Gå til innhold

Redd pga kul i brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 24. Oppdaget for noen dager siden en liten kul i brystet. Kulen er liten (kanskje litt mindre enn en ert), veldig bevegelig og både myk og hard på samme tid. Litt gummiaktig på en måte. Ikke vond. Ligger ikke langt fra brystvorten.

Var hos legen igår. Han kjente lenge på kulen og konkluderte med at det mest sannsynlig er et fibroadenom, altså ikke farlig. Han ville ha meg inn til time igjen om en måned for å se om kulen fortsatt er der, evt om det er forandring. Om kulen fortsatt er der snakket han om å vente tre måneder kanskje for å se ann.

Merker nå at jeg får angst av hele greia. Kan ikke gå slik i 1 måned for så å kanskje vente i enda tre måneder. Er dette normalt? Har det helt grusomt nå..

Noen som kan berolige meg litt?

Anonymous poster hash: a393f...50b

Anonymous poster hash: a393f...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt mange ufarlige kuler i brystene mine, som oftest små bevegelige som deg. Det er en svært liten sjanse for at kulen din er farlig, men jeg skjønner at det er guffent å gå slik å vente. Man går liksom rundt og kjenner på den og tenker på den mye av tiden.

Husk at denne kulen helt sikkert er ufarlig, alt tyder på det :)

Hvis den mikroskopiske sjansen for at det er kreft slår til, ble jo kulen oppdaget veldig tidlig, og den vil enkelt opereres bort. Men igjen, dette er veldig usannsynlig.

Anonymous poster hash: 95e6e...800
Skrevet

Jeg merket i fjor på disse tider forandringer i det høyre brystet. Av den grunn gikk jeg til legen hvor hun sendte meg videre til brystdiagnostisk senter. Der tok de mammografi og UL. Funnet var mest sannsynlig fibroadenom. De tok også biopsi.

Etter et par uker fikk jeg beskjed om at det faktisk var fibroadenom. Godartet svulst som egentlig er bindevevsknute. Jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å gjøre noe mer med det, men jeg skal likevel inn snart for ny kontroll, for å se om den har vokst.

Pust og tell til ti. Du har vært til sjekk, men hvis du er veldig bekymret, kan legen henvise deg videre allerede nå.

Anonymous poster hash: d81a7...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...