barføtt Skrevet 2. oktober 2014 #1 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hva betyr subjektposisjoner?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 3. oktober 2014 #2 Del Skrevet 3. oktober 2014 Det er en synsvilkel man har i en diskusjon. F.eks., "min subjektiv vurdering" sammenlikn objektiv - subjektiv Objektiv = Saklig, upartisk Subjektiv = Personlig, partisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Del Skrevet 3. oktober 2014 Mener du i norsk eller innenfor generell syntaks? Subjektet står vel alltid før predikatet, så da blir vel subjektet alltid første ledd (jf. verb i andreleddsregelen)? Det er noen år siden jeg hadde syntaks merker jeg. Anonymous poster hash: 7f4a3...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Del Skrevet 3. oktober 2014 Når du spør om orddefinisjoner, er det alltid lurt å gi konteksten. Subjektposisjoner kan referere til noe rent språklig, men det er også et begrep innen samfunnsvitenskapene, for eksempel hvilke roller og muligheter man har innenfor visse settinger. Anonymous poster hash: 7fae7...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå