Gjest Coolaid Skrevet 13. juli 2004 #1 Del Skrevet 13. juli 2004 Det er på tide med nytt kjøkken men lommeboken er ikke akkurat full........ Som regel er det alltid lurest å låne av banken eller?........ Hva blir forskjellen på det og finansierningsordningene som butikkene tilbyr?..... Det som er greit med disse er at du kan vente med å betale avdrag før en hvis tid.... Men det blir vel dyrere i lengden? Noen som har peiling på hva som er billigst å gjøre? (Det er snakk om kjøkken i IKEA pris klasse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #2 Del Skrevet 13. juli 2004 Det spørs litt på når du har mulighet til å betale tilbake. Dersom det skal betales tilbake innen en mnds tid lønner nok et kjøpekort med rentefri betalingsutsettelse seg (Mastercard har 30-40 dager rentefritt). Hvis det skal betales over lengre tid lønner det seg nok å ta lån i banken. Da har du to (vanligste) alternativer. Et lån uten sikkerhet som har rente rundt 8-9% tror jeg, eller å forhøye boliglånet dersom du har det. Du kan jo også sjekke med banken om kredittkort og prisene de har på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 13. juli 2004 #3 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg ville helt klart sjekket med banken! Disse "kjøp nå, betal om x antall mnd" tilbudene opererer med skyhøy rente :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 13. juli 2004 #4 Del Skrevet 13. juli 2004 Det spørs litt på når du har mulighet til å betale tilbake. quote]..........Er ikke det en selvfølge?....Låne ikke stjele altså..... Det vanligste er jo å forhøye boliglånet..... men ville ihvertfall høre om andre har erfaringer med andre måter...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 14. juli 2004 #5 Del Skrevet 14. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #6 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg tenkte på når du kunne betale tilbake hele beløpet, ja. Ikke om du kunne det. Jeg har brukt kredittkort fra banken en del. Det gir ikke rentefri periode, men så lenge jeg vet jeg får pengene inn i løpet av kort tid lønner det seg likevel. På et ordinært lån kommer det etableringsgebyrer. Forhøyer du boliglånet kan det t.o.m hende at du må ut med ny tinglysning av pantsettelsen. Det blir fort dyrt i forhold til et par måneder med høy rente. Men som sagt - spørs hvor lenge du tenker bruke kreditten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå