AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #61 Skrevet 10. oktober 2014 At man ikke vil gifte seg er ikke det samme som å ikke være klar for forpliktelser og troskap Man må ikke være gift for å være forpliktet eller og ha troskap til hverandre. Anonymous poster hash: 3fed2...ade Nei, det må man selvfølgelig ikke. Men om man ikke har noe problem med forpliktelser, hva er da problemet med ekteskap?Anonymous poster hash: 75700...5b1
Sylvari Skrevet 10. oktober 2014 #62 Skrevet 10. oktober 2014 Nei, det må man selvfølgelig ikke. Men om man ikke har noe problem med forpliktelser, hva er da problemet med ekteskap?Anonymous poster hash: 75700...5b1 Fordi ekteskap er unødvendig, hvorfor binde seg med kontrakt? Elsker man hverandre kan man elske hverandre uten å lovbinde det. 2
Jolene Skrevet 10. oktober 2014 #63 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg ville ikke fått barn med en som ikke ville gifte seg med meg.Anonymous poster hash: 75700...5b1 Samme her. Forøvrig hadde jeg mest sannsynlig sagt noe sånt som: Det blir ikke barn med meg dersom vi ikke er gift.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #64 Skrevet 10. oktober 2014 Fordi ekteskap er unødvendig, hvorfor binde seg med kontrakt? Elsker man hverandre kan man elske hverandre uten å lovbinde det. Å "ikke binde" = ikke forplikte. Og slike forhold bringer ingen fornuftige mennesker barn inn i. Personlig avstår jeg helt og holdent fra slike useriøse forhold.Anonymous poster hash: 75700...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #65 Skrevet 11. oktober 2014 Å "ikke binde" = ikke forplikte. Og slike forhold bringer ingen fornuftige mennesker barn inn i. Personlig avstår jeg helt og holdent fra slike useriøse forhold.Anonymous poster hash: 75700...5b1 Kjenner flere par som har hvert sammen i mange år. De har et godt liv sammen, har barn, men en eller begge ønsker ikke gifte seg. Det betyr ikke at de ikke er noe mindre glade i hverandre eller at de elsker hverandre noe mindre. Men noen par eller enkeltpersoner føler at samboerskap er like greit som å være gift. De føler ikke at de må ha en ring på fingeren for å bevise at de skal være tro mot partneren. Man kan like fort være utro om man er gift som om man bare er sammen. Så det å gifte seg er ikke nødvendigvis mer "binnende" en å flytte sammen og love å være sammen. Samtidig som det kan være like binnende. Noen trenger ekteskap for å føle at de har den ekstra forpliktelsen og det er greit. Men man må like gjerne respektere at det finnes folk som ikke trenger det. Vet også om folk som går med ringer. Er en slags forlovelse, men kanskje heller mer mot en troskapsring på en måte og det holder for dem. Kanskje man også får andre tanker om giftermål når man holder en unge i armene om det kommer først. Leser mange innlegg her som barn kom først. Og hører om det flere steder. Anonymous poster hash: 85fd8...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #66 Skrevet 11. oktober 2014 Kjenner flere par som har hvert sammen i mange år. De har et godt liv sammen, har barn, men en eller begge ønsker ikke gifte seg. Det betyr ikke at de ikke er noe mindre glade i hverandre eller at de elsker hverandre noe mindre. Men noen par eller enkeltpersoner føler at samboerskap er like greit som å være gift. De føler ikke at de må ha en ring på fingeren for å bevise at de skal være tro mot partneren. Man kan like fort være utro om man er gift som om man bare er sammen. Så det å gifte seg er ikke nødvendigvis mer "binnende" en å flytte sammen og love å være sammen. Samtidig som det kan være like binnende. Noen trenger ekteskap for å føle at de har den ekstra forpliktelsen og det er greit. Men man må like gjerne respektere at det finnes folk som ikke trenger det. Vet også om folk som går med ringer. Er en slags forlovelse, men kanskje heller mer mot en troskapsring på en måte og det holder for dem. Kanskje man også får andre tanker om giftermål når man holder en unge i armene om det kommer først. Leser mange innlegg her som barn kom først. Og hører om det flere steder. Anonymous poster hash: 85fd8...1ea Jeg svarte en som var i mot ekteskap FORDI det var bindende. Da er man ikke forpliktet.Anonymous poster hash: 75700...5b1
Sweet91 Skrevet 12. oktober 2014 #67 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg ser problemet... min ex var slik... Vi hadde diskusjonen titt og ofte, og vi satt i vranglås. Han hadde ikke problem med barn, ei heller å bo sammen, men han var på ingen måte klart for ring på fingeren. Hans kompromiss ble at jeg skulle få en ring som en "jeg lover at vi en dag skal forlove oss å bli gift, men dette er ikke en forlovelsesring".... For meg ble det som en "jeg vil veldig gjerne ha deg her, men jeg kan ikke gi deg det du vil ha"... Så når han da søkte jobb over 3 timer hjemmefra var egentlig forholdet allerede dødt...
Sweet91 Skrevet 12. oktober 2014 #68 Skrevet 12. oktober 2014 For øvrig så hadde vi bare vært sammen i ca 3 år... Men jeg har vært sammen med min nå¨værende mann i ca 3.5 år og vi har vært gift i 1.5 år... Så det handler ikke alltid om tid heller.
Jolene Skrevet 12. oktober 2014 #69 Skrevet 12. oktober 2014 Dersom du virkelig er født i 1991 skjønner jeg godt at han eksen din på daværende tidspunkt mente det var for tidlig å gifte seg. Det var jo det, du var jo ikke engang 20 år gammel.... Jeg ser problemet... min ex var slik... Vi hadde diskusjonen titt og ofte, og vi satt i vranglås. Han hadde ikke problem med barn, ei heller å bo sammen, men han var på ingen måte klart for ring på fingeren. Hans kompromiss ble at jeg skulle få en ring som en "jeg lover at vi en dag skal forlove oss å bli gift, men dette er ikke en forlovelsesring".... For meg ble det som en "jeg vil veldig gjerne ha deg her, men jeg kan ikke gi deg det du vil ha"... Så når han da søkte jobb over 3 timer hjemmefra var egentlig forholdet allerede dødt... For øvrig så hadde vi bare vært sammen i ca 3 år... Men jeg har vært sammen med min nå¨værende mann i ca 3.5 år og vi har vært gift i 1.5 år... Så det handler ikke alltid om tid heller. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #70 Skrevet 12. oktober 2014 Man kan også være gift uten ring på fingeren, det er ingen problem. Jeg og mannen bruker ikke gifteringer. Sier ikke at det er det som hindrer han, men måtte bare poengtere det Jeg har hele tiden vært klar på at jeg ikke vil ha barn før vi er gift, og er glad for at jeg var bestemt på den. Anonymous poster hash: ee433...4ac
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #71 Skrevet 12. oktober 2014 Men hva er det som er tåpelig med ekteskap? Hva er det som gjør at noen vil føle seg dum? Dersom man skal få forståelse for et slikt syn, bør man kunne begrunne det litt mer enn "det er så dumt og tåpelig". Å bruke mye tid og penger på å feire at tingenes tilstand består (hvis man feirer med stort selskap). Feirer man ikke med stort selskap, er det fremdeles (i noen øyne, jeg forstår at dette ikke gjelder deg og mange andre) tåpelig å love hverandre at man skal være forelsket resten av sitt liv. Man tror kanskje man kan det når man er forelsket, men du kan faktisk ikke vite hva du vil føle 40 år frem i tid. Jeg ser heller ingen grunn til at man skal binde seg til hverandre juridisk på den måten. Man går jo fremdeles fra hverandre hvis man skulle ønske det, det blir bare en veldig mye lenger og dyrere prosess hvis man er gift. Alt det praktiske kan ordnes slik at det er i orden, begge er sikre økonomisk og eventuelle barn er trygge, uten at man av den grunn trenger å gifte seg. Jeg synes rett og slett ekteskap er meningsløst. Anonymous poster hash: 04f40...559 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #72 Skrevet 12. oktober 2014 Nei, det må man selvfølgelig ikke. Men om man ikke har noe problem med forpliktelser, hva er da problemet med ekteskap?Anonymous poster hash: 75700...5b1 ARRG! Har du lest noen av svarene i denne tråden? Vi kan ikke fortsette å begrunne det samme om igjen og om igjen! Anonymous poster hash: 04f40...559
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #73 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg svarte en som var i mot ekteskap FORDI det var bindende. Da er man ikke forpliktet.Anonymous poster hash: 75700...5b1 Jo, det kan man være. Virker det som folk i dag anser ekteskap som særlig bindende? Nesten halvparten av de idiotene som velger å gifte seg, skiller seg jo igjen. Anonymous poster hash: 04f40...559
Brud2014 Skrevet 13. oktober 2014 #74 Skrevet 13. oktober 2014 TS: Føler du blir borte i all denne diskuteringen.. Hvordan går det med deg? <3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #75 Skrevet 14. oktober 2014 Hvordan det går med meg? Jeg følger med, men jeg har fremdeles en mann som ikke vil gifte seg. Vi har snakket om det, med mye sinne og irritasjon fra hans side. Hva utfallet blir aner jeg ikke. Jeg vil på sett og vis "gå gjennom ild og vann" for han, men kjenner det er så sårt. Han ser ikke vitsen, vil ikke forplikte seg. Jeg vet ikke om det er vits i å gi han tid, selv om han nå sier "kanskje" - et "håp" han kanskje gir me fordi han skjønner at jeg kan finne på å gå fra han. Håper jeg ikke blir holdt for narr, jeg vil heller ha et ekte og ærlig svar, og ta det fra der. Fatter ikke at en slik filleting kan skape så mye problemer, men et slikt verdispørsmål er mye viktigere enn jeg hadde trodd.. Hilsen TS Anonymous poster hash: f1c6c...f97
Chloe- Skrevet 14. oktober 2014 #76 Skrevet 14. oktober 2014 Hvordan det går med meg? Jeg følger med, men jeg har fremdeles en mann som ikke vil gifte seg. Vi har snakket om det, med mye sinne og irritasjon fra hans side. Hva utfallet blir aner jeg ikke. Jeg vil på sett og vis "gå gjennom ild og vann" for han, men kjenner det er så sårt. Han ser ikke vitsen, vil ikke forplikte seg. Jeg vet ikke om det er vits i å gi han tid, selv om han nå sier "kanskje" - et "håp" han kanskje gir me fordi han skjønner at jeg kan finne på å gå fra han. Håper jeg ikke blir holdt for narr, jeg vil heller ha et ekte og ærlig svar, og ta det fra der. Fatter ikke at en slik filleting kan skape så mye problemer, men et slikt verdispørsmål er mye viktigere enn jeg hadde trodd.. Hilsen TSAnonymous poster hash: f1c6c...f97 Men du har fortsatt ikke svart på hvor omfattende du ønsker at bryllupet deres skal være.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #77 Skrevet 14. oktober 2014 Han vil ikke forplikte seg. Der har du svaret ditt TS.Anonymous poster hash: 6c337...741
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #78 Skrevet 14. oktober 2014 Men du har fortsatt ikke svart på hvor omfattende du ønsker at bryllupet deres skal være. TS: Jeg trenger ikke noe bryllup, men jeg vil gifte meg. Han gir uttrykk for at giftemål er uaktuelt uavhengig av "type" bryllup. Anonymous poster hash: f1c6c...f97
Brud2014 Skrevet 14. oktober 2014 #79 Skrevet 14. oktober 2014 Dette må være veldig tøft for deg, TS. Dessverre tror jeg ikke du finner så mye mer svar og råd her inne. Håper du finner ut hva du trenger og en løsning. Sender deg lykkeønskninger og en god klem <3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå