Hontas Skrevet 14. juli 2004 #1 Del Skrevet 14. juli 2004 Dette emnet har sikkert vaert oppe foer, men det skader sikkert ikke aa ta det opp igjen! Om 6 uker skal jeg flytte tilbake til Norge etter aa bodd i Storbritannia i 7 aar, og jeg lurte paa om noen har noen tips aa komme med.... * Hva er den beste maaten aa flytte tingene mine til Norge paa? * Hvilke institusjoner etc maa jeg ta kontakt med? Tollvesenet? (Jeg vet jeg maa melde flytting til Folkeregisteret i den kommunen jeg flytter til...) *Noen andre viktige ting aa jeg maa tenke paa/planlegge naar jeg flytter? Min britiske mann skal ogsaa flytte til Norge med meg og han planlegger aa soeke om familiegjenforening - noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 15. juli 2004 #2 Del Skrevet 15. juli 2004 Send tingene med et flyttebyrå - og la dem ordne toll osv (tror uansett ikke du betaler toll for innførsle av personlige eiendeler). Gjennom EØS kan mannen din komme hit som jobbsøker i tre mnd uten problem, uansett ta en titt på norge.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juli 2004 #3 Del Skrevet 15. juli 2004 Da jeg flyttet fra England til Norge brukte jeg Allied Pickfords, anbefaler dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 15. juli 2004 #4 Del Skrevet 15. juli 2004 Husk å skrive detaljert hva du legger i hver eske. Da slipper sannsynligvis at tollen åpner hver eneste eske for å kontrollere. Har i alle fall hørt at det har funket på vei ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå