Gå til innhold

Varsel

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har som meg,

klare varsler om hvordan ting skal bli eller er?

Jeg opplever stadig at jeg bare "vet" ting, kanskje særlig når det gjelder omgangskretsens graviditeter. Jeg vet ofte at de er gravide før de vet det selv.....

Jeg visste for eksempel lenge at det var Portugal og Hellas som skulle til EM-finalen, men jeg bommet stygt da jeg prøvde å se for meg resultatet av finalen. Merker at hvis jeg leter etter opplysninger får jeg feil melding, mens jeg oftere og oftere bare "vet" ting jeg egentlig ikke har tenkt på...

Noen som vet hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg "vet" også mange ting uten å ha noen forutsetning for å faktisk vite det.

Det kan være alt fra bagateller til større, viktigere ting. Men det er ikke et "syn", hvis det er det du mener. Bare en sterk magefølelse av noe. Jeg var hos en healer for noen måneder siden, og han rådet meg til å tenke over drømmene mine. Sa at jeg var sanndrømt og at jeg hadde evner som lå og "lurte" under overflaten. Når jeg tenker tilbake, har jeg drømt mye som har vist seg å være sant i ettertid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Jeg vet også av og til slike ting, men ofte tar jeg også feil, men jeg er flinkere til å huske de gangene jeg hadde rett. De fleste er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Jeg "vet" mye' date= men kaller det intuisjon, jeg. Eller magefølelse. :-)

Intuisjon - selektiv hukommelse. Tomato - potato :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også av og til slike ting' date=' men ofte tar jeg også feil, men jeg er flinkere til å huske de gangene jeg hadde rett. De fleste er det.[/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk
Jeg vet også av og til slike ting' date=' men ofte tar jeg også feil, men jeg er flinkere til å huske de gangene jeg hadde rett. De fleste er det.[/quote']

Der har du et kjempepoeng!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste av oss av og til opplever at de vet ting før de skjer. Noen opplever det ofte. Jeg er ikke en av dem, men jeg har derimot en sterk intuisjon når det kommer til mennesker. Men i mitt tilfelle vil det si at jeg legger veldig godt merke til mennesker som vil få stor betydning i livet mitt første gang jeg ser dem, og før jeg har snakket med dem. Ofte har jeg sett dem på avstand og bare hatt en følelse av at jeg gjerne vil bli kjent med dem. Jeg husker alle de første gangene jeg så mine tre beste venninner (uavhengig av hverandre), og første gangen jeg så kjæresten min - (uten at det var kjærlighet ved første blikk). Det føles godt å vite at jeg har en intuisjon for mennesker som betyr masse for meg. Nå vet jeg at jeg har den evnen, og den vil jeg være mer bevisst på fremover i livet. Flere som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Er det noen der ute som har som meg,  

klare varsler om hvordan ting skal bli eller er?

Ja...Varslene kan komme som en drøm eller bare som en tanke midt på dagen. Noen ganger får jeg en følelse som forteller meg om noe bra eller dårlig kommer til å skje...

Merker at hvis jeg leter etter opplysninger får jeg feil melding, mens jeg oftere og oftere bare "vet" ting jeg egentlig ikke har tenkt på...

Samme med meg.

Som Mulle har jeg også sterk intuisjon ang. mennesker. Men jeg får mer på følelsen om de er "gode" eller "onde", samt om jeg kommer til å ha mye med vedkommende å gjøre.

Min søster har også denne "sansen/intuisjonen", og det samme har min mor og bestemor. (Og oldemor hadde det også...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har opplevd noe tilsvarende flere ganger. En periode var jeg nesten redd for at det var meg som med mine tanker fremkallte enkelte hedelser. Disse tankene har bare kommet, nesten ubevisst.

Jeg har forutsett både død, sykdom og brann. Nå tror jeg heller at dette var et varsel. Men det er skremmende.

Jeg har også en sterk intuisjon når det gjelder hvem som blir spesielle mennesker i mitt liv. Jeg bare vet det.

En ekkel tanke som stadig kommer nå er at jeg blir skutt/skadet i ryggen. Denne tanken kommer både som mareritt når jeg sover og i våken tilstand. Håper ikke dette er et varsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

En venninne av meg, som til del er sanndrømt, sier jeg må passe meg for gamle hus og branner. Hun sier stadig at hun drømmer om at jeg dør i en brann i forb. med en reise... Jeg vet ikke jeg, men sjekker alltid brannsikring og rømningsveier på hoteller/hosteller når jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg' date= som til del er sanndrømt, sier jeg må passe meg for gamle hus og branner. Hun sier stadig at hun drømmer om at jeg dør i en brann i forb. med en reise... Jeg vet ikke jeg, men sjekker alltid brannsikring og rømningsveier på hoteller/hosteller når jeg reiser.

Synes du ikke det er litt ekkelt å vite sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Jo... Men så er spørsmålet om jeg "vet", da. Skal jeg la være å reise (som jeg elsker)/bo på hoteller pga en drøm? Foreløpig har jeg ikke gjort det, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hos meg er det ihvertfall helt klart ikke en "magefølelse..." mer en greie der jeg vet noe like sikkert som mitt eget navn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjørte bilen ned til sørlandet for mange år siden med gullungen sovende ved siden av meg. Plutselig fikk jeg en kjip følelse, som gjorde meg skikkelig skjelven. Jeg fikk det for meg at jeg bare måtte stoppe bilen rett i veikanten. Ikke kjøre en meter til. Det ble full panikkbremsing på meg og rett foran meg i svingen kom det en bil i full fart som ikke klarte svingen og gikk rett ut av kjørebanen. Hadde jeg ikke stoppet så hadde den spiddet meg og datteren min. Det var skremmende det. Jeg gråt og skalv sikkert i 30 minutter før jeg turte å kjøre videre. Gutta i bilen som dro av veien ble ikke skadet. Det var et jorde de kjørte ut på så bilen måtte bare taues bort mens de sto og så på. Det er det eneste merkelige jeg noen gang har opplevd og jeg må ha hatt englevakt den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eyes tea

det der synest jeg er veldig intresant:) jeg har alltid ment at så lenge en søker vil en aldri få det "rette" svaret..for det er ikke meningen at vi skal søke etter det..det kommer når du trenger det..vi må bare akseptere og forstå at dette er en del av livet og er helt normalt..derfor er jeg sterkt imot kristendom og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jepp..

Min mor pleide alltid å si: lytt til den lille stremmen lang der inne, hva sier den deg?"

Er det ikke pussig, hvordan du bare "hører" denne lille stemmen av og til, men velger å ikke høre etter. Så ender du opp på Butikken uten lommebok, eller du tenker at "det burde jeg kansje gjøre" men lar være,mens den indre stemme nesten roper: gjør det!! gjør det!! :wink: pussige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...