gode for dine føtter. Andre bud må være at fargen og formen er klassisk og enkel. De bør likevel være feminine og kan ha noe hel, men helst ikke fancy høye heler, fordi du tross alt skal bruke dem til å gå mye i, ikke for å være på utstilling. (Invester mye i skoene). Annet tilbehør: jeg ville ha valgt minst mulig av smykker og øreringer, etc., men konsentrert meg om en enkel klokke som kanskje er litt pyntet i seg selv? Make-up: klassisk ren, pen, naturlig og enkel? Du er trainee, så du skal vel vise at du kan jobbe, ikke ta deg ut for mennene. Lykke til i din nye jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå