Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #1 Del Skrevet 13. juli 2004 Må jeg ta ut 3 dager i slengen eller kan jeg ta kun 1 dag om gangen? litt dumt om jeg kun er så syk i en dag og så må "bruke opp" 2 til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #2 Del Skrevet 13. juli 2004 Du må ikke bruke alle tre dagene (men veldig mange gjør det, ekstra fridager liksom... ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny gjest Skrevet 13. juli 2004 #3 Del Skrevet 13. juli 2004 så det er altså mulig å ta egenmelding en dag 12 ganger, i stedet for 3 dager 4 ganger? (beklager om jeg ødelegger tråden din nå gjest 1) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #4 Del Skrevet 13. juli 2004 Nei, du kan bare bruke egenmelding 4 ganger i året, uansett om du bruker bare en eller alle tre dagene om gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 13. juli 2004 #5 Del Skrevet 13. juli 2004 Det er jo ikke meningen at man skal "ta" tre dager når man bare er syk 1 dag, da Er du syk bare en dag, så er du hjemme bare en dag. Så går du på jobb neste dag. Det betyr ikke at du har "mistet" to fridager, det betyr bare at du ikke utnytter systemet maksimalt. Dette er en rettighet man har - blir det for mye misbrukt, så blir det strammet inn! Har truffet alt for mange mennesker som sier "nå tar jeg tre-dager'n min" - det er ille :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 13. juli 2004 #6 Del Skrevet 13. juli 2004 Nei' date= du kan bare bruke egenmelding 4 ganger i året... Og NB: det gjelder ikke et kalender-år, men 12 mnd.! Og som "Twigi" sier; man MÅÅ ikke ta tre dager! Er man syk i en dag, så tar man en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #7 Del Skrevet 13. juli 2004 litt tåpelig system egentlig, hva om en foreksempel har sterke menssmerter el og da faktisk trenger en dag i måneden? skal man da gå til legen 8 ganger i året? det blir jo rimelig håpløst om en har ustabile sykluser, har lege som ler av en osv. TROR systemet hadde blitt brukt mer "rett" om det var 12 enkeltdager i stedet for 4 3-dagers"blokker". hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 13. juli 2004 #8 Del Skrevet 13. juli 2004 TROR systemet hadde blitt brukt mer "rett" om det var 12 enkeltdager i stedet for 4 3-dagers"blokker". hva tror dere? IAbedrifter har denne ordningen allerede. Hvorvidt det fungerer bedre for alle parter vet jeg ikke. Men jeg har hørt mye skryt av de som jobber i bedriftshelsetjeneste og de som jobber i IAbedrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #9 Del Skrevet 13. juli 2004 Med IA har du x antall dager totalt, husker ikke i farten, men det er mer enn de standard 12 mener jeg.... og du kan faktisk ta inntil 8 dager sammenhengende, som ville være aktuelt feks ved en hard influensa... men du kan også ta en eneste dag, og fortsatt ha resterende dager til senere. Tror jeg da.... Det skal da ikke være grense på hvordan man deler opp - 1 dag, tre dager, osv... for poenget med IA er jo nettopp det at med større mulighet for arbeidstaker til å kunne bruke egenmeldingsdagene etter behov, slik akkurat DEN personen kan tenkes å få behov for dem - ja så reduserer det sykefraværet fordi man unngår at du går og får en 14 dagers sykemelding og blir borte hele den tida, når du kan tenkes å være frisk etter feks 5 dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 14. juli 2004 #10 Del Skrevet 14. juli 2004 Med IA har du x antall dager totalt' date=' husker ikke i farten, men det er mer enn de standard 12 mener jeg.... [/quote'] Ja, det er mere enn de standard 12! Skal tro om det ikke er 24... Eller er det "bare" 21... Nå ble jeg litt usikker... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #11 Del Skrevet 14. juli 2004 24 høres riktig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #12 Del Skrevet 14. juli 2004 Kanskje et litt dumt spørsmål, men hva er en IA bedrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 14. juli 2004 #13 Del Skrevet 14. juli 2004 IA står for Inkluderende Arbeidsliv, et prosjekt som har blitt satt i gang for å få ned sykefraværet. Du kan lese mer om det Her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. juli 2004 #14 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg jobber i en IA bedrift, og vi er veldig godt fornøyde med at vi har 24 egenmeldingsdager som kan tas ut en og en dag, og opptil 8 dager i slengen. På min arbeidsplass har dette vært med på å få ned sykefraværet fordi man ikke lenger "tar" de to siste dagene om man er syk en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 14. juli 2004 #15 Del Skrevet 14. juli 2004 Her på jobben har gitt fraværet litt ned etter at vi ble IAbedrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå