Gå til innhold

Vil ikke gifte seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når den ene parten i forholdet ikke vil gifte seg, mens den andre vil - og da helst før barn kommer inn i bildet? Hvem må gi seg? Noen som har vært borti lignende? Jeg er den som vil gifte meg først, da jeg mener det er mindre forpliktende enn barn, men han vil ikke gifte seg... Men prøve å få barn, det er greit...

Anonymous poster hash: f1c6c...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke tvinge han ihvertfall

Anonymous poster hash: 7798c...451
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hatt inntrykk av at en "gir seg", men at det er en dealbreaker.

Har dere ikke snakket om dette tidligere? Eller har han endret mening?

Anonymous poster hash: 47943...c5e
  • Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke gått inn i forholdet i utgangspunktet før slike ting var avklart.

Anonymous poster hash: 6c337...741

• Liker 2
Skrevet

Det sier seg vel selv at du ikke kan tvinge han?!

Så den som må gi seg er selvfølgelig deg isåfall..

Jeg ville uansett ikke giftet meg med person som "ga seg", fremfor å faktisk VILLE gifte seg.

Anonymous poster hash: dba49...707

• Liker 9
Skrevet

Tja, min mann "ga" seg og vi ble gift.

Jeg forklarte ganske tidlig at jeg hadde ingen planer om å få barn uten å være gift først. Vi diskuterte det og la frem de grunnene vi hadde for og imot. Endte med et kompromiss, vi giftet oss, men ikke i kirken.

Anonymous poster hash: b0e07...923

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke fått barn med en som ikke ville gifte seg med meg.

Anonymous poster hash: 75700...5b1

• Liker 10
Skrevet

I starten sa han "jada" til bryllup og barn. Vi var ganske unge da. Nå har vi vært sammen en stund, og barn har blitt tema. Jeg har siden dag 1 vært klar på at jeg vil gifte meg før barn, men først nå kommer det tydelig frem at han aldri skal gifte seg. Ts

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at det er selve ekteskapet han er så negativ til, og ikke bryllup? Mange menn ønsker ikke en dyr dag med mye fokus på egen person, men en tur på tinghuset lunsjpausen bare dere to, ikke er like uaktuelt. (PS, det er mange mellomting mellom disse ytterpunktene også)

Anonymous poster hash: 6c337...741

• Liker 2
Skrevet

Du kan som sagt ikke tvinge han. Dere kan sikre dere ganske mye med samboerkontrakter, testamenter og slikt.

• Liker 1
Skrevet

TS.

Ja det er ekteskap, han vil ikke gifte seg i det hele tatt. Jeg skjønner at jeg ikke kan tvinge han, men jeg er så redd jeg blir ei bitter sur kjerring bare fordi "han får det s han vil". Skjønner veldig godt at det er vanskelig med kompromiss her, men. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker ikke giftemål bare for å sikre meg - vi har j allerede testamente og samboerkontrakt etc., det handler om tradisjon og forpliktelse i mine øyne.

• Liker 2
Skrevet

TS.

Ja det er ekteskap, han vil ikke gifte seg i det hele tatt. Jeg skjønner at jeg ikke kan tvinge han, men jeg er så redd jeg blir ei bitter sur kjerring bare fordi "han får det s han vil". Skjønner veldig godt at det er vanskelig med kompromiss her, men. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker ikke giftemål bare for å sikre meg - vi har j allerede testamente og samboerkontrakt etc., det handler om tradisjon og forpliktelse i mine øyne.

Han har jo allerede forpliktet seg til deg, og gjør det enda mer ved å lage barn med deg. Har dere snakket om grunnen til at han ikke vil gifte seg? Personlig synes jeg formelt ekteskap er noe tull, så jeg skjønner ham godt.

Anonymous poster hash: 04f40...559

Skrevet

Det er fordi han synes ekteskap et bortkastet.

Skrevet

Er tradisjon mer viktig for deg enn mannen din?

Skrevet

Er tradisjon mer viktig for deg enn mannen din?

Ja, i hans familie er de fleste samboere.

Skrevet

TS.

En diskusjon rundt ekteskap er naturlig ganske tidlig, og mer enn "jada", men en skikkelig diskusjon. Deretter kommer det naturlig opp ettersom det begynner å bli tid for slikt.

Hva er hans begrunnelse?

Som noen sier, kan det f.eks. bety at han ikke vil ha et stort bryllup som koster mye og blir stressende. Dersom du avklarer at det ikke er noe du har behov for, så kan det hende han tenker annerledes.

Dersom han ikke vil ha ekteskap i det hele tatt, er det mer av et problem.

Skrevet

Ja, i hans familie er de fleste samboere.

Hehe, nei, jeg mener: Hva er viktigst for deg, mannen eller giftemålet? For det kan godt hende du må velge kun en av de.

• Liker 1
Skrevet

TS.

Mannen er viktigst, men som jeg skrev er jeg redd jeg kommer til å være grinete for det... Jeg skjønner jeg kan måtte velge, og da blir det han. Jeg vil gifte meg før barn (ikke religiøs grunn), men da må jeg vel etc svelge det også, for barn vil han (og jeg) ha. Uff. Så heldige dere er som har menn som faktisk kan si noe om fremtiden og ønsker seg giftemål...

• Liker 2
Skrevet

Så heldige dere er som har menn som faktisk kan si noe om fremtiden og ønsker seg giftemål...

Dette er noe som for de fleste diskuteres tidlig. Det at en mann er uvillig til å diskutere det er for mange et varseltegn og det at han ikke vil det samme som dem er en dealbreaker.

Så det handler ikke om at noen er "heldige". Det handler om at disse mennene filtreres ut tidlig, og da er det lettere enn om man har tilbragt flere år sammen.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg er dum som ikke har tatt denne diskusjonen før, er vel ikke det man tenker på i tenårene, selv om det er lett å være etterpåklok og se at man burde ha tatt opp dette temaet før, men jeg har vært fornøyd med "jada", og først nå kommer det frem at han er i vranglås.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...