Gå til innhold

Ereksjon under stell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vet at det har blitt laget tråder om dette tidligere, men har ikke fått noen ordentlige svar på problemet mitt.

Jeg er ei jente på 18 år som har begynt å jobbe på bo-og omsorgsenter. En av pasientene får alltid ereksjon når jeg skal stelle han. Han er et psykiatrisk tilfelle og prater veldig åpent om kjønnet sitt stadig vekk, så tror ikke han blir pinlig berørt av situasjonen. Når han har fått ereksjon har jeg bare startet å ordne andre ting på rommet hans i mens, og latt være å lage noe sak ut av det. Problemet er at det går veldig lang tid før den blir slapp igjen, og det går rett opp igjen når jeg starter å vaske igjen. En gang vasket jeg meg bare ferdig og satt på bleia til tross for ereksjonen, når jeg kom tilbake noen få minutter etterpå hadde han tisset ut av bleia. Han tisser mye og det er derfor nødvendig at ting ligger nedover i bleia. Noe som er umulig når han nesten får ereksjon av at jeg er i nærheten av han. Ingen av de andre pleierne har opplevd det samme, og tenker at det kanskje kan ha noe med at jeg er en såpass ung jente.

Det er en litt vrien situasjon, er det noen som har vært borti noe lignende som har noen råd til meg?

Anonymous poster hash: 41f14...f81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber selv på et sykehjem og skjønner situasjonen. Er i tillegg bare 21 år, så det har skjedd med meg også. Jeg ville sagt i fra til de andre pleierne, så kanskje de kunne tatt over stellet. Så tar du en annen pasient istedenfor. :)

Anonymous poster hash: f936d...9a5
  • Liker 13
Skrevet

Jobber selv på et sykehjem og skjønner situasjonen. Er i tillegg bare 21 år, så det har skjedd med meg også. Jeg ville sagt i fra til de andre pleierne, så kanskje de kunne tatt over stellet. Så tar du en annen pasient istedenfor. :)

Problemet er at det under enkelte tider på dagen jeg er den eneste pleieren på jobb og da blir det litt vrient :(

Skrevet

Hmm men er det så ekkelt at han får ståkuk? de blir jo kåte de også.. Men skjønner det kan være vanskelig, men prøv å bare skifte bleie fort å diskret, uten å tenke på at han har stå. Trodde at folk som jobbet med dette var så vant med det.:)

Anonymous poster hash: 90928...276

• Liker 3
Skrevet

Hmm men er det så ekkelt at han får ståkuk? de blir jo kåte de også.. Men skjønner det kan være vanskelig, men prøv å bare skifte bleie fort å diskret, uten å tenke på at han har stå. Trodde at folk som jobbet med dette var så vant med det.:)

Jeg leser ikke innlegget som at TS blir påvirket av selve ereksjonen, men at det er upraktisk i forhold til ny bleie.

• Liker 25
Skrevet

Problemet er at det under enkelte tider på dagen jeg er den eneste pleieren på jobb og da blir det litt vrient :(

Jeg trodde ikke det var lov med bare en pleier på jobb. Det er uaktuelt der vi jobber i alle fall. Men om du bare er den eneste på jobb, så blir det litt vanskelig. Da får du bare prøve så godt du kan. :) Legg utstyret hans ordentlig i bleia, så får du heller bytte til nytt oftere. Det er jo ikke så godt å gå med våt bleie, da det kan gi sår og sånne ting.

Du kan jo ta på han nattbleie (lilla), slik at bleia beskytter enda bedre mot urin. Har dessverre ingen bedre råd til deg.

Skrevet

Jeg leser ikke innlegget som at TS blir påvirket av selve ereksjonen, men at det er upraktisk i forhold til ny bleie.

Ja men kanskje det går ann å stramme bleien litt bedre kanskje? Tvinge den ned før man setter på bleien eller noe..

Skrevet

Prøv å ta på en innleggsbleie under den vanlige bleien Ta denne på slik at denne går langs penis, over penishodet og bak penis.

Blir så klart tykkere, men den øker oppsugninsevnen mye og gjør at penis kan stå oppover uten at bleier lekker.

Anonymous poster hash: 1c090...cd0

Skrevet

Har ei venninne som jobber med eldre, hun er på din alder og sier at når det der skjer, har hun fått beskjed om at da skal hun legge over kluten eller hva hun bruker til å vaske med og gå ut av rommet.

Skrevet

Knips på penis...Neida, det er nok best å gå ut, ta en annen pasient i mellomtiden, og så komme tilbake. Ikke gi han noe oppmerksomhet for dette. Han kontrollerer deg litt på måte, og du må ta tilbake kontrollen. Det er jo ganske ekkelt om det bare er deg det skjer med, og det beste hadde jo vært om noen andre kan stelle den pasineten. Vanskelig når den er konstant erigrert. Hadde vurdert å bytte jobb.

Anonymous poster hash: 27fbb...a81

• Liker 3
Skrevet

Denne problemstillingen tar du på jobben med sykepleier eller en erfaren pleier.

Du legger ikke ut slike spørsmål på et forum !

Jeg har jobbet med syke en mannsalder og er sjokkert over din mangel på respekt for denne pasientens privatliv og diskresjon. Du har taushetsplikt !!

Jeg ser du er ung og tenker det kanskje er derfor du legger det frem som du gjør.

• Liker 5
Skrevet

Denne problemstillingen tar du på jobben med sykepleier eller en erfaren pleier.

Jeg har jobbet med syke en mannsalder og er sjokkert over din mangel på respekt for denne pasientens privatliv og diskresjon. Du har taushetsplikt !!

Jeg ser du er ung og tenker det kanskje er derfor du legger det frem som du gjør.

Ingenting av det hun skriver her kan identifisere henne, brukeren eller arbeidsplassen..

Anonymous poster hash: 821ea...067

• Liker 33
Skrevet

Mangel på respekt på denne pasientens privatliv og diskresjon?

Da kan jo du prøve å finne ut hvem dette er. Alt anonymt, så jeg ser ikke problemet ditt.

Anonymous poster hash: 1c090...cd0

• Liker 10
Skrevet

Er det normalt at pleierne tar på penisen deres?

Anonymous poster hash: 0f534...9c4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hmm men er det så ekkelt at han får ståkuk? de blir jo kåte de også.. Men skjønner det kan være vanskelig, men prøv å bare skifte bleie fort å diskret, uten å tenke på at han har stå. Trodde at folk som jobbet med dette var så vant med det. :)

hun gjorde jo det men da tissa han utfor.. Du får bruke innleggsbleie som du legger langt over eller noe ts.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Er det normalt at pleierne tar på penisen deres?

Anonymous poster hash: 0f534...9c4

Man må ta på den når man skal vaske den

• Liker 4
Skrevet

De fleste vet at det er helt normalt at menn kan få ereksjon ved berøring av penis, noen lettere enn andre. Noen pleiere kan også være tiltrekkende for pasienten som igjen lettere kan gi ereksjon. Jeg jobber selv med en mannlig pasient(er mann selv) som innimellom får ereksjon under vask. Det jeg gjør er at jeg venter til ereksjonen begynner å gi Seg også legger jeg penis riktig vei og tar bleien på. Viktig at pasientens penis ikke kommer i klem av bleien eller at man må bruke makt. Det gjør fort vondt.

Hvis pasienten har språk, snakk med ham. Jeg synes det er hårreisende at man skal legge en klut over skrittet og gå ut. Det hadde jeg aldri godtatt som praksis. Hvis det er så gale at du ikke kan stelle han, må han få en annen pleier. Han fortjener verdighet og respekt slik som alle andre.

• Liker 11
Skrevet

De fleste vet at det er helt normalt at menn kan få ereksjon ved berøring av penis, noen lettere enn andre. Noen pleiere kan også være tiltrekkende for pasienten som igjen lettere kan gi ereksjon. Jeg jobber selv med en mannlig pasient(er mann selv) som innimellom får ereksjon under vask. Det jeg gjør er at jeg venter til ereksjonen begynner å gi Seg også legger jeg penis riktig vei og tar bleien på. Viktig at pasientens penis ikke kommer i klem av bleien eller at man må bruke makt. Det gjør fort vondt.

Hvis pasienten har språk, snakk med ham. Jeg synes det er hårreisende at man skal legge en klut over skrittet og gå ut. Det hadde jeg aldri godtatt som praksis. Hvis det er så gale at du ikke kan stelle han, må han få en annen pleier. Han fortjener verdighet og respekt slik som alle andre.

Om hun fortsetter å vaske penis når han har ereksjon, kan hun jo risikere at pasienten kommer. Det er i hvert fall feil. Da er det bedre å legge et håndkle over og gjøre noe annet til det har roet seg. Det lærte vi også på sykepleien. Dette her høres ut som en pasient som liker pleieren litt for mye, slik at det kanskje hadde vært bedre om en annet pleier overtok stellet - siden dette tydeligvis skjer mest overfor ts. Det er en arbeidssituasjon som må gjøres noe med. Det er kanskje best for pasienten også, så slipper han å få ereksjon hele tiden.

Anonymous poster hash: 27fbb...a81

• Liker 5
Skrevet

Nå lo jeg godt! Hvis du har jobbet med syke en mannsalder, burde du kanskje være litt klar over hva som er hensikten med taushetsplikt.

Tusen takk svarene jeg har fått fra dere! Setter pris på det :)

• Liker 3
Skrevet

En 18-åring alene på jobb med psykiatriske, pleietrengende pasienter? Det nekter jeg faktisk å tro.

Anonymous poster hash: 8b178...b0a

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...