Gå til innhold

Lompebakeriet

Anbefalte innlegg

Gjest Lompa
Skrevet

Vi koste oss STORT på tur. Køben er herlig og det blir nok flere turer dit for Alexander den skjønne etterhvert. Neste tur blir til Hirtshals med Color Line, ettersom vi har en gratistur dit. Og så holder vi oss hjemme til vi skal til Kreta til sommeren. DET blir godt, det!

Nå har han sovet i nesten to timer, nå skal han få litt mat og ny bleie, så skal vi en tur i vaskeriet og sette i gang en maskin eller to før vi går og handler og lufter oss litt. og i kveld skal jeg lage creme brulee :sikle: som jeg og pappaen hans skal kose oss med mens vi ser på Lost....

Videoannonse
Annonse
Gjest Lompa
Skrevet

Nå skal vi straks legge oss. Alexander våknet da Lost akkurat var ferdig og gråt så fælt, han virket faktisk vettskremt. hva i all verden er det så små kan drømme som skremme rde sånn? Dessuten var han fryktelig sulten nå, men så sovnet han knapt halvveis i flaska si i sted. Nå fikk han 160 ml til , samt masse kos og oppmerksomhet fra både mamma og pappa, så nå får vi håpe han sover godt og lenge.

Skrevet

Håper du får en kjempe fin helg! :klem:

• 2 uker senere...
Gjest Lompa
Skrevet

Lenge siden sist jeg var innom dagboka mi, ja...

Skal straks ut og handle litt og få luftet oss litt. Alexander ligger på gulvet og synes det er GRUUUSOMT å være baby akkurat nå. Hva som feiler ham aner jeg ikke. Antagelig er han trøtt, han har ikke sovet stort i dag.

Han vokser så fort! Nå er han allerede tre og en halv måned, og følger så ivrig med på verden. Nå stirrer han forundret på meg når jeg ler av klagesangen hans. "Ler du av meg mamma? JEG som har det så ille nå?"

Han er ganske enkelt skjønn!

Men jeg får nok skrive mer i kveld, nå er det best å komme seg ut, før han blir rasende her...han er litt mindre skjønn når han blir skikkelig trøtt og sur... :ler:

Gjest Lompa
Skrevet

:-) Godt å høre fra deg og! Alt vel? :klem:

Så etter at jeg hadde logget meg ut at Martha Stewart har fått jenta si og holdt på å begynne å grine. Igjen. Så jeg må nok sette meg og skrive en pm til henne etterpå, må få laget middag først. (Fine folk spiser middag seint har jeg hørt....)

har fått handlet og Alex sov søtt i vogna si mesteparten av handleturen og ble MYE mer medgjørlig igjen. Litt tidlig å si sånt ennå, men det kan virke som han stort sett har arvet farens fredelige, blide natur, men med min tålmodighet/mangel på sådan...La oss håpe sistnevnte viser seg å være feil, at han er lik pappa der og.

Gjest Lompa
Skrevet

Nå er jeg spent! Har laget hjemmelaget fiskegrateng, måtte ta det i to former og har nettopp tatt den ene ut av ovnen. Skal bare la den kjøle seg litt, så skal vi smake. Forhåpentlig liker mannen det godt nok til å ville ha med seg litt på den ene nattevakta. Må jo prøve å lage noe som er både godt OG noenlunde sunt til ham, når han jobber natta. I morgen skal jeg lage pastaform, bacon-og broccolipai og en omgang muffins til ham. Nå skal vi bare smake på maten, ta den andre ut av ovnen før vi :dusje::kline::humpe::sove:

Gjest Lompa
Skrevet

Yoohooo!

Fiskegratengen ble bra den! Så kult!Første forsøk og greier! Sånt er moro og gir mersmak på eksperimentering med nye oppskrifter.

Skrevet

Og resten av kvelden gikk også som planlagt eller? ;)

Gjest Lompa
Skrevet
:ler: Nei, vi spiste litt fiskegrateng og datt rett i seng og sloknet tvert. Nå sover Alexander, og jeg venter på at skillingsbollene min mann begynte på skal heve ferdig så jeg kan sette de i ovnen. Etterpå skal jeg lage pastaform og pai, evt om jeg lager det i kveld, så jeg rekker et par ærend i byen.
Skrevet
:ler: Ikke enkelt å være så opplagt at man får gjort alt
Skrevet

Men du går jo an å tenke alternativt da ;)

Gjest Lompa
Skrevet

Eeehhh...Nå er jeg ikke med deg....Kanskje litt for trøtt og fokusert på andre ting nå.

Skrevet

Jeg tenker alternative steder og tidspunkter for :humpe::smoke:

Gjest Lompa
Skrevet

Å. Sånn, ja. :ler:

Joda, vi har da vært svært alternative sånn, men i går hadde vi (egentlig) tenkt å bruke litt ekstra tid og ha litt god tumleplass. Men så ble vi for trøtte begge to, det ble så sent. Tida gikk så altfort fort i går. men i kveld når han kommer hjem fra kveldsvakt og Alexander sover... :sjarmor:

Nå dufter det deilig av nystekte skillingsboller her, og jeg skal ta med meg småen i dusjen. Så skal vi en tur til byen og få unna et par ærender, før vi møter mormor og onkel som har vært på en liten Danmarkstur. Etter det drar vi hjem og lager litt mer mat, før Alexander får kveldsstellet sitt, sånnn at det blir litt voksentid her i kveld. Da gjør det lite om det blir sent, ettersom mannen bør prøve å snu døgnet likevel. Han skal jo ha fire nattevakter nå.

Gjest Lompa
Skrevet (endret)

Åååååhhh, jeg har bare verdens nydeligste unge! var inne og kikket på ham nå, og kunne blitt stående der i timevis og se på ham. jeg la ham nederst i senga, men allerede nå har han sparket seg hel opp til hodegjerdet og ligger med panna og nesa inn mot en av bamsene sine. Den lille nesa svinger så fint ut under poten på bamsen, øyevippene ligger som lyse små vifter mot bollekinnene og han snorker som et minisagbruk! Han er så skjønn!*Griner litt av glede og stolthet*

Nå skal vi ta oss en dusj,og så ta kaka ut av ovnen før vi legger oss. har laget mat og kake til verdens beste mann, så han har jobbmat og nogo attåt de neste dagene. Litt greit for ham å bare kunne stå opp,dusje og spise og dra avsted.

Men nå venter dusjen. Natta, folkens!

Endret av Lompa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...