Gå til innhold

klarer ikke å sole meg

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har så lyst til å ligge og steike meg i sola og bli bruuun!! MEN jeg orker ikke... Etter bare 5 min så blir jeg kokvarm, litt sånn halvsvimmel og begynner å lide :o oxo går jeg inn og setter meg...

Kjipt da, jeg må jo klare å lide litt for skjønnheten. Neida... Så lenge det er vann og jeg kan bade, klarer jeg å kose meg i sola men å ligge på terrassen og bli steika det takler jeg bare ikke :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er akkurat likedan...Har i tillegg totalt lopper i blodet. Men trøster meg med at det ikke er sunt å ligge i sola. Leste akkurat at UVA-strålene fra sola (som gjør at vi eldes fortere) har den skumle effekten at de i tillegg til å gi oss rynker fordi de ødelegger kollagenet i huden, ødelegger arvestoffet i cellene våre :o Stay away, med andre ord!

Skrevet

Jeg er enig med dere, å sole seg er dritkjedelig og usunt. Jeg blir også uvel dersom det er for varmt ute. Dersom det er sterk sol får man faktisk litt farge i skyggen også, så da kan man jo evt sette seg uner ett ret med en bok og masse godt å drikke? Og dersom man vil være i sola lønner det seg å gjøre noe, bade, spille badminton, eller andre leker. Da blir det ikke fullt så kjedelig, og man får finere farge, fordi man er i bevegelse. :-)

Skrevet

Du får gå på Clas Olson og kjøpr vifte med vann...

Sånn

om de har flere igjen

Gjest Lilleulv
Skrevet

Gode råd! Jeg vil ha sånn vifte!! :tunge1:

Jeg kan ikke være så utrolig mye i bevegelse dessverre... Men hadde jeg bare kunnet, så skulle jeg herja vilt :D

Nå har jeg satt meg under en parasoll med laptopen. Koser meg nå :) :) Blir heldigvis fort brun, så trenger ikke å pese så mye for å få farge.

Jøss, nå fikk jeg underholdning oxo! Nabogutten går og klipper plenen i bar overkropp mens han synger høyt :D *knis*

Gjest Lilleulv
Skrevet
Fikk du mailen min? :wink:

svarte akkurat på PM :tunge1:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg klarer heller ikke å sole meg. Syns det er kjedelig og ukomfertabelt. Også er det farlig. (det er nesten så jeg er litt glad for det, for da har jeg en god undskyldning til å ikke ligge på et håndkle og steke meg i timesvis :roll: )

Lilleulv, hvis du vil bli pen og brun, må du jukse :wink:

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg klarer heller ikke å sole meg. Syns det er kjedelig og ukomfertabelt. Også er det farlig. (det er nesten så jeg er litt glad for det, for da har jeg en god undskyldning til å ikke ligge på et håndkle og steke meg i timesvis :roll: )

Lilleulv, hvis du vil bli pen og brun, må du jukse :wink:

hmmm selvbruningskrem er forsåvidt greit. Brukte det litt i vår... men det blir aldri likt min egen fagre brunfarge. Hehe, jeg blir ikke så gyllen jeg. Blir sånn svart-brun på en måte. Har prøvd et par forskjellige typer selvbruningskrem og det blir seende litt feil ut på en måte iom at det ikke ligner min naturlige brunfarge...

Dessuten, er det en ting som er kjedeligere enn å ligge en time i sola, så er det å bruke en time på å peele, smøre, selvbrune, tørke... også blir det aldri helt jevnt :Gjesp:

Gjest Ethereal
Skrevet

St Tropez spray funker utmerket. Blir ikke skjoldete, men du må smøre med bodylotion først. Etter ti minutter kan du kle på deg og oppføre deg helt som normalt. Fargen blir helt troverdig også...

Gjest Lilleulv
Skrevet
St Tropez spray funker utmerket. Blir ikke skjoldete' date=' men du må smøre med bodylotion først. Etter ti minutter kan du kle på deg og oppføre deg helt som normalt. Fargen blir helt troverdig også...[/quote']

Ja den har jeg hørt masse bra om... Har bare ikke tatt meg råd til den. Kjøpte den body shop sin som ble veldig gylden... etterpå har jeg prøvd comodynes servietter, og de var ikke så verst...

Gjest Embla s
Skrevet

St Tropez spray? Er den bedre enn moussen? (har de den på LF?)

Skrevet

Har akkurat samme problemet som deg. så jeg går rundt hele året og er bleik jeg :tunge1:

Gjest Ethereal
Skrevet
St Tropez spray? Er den bedre enn moussen? (har de den på LF?)

Har ikke prøvd moussen, men vurderer den neste gang. Tipper sprayen er litt lettere å håndtere, siden den ikke tørker like raskt. Men det blir mer griseri, og jeg står i dusjen og sprayer. Kjøpte på LF og betalte ca 25GBP.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Har ikke prøvd moussen, men vurderer den neste gang. Tipper sprayen er litt lettere å håndtere, siden den ikke tørker like raskt. Men det blir mer griseri, og jeg står i dusjen og sprayer. Kjøpte på LF og betalte ca 25GBP.

oj, det var jo billigere enn jeg trodde :) Nice!

Gjest Embla s
Skrevet

oj, det var jo billigere enn jeg trodde :) Nice!

AAAlt er billigere enn man tror på LF :hjerte::) (digger LF!)

Men Ethereal, bruker du sprayen i fjeset og? (kanskje dumt spørsmål..)?

Jeg syns moussen gir veldig lite farge og jeg syns det er vanskelig å stole på at det blir jevnt uten skjolder (spesielt på knærne, uansett skrubb og fukt først..) Litt sånn at jeg ikke tør bruke den rett før jeg skal noe tilfelle resultatet blir merkelig :-(

Gjest Lilleulv
Skrevet

Ethereal, kanskje jeg skal kjøpe den st.tropez-sprayen sammen med den kremen jeg snakka om da :tunge1:

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg bruker sprayen i ansiktet også; enten sprayer jeg på gummihansken og gnir meg inn, eller på en tykk bomullsdott. Hos meg gir selvbrunere generelt lite farge, så jeg har lite sammenlikningsgrunnlag, men jeg pleier å ta litt til dagen etter hvis jeg ikke er fornøyd. Tykke lag St. Tropez har visstnok ingen hensikt; det eneste viktige er å få all hud dekket (=>genial mot skjolder).

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg bruker sprayen i ansiktet også; enten sprayer jeg på gummihansken og gnir meg inn' date=' eller på en tykk bomullsdott. Hos meg gir selvbrunere generelt lite farge, så jeg har lite sammenlikningsgrunnlag, men jeg pleier å ta litt til dagen etter hvis jeg ikke er fornøyd. Tykke lag St. Tropez har visstnok ingen hensikt; det eneste viktige er å få all hud dekket (=>genial mot skjolder).[/quote']

OK, så det du sier er altså (sorry, må ha ting inn med bittesmå teskjeer iblant..) at det ikke blir avvik i fargen avhengig av hvor tykt lag det er? Og at eventuelle skjolder kommer av at man ikke har klart å dekke området godt nok?

(jeg har trodd at hvis laget var ujevnt i mengde, blir det skjolder, altså at det blir kjempemørkt der man får på mye i forhold til der man får på lite)

Skrevet

Liker ikke å sole meg jeg heller, synes også det er for varmt, men mest er det fordi jeg synes det er gørrkjedelig. Men, jeg har ingenting i mot hudfargen min og trøster meg med at om noen år blir alle de solglade rynkete mens jeg er like fin som før. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...