Laban Skrevet 14. juli 2004 #1 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei! Skal reise Sidney til Brisbane med bil, og lurte på om noen har gjort det samme og om dere har noen tips? Reiser nå snart, så det er jo vinter der nede. Ikke sikker på om vi skal kjøre langs kysten eller ta the New England Highway i innlandet. Neon preferanser? Noen bra steder å overnatte på veien, og noe vi ikke bør gå glipp av (har tre dager på turen)? Alle innspill mottas med takk (bortsett fra de som foreslår å reise et annen sted eller en annen tid - vi må reise nå, og fra Sidney til Brisbane) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 18. juli 2004 #2 Del Skrevet 18. juli 2004 dette har jeg gjort, kjørte foressten helt opp til cairns vi. skal tenke meg litt om, det er jo bare så sinnsykt mye stilig å få med seg.... great barrier reef, feks. masse flotte øyer som du kan ta en fin tur innom, surfers paradise, the big pineapple..... skal tenke videre. og du - kjør kysten!!! skulle gjerne gjort det igjen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 20. juli 2004 Vi skal bo i Surfers Paradise noen dager, men har egentlig litt lyst til å se noe annet enn strand på veien fra Sydney til Brisbane (har vært i såå mange tropiske paradis de siste månedene, hehe, huff, livet er hardt ). Det virker som om veien langs kysten er veldig lagt opp til strand, dykking og badeliv - stemmer det? Vi ønsker på tips til alternative ting å gjøre (det er jo også vinter der nede og litt kaldt)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 27. juli 2004 #4 Del Skrevet 27. juli 2004 Dere MÅÅÅ innom det derre "hasjstedet" rett sør for Brisbane. Husker ikke navnet, men det er et kjent sted der en eller annen musiker har sittet og røyka. Litt spesielt hippie-sted. Ta med ullsokker og varme klær. (Jeg sov med ullsokker helt uti oktober i Brisbane. Og hadde dyna med fra Norge. Men så var jeg der i 5 mnd også da (studerte).) Vi hadde en tur til Sydney i september. Besøkte "Blue moutains" og noen grotter der. (Ikke så veldig imponerende.) Stakk innom en "story-telling festival" litt nord for Sydney. Det var en morsom opplevelse. Dro på opera (!!! :o ). Mulig at dette "røykestedet" heter Baron bay. Husker ikke helt. (Tiden flyr!!! Var der i 97!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 28. juli 2004 #5 Del Skrevet 28. juli 2004 Jg var i Sydney i forrige uke. Det var kaldt!!!!!!!!!!!! Gikk med 3/4 lang jakke og skjerf. Brrrrr!!!!!!!!!!! Kom deg nordover. Jo lenger nord du drar jo mye bedre er Great Barrier Reef og det MÅ oppleves! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 28. juli 2004 #6 Del Skrevet 28. juli 2004 ja australia er rart slik med tempratur.... jeg pleide å starte dagen med ullgensern min ganske langt ut mot sommeren faktisk... for så å gå over til shorts og topp senere på morgenen... jaja. hvis du vil se noe annet enn strender ville jeg kanskje heller reist til tasmania (usannsynlig vakkert) eller en plass i bushen.... kanskje josefines waterfall (utenfor townsville om jeg husker rett) croc. farm i cairns (utenfor den ruten dere hadde da men...) whitsunday islands er bare suverent!!!, great keppel island...eller regnskogen i kuranda (ta toget opp - attraksjon i seg selv der det humper av gårde). du er så heldig som skal av gårde!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 8. august 2004 #7 Del Skrevet 8. august 2004 dette har jeg gjort' date=' kjørte foressten helt opp til cairns vi. [/quote'] Vi også. Beregn god tid, for det er masse å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StarseekR Skrevet 8. august 2004 #8 Del Skrevet 8. august 2004 Greit nok, det er kjølig her nå i juni-august, men det er da ikke direkte kaldt? Det er surt når det blåser, men det holder i massevis med bukse, tynn genser og vindtett jakke. Det er så morsomt å se på alle australierne som løper rundt med ugg-boots, skjerf, luer og boblejakker, mens sola skinner og temperaturen ligger på mellom 15 og 20 varmegrader. (Jeg bor og studerer i Sydney forresten, bare så det er sagt ) Ugg-boots er forøvrig noe av det mer ustilige jeg har sett. Følger spent med her inne for å se om det dukker opp noen gode tips - i desember leier jeg og kjæresten en bil og hiver oss i vei. Først innom Canberra og Adelaide, så inn til Alice Springs, opp til Darwin og ned igjen langs kysten. Jeg har blitt fortalt at Gold Coast egentlig er et kjedelig sted i lengden - bare strender og surfere. (Nå er ikke personen jeg snakka med så fryktelig glad i surfe-kulturen, men jeg tror det kan ha noe for seg alikevel.) Jeg vil gjerne se andre ting underveis også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 8. august 2004 #9 Del Skrevet 8. august 2004 Nå har ikke jeg kartet i hodet, men man burde i hvert fall få med seg en tur ut på revet. Vi tok båt ut fra Airlie Beach (sp?) og snorklet og prøvedykket fra båten. Noe av det mest fantastiske jeg har opplevd i hele mitt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 9. august 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 9. august 2004 Da er turen gjennomført, og det var veldig godt å oppleve litt kulde og "normale" mennesker igjen! Skal sies at jeg bor i Asia for øyeblikket og har vakre paradisstrender og uberørte korallrev i umiddelbar nærhet, så vi er sykt lei av sol, strand og dykking og reiste til Australia for å oppleve noe annet. Syndey var en herlig by, minnet veldig om Europa (og demmet opp litt hjemlengsel). Blue Mountains (rett ved Sydney) var kaldt (ekstremt kaldt innendørs - veldig dårlig isolert) og landskapet var litt likt Grand Canyon, men med trær. Sov over i Katoomba som var en søvnig liten by, men med en ekstremt bra restaurant (husker selvsagt ikke navnet, men den er i en gammel bygning rett ved togstasjonen) hvor vi spiste en aldeles glimrende kenguru-stek, blant annet. Dro videre til Hunter Valley, hvor vi bodde på vingård og dro på endel vinsmakinger (vinen var veldig mye bedre enn mye av det australske skvipet man får kjøpt på vinmonopolet). Deretter innom Port Stevens, hvis vi leide hester og gallopperte gjennom sanddynene (vannvittig svære, ser ut som du er i ørkenen) ut på stranden. Herlig! Videre innom Coffs Harbour og Byron Bay på vei til Brisbane igjen. Gold Coast er veldig surfer/ferie-orientert, så det er greit for noen dager, men ikke det helt store dersom man ikke liker strand/surf. Bortsett fra stranden er det ganske tacky, faktisk. Denne hasj-landsbyen noen nevnte heter Nimbin, forresten. Rakk ikke innom den, men den ligger på Goald Coast den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. august 2004 #11 Del Skrevet 9. august 2004 Dere MÅÅÅ innom det derre "hasjstedet" rett sør for Brisbane. Husker ikke navnet, men det er et kjent sted der en eller annen musiker har sittet og røyka. Litt spesielt hippie-sted. Stedet heter Nimbin. Blue Mountains er nydelig. Vi var der rett før den store skogbrannen i 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå