Gå til innhold

Møkkaeksamen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hillary..

Sorry, Tom. Mer sarkastisk. :smoke:

Jeg har faktisk litt forståelse for masterberta. :sjarmor: Og jeg synes det virker som noen på et Høyere nivå her har en litt arrogant holdning (besserwisser) overfor de som er på et Lavere nivå. Når man er på et såpass høyt nivå som master kan det hende man kan noe og da bør det ikke lenger ansees som at man går på barneskolen og bare skal ta inn kunnskap - man er på analyse- og refleksjonsnivå. Det hender at fagmiljøene er jævla snevre og redd for noe nytt. Til tross for at de etter min erfaring er interessert i masterstudentene som faglige individer med idéer.

- Hillary den grusomme besserwisser som fornærmer men ikke uten nåde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er på et såpass høyt nivå som master kan det hende man kan noe og da bør det ikke lenger ansees som at man går på barneskolen og bare skal ta inn kunnskap - man er på analyse- og refleksjonsnivå.

..nettopp! Dessverre er det ikke alle som studerer på masternivå som har fått med seg dette poenget...... noen er vel mer av den oppfatningen at "fartstid" og tidligere erhvervet kunnskap skal være nok. Det er ikke bare professorer som henger igjen i gamle tenkemåter.......

Og, vel, Masterberta - får du E på en eksamen, så er det vel en fare for at du har misset på noe vesentlig, vel? Det kan vel hende at du vil ha mer å hente faglig sett ved å avklare kriterier og faglige krav, fremfor å bruke tid på å være sur på sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...