AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hei! Jeg har en problemstilling jeg ønsker litt synsvinkler på. Jobber en plass nå, men siden jeg har ugunstige arbeidstider og det ikke er innen min utdanning - søker jeg nå ny jobb. Vi er SVÆRT få ansatte på min nåværende arbeidsplass og min sjef er derfor veldig redd for å miste meg. Jeg er den på jobb som kan alt og som regel jobber kvelder og kan alt av rutiner. Jeg har søkt på flere jobber i en stund nå (dårlig arbeidsmarked) og har oppgitt han som referanse. Arbeidsplassen min har for tiden dårlig økonmi, få ansatte og jeg skal ta vaktene til en fast ansatt om 1 måned mens han skal på ferie. Det er derfor lagt opp til at jeg skal jobbe der en stund framover. Han er også en type sjef som blir fort streset over ting og tang. Det som er greia er at jeg er redd for at han ikke er en god referanse. Da jeg tidligere denne uken ga han beskjed om at jeg hadde fått avslag på en jobb - så ga han meg en klem og jublet! Jeg synes dette er dumt, da jeg får på følelsen av at han ønsker meg hos han (veldig hyggelig!), men at jeg aldri kommer til å komme meg bort derfra siden han kanskje ikke er så "overivrig" over meg som referanse.. Har nå vært på intervju idag og gitt han som referanse. Tenker at hvis jeg får avslag på denne også, er det mulig å spørre den jobben om hva min referanse sa på en eller annen måte? Jeg er bekymret over at min referanse (min sjef) vinkler det om til at jeg ikke får jobben siden han sitter i en knipe fra før av hvor det er usikkerhet om jeg blir der eller ikke, få ansatte, dårlig økonomi osv.. Anonymous poster hash: 80f1c...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Del Skrevet 3. oktober 2014 En sjef kan ikke skrive dårlige ting om deg i en referanse. Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Del Skrevet 3. oktober 2014 En sjef kan ikke skrive dårlige ting om deg i en referanse. Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Du snakker nok om attest? Referanse er noe annet. Han har ikke noe negativt å si om meg, jeg er en flink medarbeider - er bare redd han ikke skal vinkle meg på den beste måten han kunne gjort - siden han er i en litt vanskelig situasjon grunnet økonomi, få ansatte, osv. Han blir jo glad når jeg ikke får andre jobber.. Anonymous poster hash: 80f1c...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Del Skrevet 3. oktober 2014 Du snakker nok om attest? Referanse er noe annet. Han har ikke noe negativt å si om meg, jeg er en flink medarbeider - er bare redd han ikke skal vinkle meg på den beste måten han kunne gjort - siden han er i en litt vanskelig situasjon grunnet økonomi, få ansatte, osv. Han blir jo glad når jeg ikke får andre jobber.. Anonymous poster hash: 80f1c...a06 Det er jo helt klart at han har alt på og vinne på og ha deg der, på sett og vis har du jo gjort deg uvurderlig for bedriften ved alltid og være tilstede og pliktoppfyllende, vet hvordan det kan være. Jeg er det nemlig selv. Vet ikke helt hvordan jeg hadde grepet ann problemstillingen jeg, men kanskje spurt han? Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Del Skrevet 3. oktober 2014 Det er jo helt klart at han har alt på og vinne på og ha deg der, på sett og vis har du jo gjort deg uvurderlig for bedriften ved alltid og være tilstede og pliktoppfyllende, vet hvordan det kan være. Jeg er det nemlig selv. Vet ikke helt hvordan jeg hadde grepet ann problemstillingen jeg, men kanskje spurt han? Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Jeg er litt "redd" for å spørre han.. Redd for at han skal tro jeg anklager han for å ikke snakke "fint" om meg.. Jeg forstår jo at han vil ha meg der siden arbeidsplassen er i en sårbar situasjon for tiden, men jeg vil jo komme meg ut og videre. Ikke minst jobbe innen min utdanning. Det er jo vanskelig også, fordi arbeidsmarkdet ikke er så bra for tiden. Er det fy-fy å spørre hvis jeg får flere avslag (spørre de jeg har vært på intervju hos hva han sa) eller bør jeg faktisk spørre min egen sjef om hva han tenker om å være referanse? Er usiker på hvordan jeg skal gå frem.. har ingen god følelse fordi jeg tror han vil tviholde på meg og tenker kun på seg selv og arbeidsplassen Anonymous poster hash: 80f1c...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg er litt "redd" for å spørre han.. Redd for at han skal tro jeg anklager han for å ikke snakke "fint" om meg.. Jeg forstår jo at han vil ha meg der siden arbeidsplassen er i en sårbar situasjon for tiden, men jeg vil jo komme meg ut og videre. Ikke minst jobbe innen min utdanning. Det er jo vanskelig også, fordi arbeidsmarkdet ikke er så bra for tiden. Er det fy-fy å spørre hvis jeg får flere avslag (spørre de jeg har vært på intervju hos hva han sa) eller bør jeg faktisk spørre min egen sjef om hva han tenker om å være referanse? Er usiker på hvordan jeg skal gå frem.. har ingen god følelse fordi jeg tror han vil tviholde på meg og tenker kun på seg selv og arbeidsplassen Anonymous poster hash: 80f1c...a06 Har du spurt om han kan være referanse? Eller bare ført han opp. Hvis det er det sistnevnte kan det jo hende at du burde spørre han, mange som bare blir satt som referanse blir vel litt ''satt ut'' når de får den telefonen at de ikke vet riktig hva de skal si. Men kanskje det jeg ville gjort er og tatt meg en prat med han sjefeen din, og sagt at du har tenkt til og søke på en jobb (innenfor ditt fagområde, hvis jeg ikke tar feil?). Også spurt om ikke han kunne tenke seg og være referanse? Alle vil vi jobbe med det vi liker,på lang sikt er det ingen som tjener på og ha en som går rundt og ''hater'' jobben sin. Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Del Skrevet 3. oktober 2014 Har du spurt om han kan være referanse? Eller bare ført han opp. Hvis det er det sistnevnte kan det jo hende at du burde spørre han, mange som bare blir satt som referanse blir vel litt ''satt ut'' når de får den telefonen at de ikke vet riktig hva de skal si. Men kanskje det jeg ville gjort er og tatt meg en prat med han sjefeen din, og sagt at du har tenkt til og søke på en jobb (innenfor ditt fagområde, hvis jeg ikke tar feil?). Også spurt om ikke han kunne tenke seg og være referanse? Alle vil vi jobbe med det vi liker,på lang sikt er det ingen som tjener på og ha en som går rundt og ''hater'' jobben sin. Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Han har sagt ja til å være referanse og vet at jeg vil jobbe innen min utdanning. Tror alikevel han tviholder på meg og kan være litt "negativ" hvis arbeidsplasser ringer han og spør om meg grunnet min nåværende arbeidsplass situasjon.. Anonymous poster hash: 80f1c...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Del Skrevet 3. oktober 2014 Da hadde nok jeg trodd at grunnen er som du sier at, bedriften har for få ansatte og at han ikke har råd til og miste deg, MEN kan sjefen din gjøre noe internt for at du ikke skal skifte jobb? (Les lønn) Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Del Skrevet 3. oktober 2014 Da hadde nok jeg trodd at grunnen er som du sier at, bedriften har for få ansatte og at han ikke har råd til og miste deg, MEN kan sjefen din gjøre noe internt for at du ikke skal skifte jobb? (Les lønn) Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Nei, bedriften har dårlig økonomi.. Og jeg ønsker ikke å jobbe der grunnet kun kveldsarbeid (butikk). Får vel bare håpe og tro at min sjef sier gode ord om meg, men tviler.. Jeg mistenker jo at han ikke gjør sitt beste for at jeg skal få en annen jobb! Anonymous poster hash: 80f1c...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hvor lenge har du jobbet der? Kan du henvise til en tidligere arbeidsgiver/sjef, kolleger er helst ikke foretrukket grunnet bekymring rundt valget hvorfor ikke sjefen. Hvis de da spør hvorfor du unnlater og henvise til din nåværende sjef ville jeg sagt det som der var jeg, regnskapstall kan alle hente gjennom proff.no. Anonymous poster hash: 3d8a5...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå