AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Må bare lufte hodet mitt litt. Jeg er så sint, lei meg, oppgitt og frustrert. For litt siden ble vi helt ut av det blå innkalt tilbarnevernet. De hadde mottatt en anonym melding, og besluttet å igangsette undersøkelse. Vi var på møte og fikk presentert anklagen mot oss som gikk på omsorgssvikt! Jeg ble målløs! Det var konkrete anklager, med null sannhet i. Jeg hadde møtt opp STERKT beruset på en arrangemang for barna, jeg deltar aldri på verken foreldremøter, fotballkamper, avslutninger o.l. Dessuten var vedkommende megetbekymret for at mitt ene barn har flest venner av motsatt kjønn, er en mobber som ofte havner i bråk osv osv. For det første drikker jeg sjelden, men kvelden før dette arrangemanget hadde jeg vært på jentekveld, men fra jeg tok kvelden og frem til jeg skulle på dette arrangemanget for barna gikk det 16-17 timer! Jeg har ikke gått glipp av en fotballkamp, har vært på alle møter og avslutninger! Mitt barn har venner av samme kjønn, men mest av motsatt kjønn og det ser jeg ikke noe galt i. Hadde barnet mitt vært en mobber osv og stadig vært i bråk og samtaler med lærer og rektor på skolen så regner jeg med at jeg hadde fått det med meg og blitt informert? Den personen som har meldt dette til barnevernet opplyste også om at han/hun hadde diskutert dette med andre foreldre. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig og vondt, for det er jo bare oppspinn alt sammen! Men undersøkelse vil bli gjennomført, de skal snakke mer med oss, med barna, skolen og komme på besøk. Dette er for det første en stor belastning for meg, å vite at andre snakker om meg, om oss og jeg vet jo at enkelte tror alt de hører. Men viktigst av alt for meg er smerten dette påfører barna mine! Er det noen som har vært i denne situasjonen?Anonymous poster hash: 77996...a37
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Må bare lufte hodet mitt litt. Jeg er så sint, lei meg, oppgitt og frustrert. For litt siden ble vi helt ut av det blå innkalt tilbarnevernet. De hadde mottatt en anonym melding, og besluttet å igangsette undersøkelse. Vi var på møte og fikk presentert anklagen mot oss som gikk på omsorgssvikt! Jeg ble målløs! Det var konkrete anklager, med null sannhet i. Jeg hadde møtt opp STERKT beruset på en arrangemang for barna, jeg deltar aldri på verken foreldremøter, fotballkamper, avslutninger o.l. Dessuten var vedkommende megetbekymret for at mitt ene barn har flest venner av motsatt kjønn, er en mobber som ofte havner i bråk osv osv. For det første drikker jeg sjelden, men kvelden før dette arrangemanget hadde jeg vært på jentekveld, men fra jeg tok kvelden og frem til jeg skulle på dette arrangemanget for barna gikk det 16-17 timer! Jeg har ikke gått glipp av en fotballkamp, har vært på alle møter og avslutninger! Mitt barn har venner av samme kjønn, men mest av motsatt kjønn og det ser jeg ikke noe galt i. Hadde barnet mitt vært en mobber osv og stadig vært i bråk og samtaler med lærer og rektor på skolen så regner jeg med at jeg hadde fått det med meg og blitt informert? Den personen som har meldt dette til barnevernet opplyste også om at han/hun hadde diskutert dette med andre foreldre. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig og vondt, for det er jo bare oppspinn alt sammen! Men undersøkelse vil bli gjennomført, de skal snakke mer med oss, med barna, skolen og komme på besøk. Dette er for det første en stor belastning for meg, å vite at andre snakker om meg, om oss og jeg vet jo at enkelte tror alt de hører. Men viktigst av alt for meg er smerten dette påfører barna mine! Er det noen som har vært i denne situasjonen?Anonymous poster hash: 77996...a37 Om du aldri deltar på foreldremøter, kamper og tilstelninger så kan du jo ikke vite hvordan barna dine er ute blandt folk? Med tanke oå den mobbingen altså... Sånn ellers så er det jo bare å være åpen og ærlig både med BV og barna. Har du ingen ting og frykte, så blir nok dette avsluttet temmelig raskt.Anonymous poster hash: d8849...dd8
Britt Banditt Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Om du aldri deltar på foreldremøter, kamper og tilstelninger så kan du jo ikke vite hvordan barna dine er ute blandt folk? Med tanke oå den mobbingen altså... Sånn ellers så er det jo bare å være åpen og ærlig både med BV og barna. Har du ingen ting og frykte, så blir nok dette avsluttet temmelig raskt.Anonymous poster hash: d8849...dd8 Jeg forsto det som at det var anklagen, at hun aldri deltok. Hun skriver lengre ned at hun alltid deltar. 12
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg ble besykldt for å aldri delta, noe jeg alltid gjør!Anonymous poster hash: 77996...a37 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Du burde være glad, dette er til barnets beste. Det er et fantastisk privilegium norske foreldre har, at vi får motta fremmede mennesker i vårt hjem som med loven i hånd spør og graver rundt privatlivet vårt. Det er en stor fordel at skolen og lærerne fra nå av skal se på deg og din familie med vitende blikk, og at de resten av skoletiden vil lete etter bekreftelser på at det var hold i anmeldelsen til BV. Det er en fantastisk godhet denne anonyme personen har vist, som har baksnakket deg og ditt barn, og hentet sympatistemmer hos de andre foreldrene. Og uansett er dette en bagatell hva angår tid og ressurser i ditt liv, om noen år, og i det minste når barnet fyller 18, er det hele over. Smil og vær glad! Sånn, da er det ikke behov for flere svar fra KG- gjengen. Anonymous poster hash: e0207...87a 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Skal jeg være takknemlig for å bli beskyld for å være en som ruser meg og lar barna mine gå for lut og kaldt vann?? Skal jeg sette pris på at de vil følge oss med argusøyne ut skoleårene pga løgner fra en anonym person? Nei, vet du hva! Dette synes jeg kun er ren ondskap!Anonymous poster hash: 77996...a37 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Skal jeg være takknemlig for å bli beskyld for å være en som ruser meg og lar barna mine gå for lut og kaldt vann?? Skal jeg sette pris på at de vil følge oss med argusøyne ut skoleårene pga løgner fra en anonym person? Nei, vet du hva! Dette synes jeg kun er ren ondskap!Anonymous poster hash: 77996...a37 Men det er slike svar du får når du poster om BV på KG. Det er aldri feil å melde, og BV gjør aldri feil. OOOps, jeg glemte at det sikkert kommer til å komme noen poster om Christoffer-saken også. Tenk på Christoffer! Så ille den saken var må alle foreldre bare finne seg i hva som helst for at vi forhåpentligvis skal unngå at det skjer igjen. Anonymous poster hash: e0207...87a 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Skal jeg være takknemlig for å bli beskyld for å være en som ruser meg og lar barna mine gå for lut og kaldt vann?? Skal jeg sette pris på at de vil følge oss med argusøyne ut skoleårene pga løgner fra en anonym person? Nei, vet du hva! Dette synes jeg kun er ren ondskap!Anonymous poster hash: 77996...a37 Hvorfor skal de følges med argusøyne ut skoleårene? Barnevernet har faktisk et lovverk å jobbe etter. De bruker ikke tid og resurser på hjem, barn eller roreldre hvor der ikke er behov, etter at de er ferdig med sine undersøkelser. Dette har de 3 mnd. På seg til å undersøke og konkludere mht. Er du uskyldig meldt så har du ingenting å frykte eller bekymre deg over. Anonymous poster hash: 75bda...ce8 2
absinthia Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Du har ingenting å frykte, de må undersøke alle bekymringsmeldinger oG denne saken blir nok raskt ryddet av veien. Om du gir BV lov til å snakke med skolen, er dette lett å motbevise. Husk nå bare at dette mennesket bare SA at den hadde snakket om dette med andre. Antagelig er dette bare ett menneske som du ikke vil ha rundt deg, eller et menneske som nyter å finne på ting om folk for å plage dem. Erfaringsmessig så er dette slike mennesker som farer med sladder og løgn åpenlyst også. Endret 2. oktober 2014 av absinthia 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Hvorfor skal de følges med argusøyne ut skoleårene? Barnevernet har faktisk et lovverk å jobbe etter. De bruker ikke tid og resurser på hjem, barn eller roreldre hvor der ikke er behov, etter at de er ferdig med sine undersøkelser. Dette har de 3 mnd. På seg til å undersøke og konkludere mht. Er du uskyldig meldt så har du ingenting å frykte eller bekymre deg over.Anonymous poster hash: 75bda...ce8 Det er snakk om skolen her, ikke BV. Skolen blir involvert når BV gjør sine undersøkelser. Hvis du tror at skolen ikke vil se annerledes på barnet etter dette er du rimelig naiv. Anonymous poster hash: e0207...87a 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Du har ingenting å frykte, de må undersøke alle bekymringsmeldinger oG denne saken blir nok raskt ryddet av veien. Om du gir BV lov til å snakke med skolen, er dette lett å motbevise. Husk nå bare at dette mennesket bare SA at den hadde snakket om dette med andre. Antagelig er dette bare ett menneske som du ikke vil ha rundt deg, eller et menneske som nyter å finne på ting om folk for å plage dem. Erfaringsmessig så er dette slike mennesker som farer med sladder og løgn åpenlyst også. Nei, det må de ikke. De må vurdere alle bekymringsmeldinger, med hensyn på om de er alvorlige nok til å åpne en undersøkelse. De kan beslutte å henlegge en melding uten undersøkelse. http://www.krad.no/forebygging/barnevern/bekymringsmelding Anonymous poster hash: e0207...87a
absinthia Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Nei, det må de ikke. De må vurdere alle bekymringsmeldinger, med hensyn på om de er alvorlige nok til å åpne en undersøkelse. De kan beslutte å henlegge en melding uten undersøkelse. http://www.krad.no/forebygging/barnevern/bekymringsmelding Anonymous poster hash: e0207...87a Ja, men da skal det være rimelig på viddene, eller noe som ikke er bekymringsverdig det blir rapportert om. En melding som dette blir undersøkt. Det er nemlig ikke uvanlig med problematikk med foreldre, rus, barn som mobber osv.. I dette tilfellet er det lett å finne ut av. De kan ikke velge å undersøke dette, uten at de på forhånd hadde dokumentert at dette ikke kunne stemme. Om barnevernet hadde henlagt slike saker uten undersøkelse er det utrolig mange barn som ikke hadde fått hjelp. Endret 2. oktober 2014 av absinthia 3
Gjest Iben Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Skal jeg være takknemlig for å bli beskyld for å være en som ruser meg og lar barna mine gå for lut og kaldt vann?? Skal jeg sette pris på at de vil følge oss med argusøyne ut skoleårene pga løgner fra en anonym person? Nei, vet du hva! Dette synes jeg kun er ren ondskap!Anonymous poster hash: 77996...a37 Støttes 100%. Åpenbart falske bekymringsmeldinger til BV burde være straffbart med fengsel i opptil flere år. Man ødelegger livene til dem man gjør det mot, tvinger dem til å flytte, gjør barna deres til sosiale outcasts og så videre. Er også drittlei den angiver-mentaliteten som florerer på KG, mantraet om at "det er bedre med en bekymringsmelding for mye enn en for lite", "bare se på Christoffer-saken og blabalbla". Når denne saken deres blir forkastet av barnevernet, hvilket det ser ut til at den burde bli, bør du ta kontakt med advokat for å sjekke ut hvilke muligheter du har til å anmelde nabokjærringa for injuriende påstander. Ser hun har plapret rundt til andre naboer også, så klart. Endret 3. oktober 2014 av Iben 7
absinthia Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Det er snakk om skolen her, ikke BV. Skolen blir involvert når BV gjør sine undersøkelser. Hvis du tror at skolen ikke vil se annerledes på barnet etter dette er du rimelig naiv. Anonymous poster hash: e0207...87a De fleste skoler vil være profesjonelle nok til at de skjønner at dette ikke var reelt, når de hører hva anklagene er og de bekrefter at de ikke har sett noen tegn til noe slikt. Det er neppe første gang de får spørsmål fra barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Hei! Jeg har ikke erfaring med barnevernet. Men det er jo ganske konkrete beskyldninger. Og du har jo masse vitner (lærer og foreldre) på at du faktisk alltid møter opp på foreldremøter, fotball og avslutninger osv. Så dette blir vel ganske kjapt henlagt. Og skolen vil jo også reagere på at noen har beskyldt deg for dette. Læreren vet jo selv at du pleier å møte opp. Det er nok ikke DEG de vil se skeivt på etter dette. Angående at anmelderen har diskutert dette med andre foreldre er nok også løgn. Da ville jo de andre foreldrene reagert på at det ikke var sant (med mindre de ikke møter opp på arrangementene du er beskyldt for å ikke møte opp på). Anonymous poster hash: 92d27...1c6
Ciara Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg skjønner at dette er grusomt! Men det som er bra her, er at det er konkrete anklager det burde være enkelt å motbevise. Er ikke på avslutninger? Noen andre må ha sett deg. Barnet ditt mobber? Noen andre må kunne uttale seg om dette. Det eneste tilfellet jeg kan skjønne er mer tricky å motbevise er at du skal ha vært sterkt beruset den gangen. På den annen side - hvis barnevernet konkluderer worst case på dette ene punktet er det neppe nok til at de foretar seg noe drastisk. Vet du hvem som har sendt bekymringsmeldingen og hvilke grunner vedkommende har for å gjøre noe slikt? 1
SmallTalk Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg skjønner godt at du ikke synes dette er noe ålreit TS, for bare tanken på å skulle bli gransket av barnevernet tror jeg er skremmende for de fleste. Men, nå er det nå en gang sånn at de har mottatt en bekymringsmelding om dere og de er også nødt til å gjøre sine undersøkelser rundt dette, selv om det er ubehagelig for dere. Du sier jo selv at du har alt på ditt tørre, og da har du jo heller ikke noe å frykte. 2
minister-mio Skrevet 2. oktober 2014 #18 Skrevet 2. oktober 2014 Men har de virkelig anmeldt deg, eller er det bekymringsmelding du mener?
Pinto2013 Skrevet 2. oktober 2014 #19 Skrevet 2. oktober 2014 Hvis det er slik du beskriver så vil det jo heldigvis ikke være noe sak i det hele tatt. De vil sikkert gjøre sine undersøkelser, finne at alt er som det skal, og så henlegge saken. Så her bør du ikke bekymre deg. Bare fortsett å være den moren du alltid har vært, så vil barnevernet forhåpentligvis se dette veldig tydelig. Skolen vil jo også avvise de beskyldningene som er rettet mot deg, og barna dine vil vel heller ikke plutselig si at du ruser deg eller lar de gå for lut og kaldt vann. Bare la saken gå sin gang. Hva som feiler slike mennesker som leverer falske anklager er en annen sak. Får nesten håpe at de som har levert bekymringsmelding har tolket situasjoner feil/misforstått, og at vedkommende ikke har gjort dette ut av et ønske om å "ta deg", for det er sykt.
Gjest Cevita Skrevet 2. oktober 2014 #20 Skrevet 2. oktober 2014 Må bare lufte hodet mitt litt. Jeg er så sint, lei meg, oppgitt og frustrert. For litt siden ble vi helt ut av det blå innkalt tilbarnevernet. De hadde mottatt en anonym melding, og besluttet å igangsette undersøkelse. Vi var på møte og fikk presentert anklagen mot oss som gikk på omsorgssvikt! Jeg ble målløs! Det var konkrete anklager, med null sannhet i. Jeg hadde møtt opp STERKT beruset på en arrangemang for barna, jeg deltar aldri på verken foreldremøter, fotballkamper, avslutninger o.l. Dessuten var vedkommende megetbekymret for at mitt ene barn har flest venner av motsatt kjønn, er en mobber som ofte havner i bråk osv osv. For det første drikker jeg sjelden, men kvelden før dette arrangemanget hadde jeg vært på jentekveld, men fra jeg tok kvelden og frem til jeg skulle på dette arrangemanget for barna gikk det 16-17 timer! Jeg har ikke gått glipp av en fotballkamp, har vært på alle møter og avslutninger! Mitt barn har venner av samme kjønn, men mest av motsatt kjønn og det ser jeg ikke noe galt i. Hadde barnet mitt vært en mobber osv og stadig vært i bråk og samtaler med lærer og rektor på skolen så regner jeg med at jeg hadde fått det med meg og blitt informert? Den personen som har meldt dette til barnevernet opplyste også om at han/hun hadde diskutert dette med andre foreldre. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig og vondt, for det er jo bare oppspinn alt sammen! Men undersøkelse vil bli gjennomført, de skal snakke mer med oss, med barna, skolen og komme på besøk. Dette er for det første en stor belastning for meg, å vite at andre snakker om meg, om oss og jeg vet jo at enkelte tror alt de hører. Men viktigst av alt for meg er smerten dette påfører barna mine! Er det noen som har vært i denne situasjonen?Anonymous poster hash: 77996...a37 Så utrolig dum situasjon å havne i! Det er utrolig dårlig gjort av personen som har meldt deg, og jeg skulle ønske bvt kunne anmelde for feilopplysninger or æreskrenkelse av deg når de finner ut at dette bare er tull. For det gjør de mest sannsynlig, dersom det er som du sier. Du skal bare stå med åpne kort og hodet høyt, og samarbeide så godt du bare kan med bvt, og vise at du er glad for at vi har et velfungerende barnevern som undersøker saker de får inn. Husk, i denne saken gjør ikke bvt noe feil, de gjør bare jobben sin. Feilen er jo gjort av idioten som meldte deg. Men det er slike svar du får når du poster om BV på KG. Det er aldri feil å melde, og BV gjør aldri feil. OOOps, jeg glemte at det sikkert kommer til å komme noen poster om Christoffer-saken også. Tenk på Christoffer! Så ille den saken var må alle foreldre bare finne seg i hva som helst for at vi forhåpentligvis skal unngå at det skjer igjen. Anonymous poster hash: e0207...87a Vel i denne saken virker det ikke akkurat som bvt har gjort noe feil. De har jo fått en bekymringsmelding og har sett på den som alvorlig nok til å undersøke. Mener du at de ikke burde gjort det når de får en slik melding inn? Det er snakk om skolen her, ikke BV. Skolen blir involvert når BV gjør sine undersøkelser. Hvis du tror at skolen ikke vil se annerledes på barnet etter dette er du rimelig naiv. Anonymous poster hash: e0207...87a Bvt sender ikke noe informasjon til skolen om hva saken handler om. Skolen får et helt nøytralt skriv hvor de skal uttale seg om barnet på mange forskjellige punkter (dette skrivet har vært likt i alle sakene jeg har fått, uavhengig av hva saken handler om). Jeg har fått mange slike som lærer, og har aldri sett på barnet eller foreldrene annerledes i ettertid, i sakene hvor det ikke har vært noe mer. Det kan være mange grunner til at jeg som lærer skal skrive en utredning om et barn, og jeg bare skriver svarer på spørsmålene så godt jeg kan ut i fra hvordan jeg kjenner barnet og foreldrene. Og så er jeg ferdig med den saken til jeg hører noe mer (og jeg har faktisk mange slike i løpet av et år). Dette gjelder såfremt jeg ikke har vurdert å sende bekymringsmelding som lærer på egenhånd, da stiller situasjonen seg litt annerledes. Men dersom det er som du sier, så virker det jo ikke som det er en grunn til at læreren din skal ha gjort seg opp baktanker på forhånd. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå