Gå til innhold

Møkkaeksamen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Masterberta

Fyttefaen, jeg var så inni hampen dum at jeg klaget på den dårlige karakteren jeg fikk på min eksamen på et kurs på mastergraden min i vår. Og så blir jeg satt ytterligere en karakter ned. Og jeg fikk verdens jævligste begrunnelse - helt usaklig - og det sier jeg ikke bare fordi jeg er sur og arrogant. (Det var selvsagt en ung doktorjævel som gav meg karakteren)

Jeg er så DEMOTIVERT OG SINT OG SUR! :evil:

....jeg som skulle bli forsker .... :cry:

ingen smarte mennesker får så dårlig karakter

Er det noen som har fått E?

fy faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er (dessverre) en av farene ved å klage på karakteren. Jeg har fått høre flere ganger at man bør være ganske sikker i sin sak før man klager på en eksamenskarakter, for sjansen er like stor for at man blir satt ned. Man tror jo gjerne selv at det var en flott besvarelse, men det er ikke alltid sensor er enig, sånn er det bare. Det er uansett ikke verdens undergang, neste gang går det bedre. :trøste: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Dessuten er en karakter alltid satt av minst to personer, så selv om du fikk den av en ung "doktorjævel" (hjelpemeg! hva skal jeg si, som skal undervise et kjempeteknisk kurs til høsten, som ung snart "doktorjævel"), er den nok rettferdig satt. Ved klage blir ny bedømmelseskomité satt ned, og da kan klagen gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei...

Føler meg ikke så dum jeg heller, men fikk likevel E på eksamen...

Skikkelig surt, og jeg ble ganske deppa da jeg trodde det gikk SÅ bra.

Men men. Jeg har egentlig gjort det dårlig på selve eksamen hvert år, enn i selve faget.

Følte meg som en idiot.

Alt jeg kan gjøre for deg er å :klem:

-håper det går bra me din utd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Masterberta

Jeg vet da at det var to, de skrev under. Jeg vet hvem det er.... :evil: (and I'm armed...ha,ha)

Kjemperettferdig, selvsagt. Of course.

Hvordan kan man tro noe annet? :wink: De har i hvert fall helt tydelig hatt det gøy med å skrive begrunnelsen. Jeg går på et intellektuelt fag...say no more...

masterjævelungen :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Blir det litt sånn "jeg vet hvor du sover, jeg vet hvor du bor?" :ler::sjarmor:

Neida, men en enkelteksamen kan alltids tas opp igjen, og jeg antar dette gjelder én eksamen og ikke avsluttende oppgave (der de aller fleste får gode karakterer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest masterberta

Jeg kan ta den opp igjen neste vår. Dessverre var det et obligatorisk kurs.

Har mest lyst til å gi opp alt (ja, faget altså...). :cry:

Men jeg skal jo vise dem. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
og jeg antar dette gjelder én eksamen og ikke avsluttende oppgave (der de aller fleste får gode karakterer).

Nåja, blir litt anderledes nå som man ønsker å bruke hele karakterskalaen og normalfordele over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hvordan normalfordeler man tre studenter? :klø: hvis alle er like flinke, eller stinker like mye? Fortell meg dét, du...

(jeg har bestilt sju stk lærebok, men får nok sannsynligvis tre djevelske besserwissere som kan alt bortsett fra emnet for kurset :-x )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Hvordan normalfordeler man tre studenter? :klø: hvis alle er like flinke, eller stinker like mye? Fortell meg dét, du...

(jeg har bestilt sju stk lærebok, men får nok sannsynligvis tre djevelske besserwissere som kan alt bortsett fra emnet for kurset :-x )

Nei, det er da diskusjonen. Man bør nesten ha litt fler før man kan starte å leke med normafordeling. En A og to B'er kan du gi til dem. Da blir de sikkert fornøyde, og du kan bruker mer tid på å forske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Først må jeg LÆRE det jeg skal undervise dem i.... :-?

Kanskje jeg skal overøse dem med alt det tekniske, slik t de slutter alle som én :klø: Dét gir tid til overs, det... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Mye ulik praksis ute og går, det er jo derfor studentene er så sure rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite hvor "normalen" ligger nå med bokstavkarakterene. Jeg skal klage på eksamen, ihvertfall skal jeg i første omgang få en begrunnelse for karakteren, for jeg er også veldig skuffet (enda jeg fikk B..... :oops: )

Ethereal: det kommer sikkert til å gå veldig bra med undervisningen din! Når du er helt fersk i stoffet selv, så blir du også veldig trygg på detaljene. Dessuten blir du nødvendigvis god i et fag du skal undervise i - det er ikke mulig å slurve når man skal lære bort noe..... (på godt og vondt)

Gi blaffen i normalfordeling på en så liten gruppe - gi dem den karakteren de fortjener, vær sikker, ta notater over pluss og minus så har du det når de klager :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gloria

Eksamen er og forblir noe møkk!

Synes det er tåpelig at et helt år med undervisning plutselig skal ligge på en dag med eksamen. Har man en dårlig dag så går den i dass, eller omvendt om man er heldig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Normalefordeling er sprøtt uansett få eller mange. Ta masternivå - man har et sett med studenter hvor alle har laud, for man må gjerne ha laud for å komme inn.

Folk er med andre ord ikke dumme.

Men så må noen få svake karakterer ... da er det noen som må få D og E og sånn som her, da.

:-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
(jeg har bestilt sju stk lærebok' date=' men får nok sannsynligvis tre djevelske besserwissere som kan alt bortsett fra emnet for kurset :-x )[/quote']

Ja, fy - tenk om noen tenker selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hillary..

Nettopp!

Det er kanskje redselen for kreative og selvstendig tenkende mennesker som er den aller største hos en del nyutdannende doktorer. Ja, kanksje hos enkelte støvete professorer som merker hjernecellene krympe også?

Jge håper ikke de setter deg på masternivå, Etheral, med all respekt.

Masterberta, du har nok fått smake en ung doktors usikkerhet og behov for å hevde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Veit hvordan du har det...jeg klagde på en karakter og gikk ned to!! Fra D til F!!!Det er jævlig surt, så nå må jeg ta den eksamen 2 august, istedet for å nyte ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Bra, hva du vet om meg. I hvertfall har du tydeligvis innsett at det jeg skrev der var ironisk ment. Du tror ikke i fullt alvor at jeg faktisk vil SKREMME bort studentene? Jeg tar oppgaven seriøst, men underviser på et lite fag (og har fått positiv feedback på tidligere kurs jeg har undervist). der hver student teller. Men ikke alle vet hva de går til, og at de faktisk må jobbe en god del med stoffet før de mestrer det. Først da kan ting begynne å bli morsomt, når man mestrert det grunnleggende maskineriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Bra, hva du vet om meg. I hvertfall har du tydeligvis innsett at det jeg skrev der var ironisk ment. Du tror ikke i fullt alvor at jeg faktisk vil SKREMME bort studentene? Jeg tar oppgaven seriøst, men underviser på et lite fag (og har fått positiv feedback på tidligere kurs jeg har undervist). der hver student teller. Men ikke alle vet hva de går til, og at de faktisk må jobbe en god del med stoffet før de mestrer det. Først da kan ting begynne å bli morsomt, når man mestrert det grunnleggende maskineriet.

Jeg håpet faktisk på at innlegget til Hillary var ironisk, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...