Gå til innhold

Driver barnehagen med stunt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen min var og hentet barnet vårt i forrige uke, og fikk sendt hjem en pose med skittentøy.

Da jeg omsider skulle ta klesvasken, åpnet jeg posen for å se. Og da lå det bare rene klær der :P Alt jeg hadde tatt på henne den dagen, hadde tilsynelatende blitt byttet ut..

Og i dag når jeg hentet barnet mitt, nevnte en av damene at jenta mi ikke ville ha "glassmaten" som jeg sendte med henne. Forde hun ble så mett på lapskausen de fikk i 11 tiden..

Hva prøver de å fortelle meg med dette?

Ja, vi velger å sende med glassmat av og til, da ikke all mat vi lager hjemme er velegnet til henne.

Men er det så viktig å bruke ordet "glassmat" som om det var noe negativt?

Anonymous poster hash: b1a08...739
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen her sender også ofte hjem rene klær i sammenknyttet plastposer. Tror først og fremst det handler om kaos og rot (?).

Anonymous poster hash: 6eab3...d6a

Skrevet

Barnehagen her sender også ofte hjem rene klær i sammenknyttet plastposer. Tror først og fremst det handler om kaos og rot (?).

Anonymous poster hash: 6eab3...d6a

Ok. Håper da det :)

Men hva mener du om det de sa om maten da?

Følte meg jo som en dårlig mor, på en måte :P

Skrevet

Mannen min var og hentet barnet vårt i forrige uke, og fikk sendt hjem en pose med skittentøy.

Da jeg omsider skulle ta klesvasken, åpnet jeg posen for å se. Og da lå det bare rene klær der :P Alt jeg hadde tatt på henne den dagen, hadde tilsynelatende blitt byttet ut..

Og i dag når jeg hentet barnet mitt, nevnte en av damene at jenta mi ikke ville ha "glassmaten" som jeg sendte med henne. Forde hun ble så mett på lapskausen de fikk i 11 tiden..

Ja, vi velger å sende med glassmat av og til, da ikke all mat vi lager hjemme er velegnet til henne.

Prøver de å fortelle deg noe? :klo:

Maten på glass ble sendt hjem uåpnet, med forklaring på hvorfor: kjempegreier!

Klær (som kanskje hadde blitt litt fuktige ute?) var pent lagt i en pose og sendt med hjem. Du sier jo selv at dette var klær barnet alt hadde brukt den morgenen. Altså skittentøy, ikke rene klær. Barnehagen kan jo ikke ta vurderingen om klærne bør vaskes eller ei - det er ditt område.

Anonymous poster hash: b2954...b8c

• Liker 7
Skrevet

Det er langt i fra sikkert at det er det de gjør, nå må du ikke bli for sensitiv her. Om de mot all formodning mente det 100% negativt, ville jeg bare ha informert dem om at som barnets foresatte bestemmer du om de får mat på glass eller ikke, ikke barnehagen.

Anonymous poster hash: f0f22...5f7

• Liker 2
Skrevet

Prøver de å fortelle deg noe? :klo:

Maten på glass ble sendt hjem uåpnet, med forklaring på hvorfor: kjempegreier!

Klær (som kanskje hadde blitt litt fuktige ute?) var pent lagt i en pose og sendt med hjem. Du sier jo selv at dette var klær barnet alt hadde brukt den morgenen. Altså skittentøy, ikke rene klær. Barnehagen kan jo ikke ta vurderingen om klærne bør vaskes eller ei - det er ditt område.

Anonymous poster hash: b2954...b8c

Denne "glassmaten", var oppe i en beholder i matboksen til barnet mitt.

Så der var det lite som minnet om et glass :)

TS

Skrevet

Når det gjelder maten: Det er viktig å kommunisere med foreldrene, det gjorde de. Men om de velger å si "glassmat" eller "glasset med mat" eller "den moste grønnsaks- og kjøttblandingen på et glass" bør ikke være så viktig. Det kan godt være at "glassmat" er sjargong i den barnehagen eller at den personen som sa i fra rett og slett bruker dette ordet for mat på glass.

Poenget er: De spiste lapskaus og derfor har ikke barnet ditt orket denne maten du har sendt med.

Anonymous poster hash: e6beb...6ca
  • Liker 11
Skrevet

Når det gjelder maten: Det er viktig å kommunisere med foreldrene, det gjorde de. Men om de velger å si "glassmat" eller "glasset med mat" eller "den moste grønnsaks- og kjøttblandingen på et glass" bør ikke være så viktig. Det kan godt være at "glassmat" er sjargong i den barnehagen eller at den personen som sa i fra rett og slett bruker dette ordet for mat på glass.

Poenget er: De spiste lapskaus og derfor har ikke barnet ditt orket denne maten du har sendt med.

Anonymous poster hash: e6beb...6ca

Hadde jeg jobbet i barnehagen, hadde jeg nok ikke satt de ulike middagene i bås. Men heller omtalt det som middag..

"Barnet ditt ville ikke ha den middagen som du sendte med" :)

Tviler på at dere hadde likt å få slengt etter dere at barna deres ikke vil spise av glassmaten :P

TS

Gjest Magdalene
Skrevet

Hadde jeg jobbet i barnehagen, hadde jeg nok ikke satt de ulike middagene i bås. Men heller omtalt det som middag..

Tviler på at dere hadde likt å få slengt etter dere at barna deres ikke vil spise av glassmaten :P

TS

Du virker veldig usikker og hårsår.

Barnehagen prøver nok ikke å sende deg hemmelige signaler.

• Liker 21
Skrevet

Jeg syntes du er litt vel sensitiv her. Tror ikke barnehagen forsøker å "fortelle" deg noe med dette.

• Liker 4
Skrevet

Neste gang så spør du dem: Når du (eller faren) får en pose skittentøy: Sølte hun? Hadde uhell? Ble våt ute? Så får du vite hvorfor. Og siden du faktisk reagerer på ordet "glassmat", , får du spørre da: Hva mener du med ordet "glassmat"?-Siden du faktisk lurer på hva vedkommende mente. Jeg tror hun mente "maten du sendte med".

• Liker 2
Skrevet

Synes kanskje du er i overkant hårsår. Synes du selv det er flaut å sende med glasskap siden du reagerte på dette?

De fortalte deg jo at hun ikke ville ha fordi hun hadde spist.

Jeg får også ofte med tørt rent tøy hjem i pose. De har kanskje hatt på noe annet når ute, det har blitt litt fuktig eller barnet var varmt. Aldri tenkt noe over dette.

Anonymous poster hash: dacab...084

• Liker 7
Skrevet

TS

En spade er en spade, glassmat er glassmat :)

Og hvorfor har du med middag i barnehagen?

Anonymous poster hash: 61623...722

• Liker 4
Skrevet

Klærne hadde sikkert vært våte, men kanskje tørket innen du tok dem ut?

Anonymous poster hash: e5493...63b
  • Liker 3
Skrevet

Unnskyld meg, men hva er "glassmat"?

Skrevet

Vår bhg sender av og til hjem rene klær, og det er fordi de har fått vannsøl på seg, som de så har tørket i tørket i varmeskapet.

Skrevet

Vi putter våte klær i pose og sender hjem rett og slett fordi vi ikke har mulighet til å tørke i barnehagen. Da får de se på klærne selv om de skal henges til tørk eller vaskes.

Anonymous poster hash: fdf25...cd0

• Liker 1
Skrevet

Syns det er litt rart å kalle det glassmat om du hadde helt det over på en annen beholder først (hvorfor gjorde du det egentlig?)

Når det er sagt, slutt å overanalyser alt! Det er så slitsomt med sånne folk som deg...

Anonymous poster hash: f762b...5a1

Skrevet

Hvorfor sender du med middag i barnehagen? Er det normalt? Er glad jeg slipper å gjøre det iallefall. :)

Og om jeg skulle gjort det så hadde jeg nok ikke sendt med "glassmat".

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ikke noe å ta seg nær av her TS. Om du føler på innsiden at noe av dette er sårt så er du nok noe i overkant sensitiv. Ikke noe galt i det i seg selv, men jeg tror du da vil ha godt av jobbe litt med den siden av deg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...