Gå til innhold

Blir psyk av oppussing i naboleilighet...


Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud, holder på å bli gal!!

Firmaet jeg leier av driver å bygger om naboleiligheten min, og det er så utrolig mye støy at jeg snart mister forstanden!!

Det er boring i murvegg og banking hele dagen. Noen ganger starter de kl 07, så jeg våkner av at jeg svetter så jeg hopper 1/2meter over madrassen, mens andre dager ho,der de på til 20-21 tiden.

Vi har ikke fått noe informasjon vi kan forholde oss til, om når de starter og slutter, hvor mye bråk som forventes eller over hvor lang periode de skal holde på.

Jeg bor på hybel, så det er ingen steder i leiligheten jeg kan komme unna bråket. Det er så sykt høyt.

Er det mulig å blir syk av slik støy? For jeg føler at det holder på å klikke for meg hvertfall.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på biblioteket, besøk venner og familie etc. Beste løsningen dersom du ikke orker å være der. :)



Anonymous poster hash: 5012a...be1
  • Liker 1
Skrevet

Kan du ikke ringe eller sende en mail til huseier og høre når de regner med å være ferdig med oppussinga? Du kan jo også nevne at det er svært plagsomt, og at du skulle ønske dere fikk mer informasjon.

Skrevet

Dra på biblioteket, besøk venner og familie etc. Beste løsningen dersom du ikke orker å være der. :)Anonymous poster hash: 5012a...be1

Jeg jobber turnus, så jeg er ofte avhengig av å sove når de holder på. Kan ikke være borte hjemmefra hver eneste dag :s

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Skrevet

Kan du ikke ringe eller sende en mail til huseier og høre når de regner med å være ferdig med oppussinga? Du kan jo også nevne at det er svært plagsomt, og at du skulle ønske dere fikk mer informasjon.

Har prøvd, får ikke noe svar. Sist jeg spurte fikk jeg bare vite at de er snart ferdige...hva nå det betyr.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Skrevet

Har prøvd, får ikke noe svar. Sist jeg spurte fikk jeg bare vite at de er snart ferdige...hva nå det betyr.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Det går det ikke å forholde seg til... Mas igjen! Jeg har selv opplevd mye bråk fra oppussing og bygging, og det kan være uholdbart.

Og ja, man kan bli syk av støy.

http://www.stoyforeningen.no/Helse-og-stoey/Situasjon-stoey-og-helse/Helseskader

Føler virkelig med deg! :hug:

Skrevet

Det går det ikke å forholde seg til... Mas igjen! Jeg har selv opplevd mye bråk fra oppussing og bygging, og det kan være uholdbart.

Og ja, man kan bli syk av støy.

http://www.stoyforeningen.no/Helse-og-stoey/Situasjon-stoey-og-helse/Helseskader

Føler virkelig med deg! :hug:

Takk for det ;) Ja, jeg får mase litt til, og så håper jeg at de snart er ferdige!

Takk for link:)

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Skrevet

i-landsproblem.

Dette er kanskje en bagatell for deg, men støy over lengre tid er faktisk veldig plagsomt.

Og du burde vel strengt tatt kommet med den samme kommentaren i omtrent samtlige tråder her, eller hva?

  • Liker 4
Skrevet

i-landsproblem.

Virkelig?!? Tviler på at de fra Kenya heller ikke hadde hatt godt av et uendelig støyarbeid dagen lang, med et nivå så høyt at man ikke hører andre selv om man roper alt man klarer.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Gjest incognita
Skrevet

Dette er kanskje en bagatell for deg, men støy over lengre tid er faktisk veldig plagsomt.

Og du burde vel strengt tatt kommet med den samme kommentaren i omtrent samtlige tråder her, eller hva?

Helt riktig.

Virkelig?!? Tviler på at de fra Kenya heller ikke hadde hatt godt av et uendelig støyarbeid dagen lang, med et nivå så høyt at man ikke hører andre selv om man roper alt man klarer.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

åååå buhu :grine:

ta deg en bolle.

Skrevet

Helt riktig.

åååå buhu :grine:

ta deg en bolle.

:) søtnos <3

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Skrevet

det er nok ikke noe du kan få gjort med det. De har jo fullt lov til å pusse opp leiligheten. De må imidlertid forholde seg til stilletidene som er satt av boretslaget/sameiet, men det hørtes det jo ut som de gjør. Du får trøste deg med at det ikke varer for alltid....

  • Liker 2
Gjest incognita
Skrevet

:) søtnos <3

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

åå søtt at du prøver deg på hersketeknikk :rodmer:

å gnelle om at man er "psyk" pga støy er å gjøre seg selv til offer......... å være irritert og forbannet er ikke det samme som å være psykisk syk.

  • Liker 1
Skrevet

det er nok ikke noe du kan få gjort med det. De har jo fullt lov til å pusse opp leiligheten. De må imidlertid forholde seg til stilletidene som er satt av boretslaget/sameiet, men det hørtes det jo ut som de gjør. Du får trøste deg med at det ikke varer for alltid....

De holdt på gjennom hele bachelorskriveperioden min, kom meg gjennom det så skal nok gå nå også, men jeg blir bare så sinnsykt sliten og frustrert, kronisk hodepine, våkner av hver minste lyd, tåler ingen motgang, humørsvigninger og gråter masse...

Nei, er ikke så mye å få gjort med, men håper de får opp tempoet og får gjort seg ferdig. Hadde også vært fint med litt i formasjon, så jeg ikke føler sånn på fullstendig mangel på kontroll.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Skrevet

De holdt på gjennom hele bachelorskriveperioden min, kom meg gjennom det så skal nok gå nå også, men jeg blir bare så sinnsykt sliten og frustrert, kronisk hodepine, våkner av hver minste lyd, tåler ingen motgang, humørsvigninger og gråter masse...

Nei, er ikke så mye å få gjort med, men håper de får opp tempoet og får gjort seg ferdig. Hadde også vært fint med litt i formasjon, så jeg ikke føler sånn på fullstendig mangel på kontroll.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Hvor lenge har de holdt på egentlig?

Skrevet

Jeg anbefaler jeg å kjøpe ørepropper, det kan i det minste dempe en god del.

  • Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har de holdt på egentlig?

siden mai, men et opphold i fellesferien.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Skrevet

De holdt på gjennom hele bachelorskriveperioden min, kom meg gjennom det så skal nok gå nå også, men jeg blir bare så sinnsykt sliten og frustrert, kronisk hodepine, våkner av hver minste lyd, tåler ingen motgang, humørsvigninger og gråter masse...

Nei, er ikke så mye å få gjort med, men håper de får opp tempoet og får gjort seg ferdig. Hadde også vært fint med litt i formasjon, så jeg ikke føler sånn på fullstendig mangel på kontroll.

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Da blir du syk av det da. Ikke et ord som er funnet opp.

Ta det opp med dem på nytt

Anonymous poster hash: 6a504...4f6

Skrevet

Jeg anbefaler jeg å kjøpe ørepropper, det kan i det minste dempe en god del.

æ

Jeg har et helt lager :)

Anonymous poster hash: 4e5e7...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...