Sun Mei Skrevet 17. mars 2006 #702 Skrevet 17. mars 2006 Det er så deilig å lese her inne nå, når du har fått til å være mamma så godt som du har
Gjest Lompa Skrevet 17. mars 2006 #703 Skrevet 17. mars 2006 :-) Det er, ihvertfall 99,9% av tida, helt herlig å være mamma. En kan jo ikke regne med bare solskinn heller, men vi har vært heldige, for vi har mest det med Alexander. Nå har han en av sine små formiddagslurer, når han våkner skal pappaen få stelle og mate og så skal vi til byen og møte bestemødrene. Da blir jeg forresten borte noen dager, så GOD HELG, alle sammen! Stooor, solfylt klem! (Håper på vår snart og føler det sånn nå)
Gjest Lompa Skrevet 30. mars 2006 #704 Skrevet 30. mars 2006 Åh, så godt å være frisk igjen! Jeg har hatt et døgn med "spysjuke" og diare, og knapt orket løfte et glass vann. Men takket være min kjære som såvidt rakk å komme seg noenlunde på beina før jeg ble slått ut, har jeg fått sovet og hvilt ut så jeg kom meg såpass fort. Han er virkelig utrolig. Nå skal vi straks legge oss, men er nok innom igjen i morgen.
Gjest Lompa Skrevet 3. april 2006 #706 Skrevet 3. april 2006 Så skjønne de er de to gutta mine! Akkurat nå har mannen badet og stelt Alexander, og nå holder han på å mate ham. Hvem som koser seg mest er ikke godt å si! De er et syn der borte i sofaen. De to så like profilene som er vendt mot hverandre, med strålende blå øyne som kikker på hverandre, lysende av varme og kjærlighet. Jeg blir nesten litt på gråten av å se på de. At det var mulig å elske noen slik jeg elsker de to, trodde jeg ikke var mulig! Og jeg trodde ihvertfall, en gang i tiden, at en sånn kjærlighet var noe jeg aldri ville få bli en del av... Det å være mamma er overveldende. Jeg går aldri lei av å se på ham, kose med ham, snuse inn den deilige babylukten. Jeg graver nesa inn i den silkemyke nakken,kysser og snuser som om livet mitt avhang av det! kan livet bli stort bedre enn dette?!
Gjest Lompa Skrevet 20. april 2006 #708 Skrevet 20. april 2006 I går fikk Alexander sin første tannbørste, for den første tannen er på vei frem....! På lørdag er han fem måneder, og jobber fælt for å få til å krabbe. Foreløpig ligger han mest og spreller med rumpa i været og knærne oppunder seg. Armene får han ikke helt med enda, og han blir så sint når han ikke får det til! Han er blid og fornøyd ca 95% av tida.Når han gråter er det stort sett fordi han er sulten,trøtt,kosesjuk eller vil ha ny bleie. Eller sinna fordi det er noe han ikke får til. Han er tidvis småskeptisk til fremmede nå, men er visst egentlig en liten flørt av natur, for han klarer sjelden la være å smile til noen som snakker til eller smiler til ham. Særlig brunetter smiler han ekstra til....Sans for brunetter i en alder av fem måneder? Han er utrolig oppmerksom og "med" på sine omgivelser. Han er fryktelig nysgjerrig og alt han får tak i undersøkes med stor iver og dyp konsentrasjon. Ei dame som gikk forbi i går, kommenterte hvor opptatt han var av boka si (genial liten sak i plast, som kan tygges på, bades med og alt mulig),og han stirret granskende på henne og prøvde å herme lydene hun lagde til ham. Tror hun ble aldri så lite betatt av sønnen min. Noe jeg skjønner svært godt, for jeg selv er håpløst og hodestups forelsket! Neste helg skal han døpes. Da blir han den første til å bruke dåpskjolen som tante Eva har strikket. Det blir rart når tante og onkel kommer fra Spania, og jeg får se de igjen. OG får se dåpskjolen som tante Eva begynte på da hun fikk vite at jeg var gravid. Noe hun fortalte da jeg var ca fem måneder på vei. Satt på bussen og tekstet med de, og begynte å stortute da hun sa det. Måtte gå av bussen, for jeg skremte visst et par av de andre passasjerene med mitt akutte gråteanfall. Tenk om våre barnebarn og oldebarn også kommer til å bruke den dåpskjolen...bare tanken er sånn at jeg får klump i halsen.... Det blir også første gang de får se ham, annet enn på bilder. Det er onkelen og tanten min, og de kaller seg "bestemor og bestefar"... Sist vi så de var i oktober 2004, da vi dro på bryllupsreise. Da var vi innom Mallorca, der de bor. Så det blir utroooooolig rart, og GODT, å se de igjen nå.
Sun Mei Skrevet 21. april 2006 #709 Skrevet 21. april 2006 Herlig å høre fra deg igjen og at det går så fint
Gjest Lompa Skrevet 23. april 2006 #710 Skrevet 23. april 2006 Takk, Sun Mei. Savner en dagbok/sludrebok hos deg,jeg....! :kgblunk: Nå sitter jeg med verdens vakreste lille koseklump på fanget, en særdeles sprellende, nysgjerrig og HIKKENDE koseklump! Han vil fryktelig gjerne bortpå tastaturet og undersøke nærmere... Skal straks kle på ham og begi meg ut. Ettersom mannen er opptatt i dag, skal vi en tur til mormor og spise middag. Jeg skal lage mat i dag, og det blir lasagne, laget helt fra bunnen av. Mamma er ikke noe glad i lasagne ellers, men hjemmelaget...da kan hun få i seg både to og tre porsjoner. Resten tar vi med hjem, så kan jeg og mannen kose oss med det i kveld. Ha en flott søndag, folkens!
Gjest Lompa Skrevet 24. april 2006 #714 Skrevet 24. april 2006 Hihi, jeg fant, jeg fant... Nå skal vi bare ha litt mat her, så skal vi ut og få unna diverse ting til dåpen. Gleder meg! Alex var fem måneder i gr. Hvor i all verden blir tiden av???
Gjest Lompa Skrevet 24. april 2006 #715 Skrevet 24. april 2006 Snart er mannen hjemme. Da blir det litt nattmat, og så en kjapp dusj før vi tørner inn for kvelden. Snart dåpsdag...
Gjest Lompa Skrevet 27. april 2006 #716 Skrevet 27. april 2006 I går kom tante og onkel! Heregud, så godt det var å se de igjen! Har ikke sett de siden oktober 2004, og da bare et par timer. De ble totalt forelsket i Alexander (hvem blir ikke det?!) og timene bare fløy. Dåpskjolen..... Dåpskjolen er bare helt utrolig! Strikket i nydelig, tynt bomullsgarn, med en og en halv meter langt skjørt. Det ser mer ut som den er heklet. Skal se om jeg får lagt inn bilde av den etterhvert. Nå skal vi snart ut og kjøpe ny hvit strømpebukse og ensfarget hvit body til å ha under. Og bordkort, som er det eneste jeg mangler til søndagen.
Siam Skrevet 27. april 2006 #717 Skrevet 27. april 2006 Lykke til med dåpsdagen. Og det er så herlig å lese om dere! Jeg vet hvordan du har det, det er bare helt utrolig fantastisk.
Gjest Lompa Skrevet 27. april 2006 #718 Skrevet 27. april 2006 Lykke til med dåpsdagen. Og det er så herlig å lese om dere! Jeg vet hvordan du har det, det er bare helt utrolig fantastisk. ← Fantastisk er ordet! Jeg blir om mulig bare mer og mer forelsket i godgutten min!Lille kosegrisen.Marsipangrisen min.Mammas lille gris. Trodde jeg var forberedt på hvordan det ville være å bli mamma, hvordan det ville føles. Men den følelsesvulkanen er det ingenting i verden som kan forberede en på...Dette er ENORMT, det absolutt største og beste jeg har opplevd. Han er så aktiv nå. Ligger og lager masse lyder, akkurat nå er det alle varianter av "cchhh" som skal prøves ut. Han hadde en periode hvor han ropte mye, det er ikke så spennende lenger nå, som han vet at han kan det. Og tærne er fryktelig interessante. Han kan ligge lenge og studere tærne sine. Badestolen i balja er ideell for tå-studier, da får han så ekstra godt tak i føttene sine og kan studere, snakke til og tygge på alle ti tærne på en gang! Og så ler han...Verdens herligste lyd! En klukkende,hikstende lyd som ender i et slags knis. En sånn lyd som man ikke får nok av...
Gjest Lompa Skrevet 21. mai 2006 #719 Skrevet 21. mai 2006 Sitter her og ser på lillegrisen min, som ligger på magen på teppet sitt foran speilet og smiler strålende til den koselige gutten der inne. Han har nettopp fått sitt første pass, for en måned reiser vi til Kreta! herreguuud, som jeg gleder meg til å se igjen gamle kjente. Og ikke minst til å vise mannen det jeg regner som mitt annet hjem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå