Gjest Poirot Skrevet 13. juli 2004 #1 Del Skrevet 13. juli 2004 FFFAAAAEENNNN!!!!! For andre år på rad: Når ejg endelig har skaffet meg en semijobb og begynt såvidt og jobbe, så ringer Aetat og lurer på om jeg er interessert i engasjement ut året i UDI, som jurist. Nok en gang må jeg si nei, for jeg har jo kontrakt her jeg er. Og da kan man ikke slutte på dagen.... Det er så jævla typisk, og jeg holdt på å begynne å grine. Heldigvis var ihvertfall ikke tilbudet av lengre art enn det jeg alt har. Men siden UDI er landets største arbeidsplass for jurister burde det vært gode muligheter for å klore seg fast pga sykdom, permisjoner osv. Jeg har alltid uflaks, jeg. Alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. juli 2004 #2 Del Skrevet 13. juli 2004 Går det ikke ann å bryte kontrakten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 13. juli 2004 #3 Del Skrevet 13. juli 2004 Det er bare for utgjort.. og typisk... :trøste: Krysser fingrene for at neste gang de ringer ... Alle gode ting er tre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juli 2004 #4 Del Skrevet 13. juli 2004 Går det ikke ann å bryte kontrakten? Mulig. Men jeg liker ikke å begynne et sted for så å forsvinne etter to-tre dager. Spesielt ikke når jeg har fått den pga good-will. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 13. juli 2004 #5 Del Skrevet 13. juli 2004 Mulig. Men jeg liker ikke å begynne et sted for så å forsvinne etter to-tre dager. Spesielt ikke når jeg har fått den pga good-will. Hva er det beste for deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. juli 2004 #6 Del Skrevet 13. juli 2004 hellu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. juli 2004 #7 Del Skrevet 13. juli 2004 Forbasket dritt, Poirot!!! Skjønner godt at du er lei og sint pga. dette! Det viser jo at du har moral og tar alvorlig det at du har forpliktet deg til å ta en annen stilling. ...men det er jo lov å tenke litt på seg selv også? Eller? Det hadde helt sikkert vært "foten innenfor" om du hadde tatt den i UDI? Klem fra sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. juli 2004 #8 Del Skrevet 13. juli 2004 Mulig. Men jeg liker ikke å begynne et sted for så å forsvinne etter to-tre dager. Spesielt ikke når jeg har fått den pga good-will. Her må du tenke på deg først og fremst. Kjenner folk som har gjort dette, fordi de tenker på seg selv. Jeg skjønner at du tenker slik du gjør, det ville jeg også gjort, men da søker jeg råd og får alltid høre at man må passe på sine egne interesser. En jobb i UD kan man jo bare ikke si nei til. Det kan jo være at hvis du sier opp iumidlebart så slipper de deg lett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juli 2004 #9 Del Skrevet 13. juli 2004 UDI, ikke UD Jeg blir nok her jeg er, tenker jeg. Er ikke et helt rævva sted det heller å ha på CV, selv om det ikke er juristjobb. Er uansett en jobb som krever universitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juli 2004 #10 Del Skrevet 13. juli 2004 Hva er det beste for deg da? Jeg vet ikke. Er umulig å spå om fremtiden. Jeg har en tendens til alltid å velge feil (ser det ut til), så om jeg blir her kommer det til å bli feil, og om jeg slutter blir det også feil. Uansett er det for sent nå, Aetatdamen sa at når jeg hadde jobb var det ikke aktuelt, og nå er nok neste på lista ringt. Typisk, assa. Som sagt skjedde det samme (2 ganger!!) i fjor sommer. Men det er jo ihvertfall positivt at Aetat ringer. Det nytter å stå registrert! (selv om det kun har vært 3 telefoner på 1,5 år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. juli 2004 #11 Del Skrevet 13. juli 2004 *sender ut all sympati jeg kan oppdrive i din retning* Uflaks! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. juli 2004 #12 Del Skrevet 13. juli 2004 Og en klem fra meg! Håper denne jobben også blir god å ha med seg, og at du vil trives! God sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 13. juli 2004 #13 Del Skrevet 13. juli 2004 Det var dumt. Jeg erenig i at 6 mnd sikker jobb ikke er godt nok for å gå fra en annen stilling, selv om det kanskje blir mer senere. Fungerer det slik at UDI har plukket deg ut hos Aetat? I så fall så kan du jo sørge forat de har CVen din til senere. Ring dem opp når ditt nåværende engasjement nærmer seg slutten osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #14 Del Skrevet 13. juli 2004 Så kjedelig. :-( Men, bare vent, om ikke lenge sitter du med drømmejobben og da er alt dette helt ubetydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 13. juli 2004 #15 Del Skrevet 13. juli 2004 Åh, Poirot! Så ergelig!!!! Skjønner at løpet er kjørt for denne gang. Men hvis UDI eller noen annen ringer om en kremjobb, så kan du jo kanskje snakke med nåværende arbeidsgiver? Jeg tipper at de vil forstå at du ønsker en relevant jobb, og kanskje de kan godta at du ihvertfall går på intervjuer..... kanskje dere kan finne en løsning hvis du får jobbtilbudet helt konkret?? Din nåværende arbeidsgiver vil sikkert sette pris på at du er så lojal, men de kan vel egentlig ikke forvente at du skal gi opp dine fremtidsmuligheter for å jobbe med noe som ikke er relevant? Hvis du forklarer saken så kanskje de kan være villige til å strekke seg? Og hvis en ny arbeidsgiver også får en forklaring, så kanskje de vil være med å legge tilrette? Uansett er denne lojaliteten din GULL verdt for en arbeidsgiver, og alle nye arbeidsgivere vil sette stor pris på at du ikke vil la en gammel arbeidsgiver i stikken. Kremjente, er du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 14. juli 2004 #16 Del Skrevet 14. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå