Gå til innhold

Gastric sleeve om 1 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute.. :)

5 november reiser jeg til Riga gjennom lasikreiser for å utføre en gastric sleeve, der de fjerner store deler av magesekken. Gleder meg kjempe mye da jeg har slitt med overvekt i mange år, gleder meg til å føle meg som et menneske igjen!

Skal til fastlegen min i morgen å ta forskjellige blodprøver osv. Har ikke informert fastlegen min om at jeg skal ta gastric sleeve, så jeg er litt nervøs. han kan vel ikke nekte meg, eller?

Noen som har tatt gastric sleeve som vil dele erfaringer?



Anonymous poster hash: bd628...4d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har slete med overvekt selv i alle år, har nå endelig klart å gå ned 20kg..operasjon var ikke i tankene mine, har du undersøkt ang bivirkninger og slikt.?

Anonymous poster hash: ede2d...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Hvorfor i alle dager skal du ta operasjon? Vil du ikke spare mye penger på å faktisk kontrollere hva du spiser og heller prøve å røre litt på deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste slankekuren er sunn fornuft! !! Jeg hsr som sagt tatt av meg20kg. Har brukt lang tid (1, 5år) spiser normal kost, ,karbo fett sukker osv.MEN spiser mye mindre av det.og i helgene koser jeg meg med det jeg måtte ha lyst på chips, sjokolade osv..men kun da!

Anonymous poster hash: ede2d...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg spurte ikke angående tips til hvordan man går ned i vekt, for det trenger jeg ikke da jeg har prøvd dette ut før :-)

Når man har prøvd ut alt som kan tenkes å prøve ut, uten å lykkes så tar jeg gjerne operasjon.

Har prøvd både lavkarbo, grete roede, suppekurer, herbalife, cambridge osv. Fikk resultat på alt, men gikk opp igjen + 5 kg ekstra. Jeg sliter med utrolig dårlig selvbilde og depresjon pga overvekten. Jeg hater å ikke se ut som alle andre. Å når jeg i tillegg bare er 23 år, OG har penger til operasjon, ja da tar jeg det gjerne :) Kjenner mange som har gjort det, å de har ikke angret et sekund, de sier de har fått et helt nytt liv. Så jeg gleder meg :)



Anonymous poster hash: bd628...4d0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange er fornøyd, msn må gjøre det msn dynes er best selv:-) lykke til:-)

Anonymous poster hash: ede2d...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst på gastric sleeve selv, så jeg forstår deg godt! Men aldri i livet om jeg hadde tatt det i Riga e.l. Det er betydelig mer multiresistente bakterier og komplikasjoner forbundet med operasjon i øst-europa enn her hjemme. Ville heller spart mer og tatt det her, eller ventet på offentlig operasjon (tar jo år og dag da, men det er gratis). Legen kan ikke nekte deg å dra, men han kan nekte å ta de nødvendige blodprøvene. At du ikke har turt å fortelle legen din om dette sier vel litt om at du egentlig er redd han skal si fornuftige ting vedr operasjon som du ikke vil høre av frykt for at det er rett, f.eks om mrsa og komplikasjoner. Husk i alle fall å teste deg for multiresistente bakterier (mrsa, vre, esbl) når du kommer hjem, i tilfelle du trenger sykehusinnleggelse etter operasjonen.



Anonymous poster hash: 146bb...a89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS herJeg spurte ikke angående tips til hvordan man går ned i vekt, for det trenger jeg ikke da jeg har prøvd dette ut før :-) Når man har prøvd ut alt som kan tenkes å prøve ut, uten å lykkes så tar jeg gjerne operasjon.Har prøvd både lavkarbo, grete roede, suppekurer, herbalife, cambridge osv. Fikk resultat på alt, men gikk opp igjen + 5 kg ekstra. Jeg sliter med utrolig dårlig selvbilde og depresjon pga overvekten. Jeg hater å ikke se ut som alle andre. Å når jeg i tillegg bare er 23 år, OG har penger til operasjon, ja da tar jeg det gjerne :) Kjenner mange som har gjort det, å de har ikke angret et sekund, de sier de har fått et helt nytt liv. Så jeg gleder meg :)Anonymous poster hash: bd628...4d0

Ser at du har prøvd mange kurer men det står ikke et ord om at du har prøvd en livsstilsendring!

Prøv det først! Mindre mat og mer mosjon er det som skal til. En operasjon vil påvirke resten av livet ditt og ikke nødvendigvis på en positiv måte.

Anonymous poster hash: 28011...a71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har tatt en sleeve, og angrer ikke! Jeg ser bedre ut, føler meg bra, og har det bra! Bedre enn noen sinne. Tok det privat her i norge:) jeg har ikke hatt en eneste komplikasjon. Tror ikke fastlegge din nekter deg å ta blodprøver, han er sikkert glad til for at du "sparer Norge" for den utgiften det kunne ha kostet å blitt operert offentlig i hjemlandet. Sykt, men noen leger tror de betaler fra egen lomme

Selv hadde jeg ikke turt å tatt den i utlandet, mest fordi om jeg skulle trenge oppfølging og ekstra støtte, så hadde apparatet for dette vært i nærheten om jeg var operert i Norge. Det kan jo være komplikasjoner, spørsmål og annen hjelp man trenger underveis.

Lykke til med operasjonen! Når du først har tatt et valg om operasjon, så er ga strid sleeve det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt GBP gjennom samme firma som deg - det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere (ble operert da jeg var 21). Fantastisk service, utrolig dyktige leger og sykepleiere nede på sykehuset i Riga, god oppfølging fra Sinsenklinikken både før og etter man er tilbake i Norge, og i mine øyne et bedre og ikke minst tryggere tilbud enn hva visse private sykehus her til lands tilbyr.

En operasjon av denne typen er ikke noe man tar med mindre man MÅ, og jeg regner med at du som er på dette punktet i prosessen også er fullt klar over alle endringene du selv må stå for i etterkant for at dette skal gi deg de resultatene du ønsker. Dette er ingen quick fix, men følger du de rådene som gis (spesielt spise/drikke-regelen) så vil du gå ned i vekt - og klare å holde deg der. Det har såvidt meg bekjent ikke forekommet ett eneste tilfelle av MRSA for de nå over 500 stk som er operert der nede (alle er pålagt dobbel testing etter hjemkomst, det er normal prosedyre for alle som opereres i utlandet), så akkurat dét argumentet holder ikke mål. Jeg kjenner også flere som har tatt sleeve eller GBP gjennom det offentlige i Norge, og oppfølgingen der har høyst variabel (og resultatene deres også, men det er en annen sak..), og ikke sammenlignbar med den jeg har fått med Lasikreiser og Sinsenklinikken.

Fastlegen vil neppe nekte deg å ta blodprøver, ei heller kan han nekte deg å ta en slik operasjon (regner med du oppfyller kravene hos Lasikreiser?), men det er klart at han sikkert er nysgjerrig og vil forsikre seg om at du vet hva du går til - det hadde vært verre om han var likegyldig. Du går en spennende tid i møte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullejente. Hvorfor reiser du til Riga, når du kan få operasjonen 100% dekket i Norge om du virkelig er så overvektig som du skal ha det til? Jeg kjenner en som veide 150 kg, som prøvde ALT. Han gikk til legen, fikk operasjonen dekket. Han trengte ikke reise til Riga. Om det er snakk om 20 kg du frøken bør du komme deg til psykolog....... Slike operasjoner dekkes i Norge om det er alvorlig.



Anonymous poster hash: 69bd9...412
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man skal ned i vekt heter det ikke slankekur men livstilsendring. Alle går ned på kurer og fyker opp igjen etterpå. Problemet er vel heller om du får utført dette i utlandet og noe skjer i etterkant så vil nok legene her hjemme være tvilende på og fikse det. Får jo håpe det går greit for ditt vedkommende.



Anonymous poster hash: 01791...1df
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg spurte ikke angående tips til hvordan man går ned i vekt, for det trenger jeg ikke da jeg har prøvd dette ut før :-)

Når man har prøvd ut alt som kan tenkes å prøve ut, uten å lykkes så tar jeg gjerne operasjon.

Har prøvd både lavkarbo, grete roede, suppekurer, herbalife, cambridge osv. Fikk resultat på alt, men gikk opp igjen + 5 kg ekstra. Jeg sliter med utrolig dårlig selvbilde og depresjon pga overvekten. Jeg hater å ikke se ut som alle andre. Å når jeg i tillegg bare er 23 år, OG har penger til operasjon, ja da tar jeg det gjerne :) Kjenner mange som har gjort det, å de har ikke angret et sekund, de sier de har fått et helt nytt liv. Så jeg gleder meg :)

Anonymous poster hash: bd628...4d0

Beklager, men selvfølgelig går man opp igjen om man fortsetter som før etter en slik" kur". Det eneste som fungerer er en VARIG livsstilsendring, spise mindre, bevege mer på seg.

En operasjon tvinger en til å spise mindre, fordi man selv ikke klarer å la vær å spise mye. Er det ikke da bedre å spise mindre på egen hånd, i stedet for å gå gjennom en operasjon med alt det negative det fører med seg?

Anonymous poster hash: 53df3...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullejente. Hvorfor reiser du til Riga, når du kan få operasjonen 100% dekket i Norge om du virkelig er så overvektig som du skal ha det til? Jeg kjenner en som veide 150 kg, som prøvde ALT. Han gikk til legen, fikk operasjonen dekket. Han trengte ikke reise til Riga. Om det er snakk om 20 kg du frøken bør du komme deg til psykolog....... Slike operasjoner dekkes i Norge om det er alvorlig.

Anonymous poster hash: 69bd9...412

Hvorfor jeg reiser til Riga når jeg kan få operasjonen dekket i Norge? jo fordi jeg vil ikke vente i mange år på det :)

Jeg kan selvfølgelig ta det privat i Norge, men det koster over 100.000, pluss at oppfølgingen til lasikreiser er mye bedre enn privat i Norge har jeg hørt :-) Har ikke 20 kg jeg vil bli kvitt, men 35 ;) Hilsen ts

Anonymous poster hash: bd628...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men selvfølgelig går man opp igjen om man fortsetter som før etter en slik" kur". Det eneste som fungerer er en VARIG livsstilsendring, spise mindre, bevege mer på seg.

En operasjon tvinger en til å spise mindre, fordi man selv ikke klarer å la vær å spise mye. Er det ikke da bedre å spise mindre på egen hånd, i stedet for å gå gjennom en operasjon med alt det negative det fører med seg?

Anonymous poster hash: 53df3...591

Ja jeg er også klar over at man går opp igjen etter en slankekur. Hadde det vært så enkelt som du skal ha det til her, hadde jeg gått ned i vekt for lenge siden :) Hva negativt fører en operasjon med seg om jeg får spørre?? Hilsen ts

Anonymous poster hash: bd628...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg reiser til Riga når jeg kan få operasjonen dekket i Norge? jo fordi jeg vil ikke vente i mange år på det :)

Jeg kan selvfølgelig ta det privat i Norge, men det koster over 100.000, pluss at oppfølgingen til lasikreiser er mye bedre enn privat i Norge har jeg hørt :-) Har ikke 20 kg jeg vil bli kvitt, men 35 ;) Hilsen ts

Anonymous poster hash: bd628...4d0

Jeg synes ikke det å gå ned 35 kg burde være uoverkommelig. Disse kiloene kan du fint klare å gå ned selv, om du virkelig ønsker det. Alt handler om hvordan du tenker. Dersom du virkelig vil unngå å gå opp igjen, så må du endre deg mentalt. For du vil gå opp igjen etter en operasjon også, om du ikke endrer tankegang og livsstil. Har sett det mange ganger hos andre. De tror ikke de trenger å endre seg, og sakte, men sikkert går de opp igjen. Hva er da vitsen å la seg operere? Ødelegge kroppen, og kanskje måtte leve med bivirkninger resten av livet...

Ikke kom og fortell meg at du har prøvd alt når du bare er 23 år. For en ting har du tydeligvis aldri prøvd: Å endre tankene dine rundt mat og mosjon over tid, siden du har gått opp igjen flere ganger.

Anonymous poster hash: f71c7...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Erica

Jeg tok GS for litt over ett år siden ved Ulriksdal i Bergen. Betalte operasjonen på 98.000 kr. selv. Har fått et helt nytt liv. Det er lettere å forflytte seg. Det er lettere å trene. Det er morsomt å gå og handle når man ikke kun må velge blant de store klærne. Søthungeren er helt fraværende. Kun enkelte godterier jeg får ned. Desserter blir ofte for søte.

Ja, jeg har en liten magesekk og om jeg ikke vil gå opp i vekt igjen, må jeg alltid spise små og hyppige porsoner. Jeg spiser bare en halv kyllingfillet og tre spiseskjeer ris + et par grønnsaksbiter. Det kan føles kjipt på restauranter hvor t.o.m. forrettene blir for store, ja, barnemenyen også... "Likte du ikke maten...?" sier enkelte servitører. Flaut! Jeg tåler ikke lenger alle melkeprodukter. Jeg kan få dumping av feit mat (fløteprodukter, bacon/pølser etc.). Dumpingen kan enten skje med umiddelbar oppkast eller at jeg blir fysisk dårlig (skjelver, kaldsvetter, kvalm etc.) og har ikke annet valg enn å legge meg nedpå et par timer.

De sier at 85% av overvekten ved GS-operasjon vil gå bort, og resten må man jobbe for selv. For min egen del har jeg n gått ned mer enn 85% av overvekten, men det er bevisst kosthold og trening.

Men nei, jeg angrer ikke ett eneste sekund på at jeg lot meg operere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Hvorfor jeg reiser til Riga når jeg kan få operasjonen dekket i Norge? jo fordi jeg vil ikke vente i mange år på det :)

Jeg kan selvfølgelig ta det privat i Norge, men det koster over 100.000, pluss at oppfølgingen til lasikreiser er mye bedre enn privat i Norge har jeg hørt :-) Har ikke 20 kg jeg vil bli kvitt, men 35 ;) Hilsen ts

Anonymous poster hash: bd628...4d0

Bra du velger å betale selv, så ikke skattebetalerne må belastes for din latskap

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon for 35 kg? *dååån*

Har en bekjent som ble operert på statens regning. Han ble slank for så å legge på seg alt igjen!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du blir nødt til å spise mindre for å gå ned i vekt selv om du tar operasjonen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...