monja Skrevet 23. desember 2005 #625 Skrevet 23. desember 2005 Ønsker deg og dine er riktig god jul!!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2005 #626 Skrevet 23. desember 2005 Jeg vil herved ønske deg en riktig GOD JUL
iingvild Skrevet 24. desember 2005 #629 Skrevet 24. desember 2005 (endret) God jul Lompa! Endret 24. desember 2005 av iingvild
Linn3c Skrevet 30. desember 2005 #630 Skrevet 30. desember 2005 Ja, då byrjar det vel å bli på tide å ynskje alle mine søte, snille og gode KG-vener: Eit Riktig Godt Nytt År fylt til randa med alt det gode du måtte ynskje deg! Takk for eit supert år, eg gler meg masse til å tilbringe meir tid saman med deg i 2006
LilleBille Skrevet 31. desember 2005 #631 Skrevet 31. desember 2005 Innom og ønsker deg og dine et riktig godt nytt år. Regner med at det blir et spennende og utfordrende - men fantastisk år nå som dere er blitt tre.
Gjest Lompa Skrevet 3. januar 2006 #633 Skrevet 3. januar 2006 Hei, folkens. God jul og godt nyttår på etterskudd. Bedre sent enn aldri. Var hos mamma i jula ettersom mannen jobbet nattevakt i hele jula, og etterpå har det vært aaaltfor lite tid. til å logge seg på. Alexander er en smule slitsom for tida.Han er mye våken på dagen, ofte grinete og vil bare bæres og få oppmerksomhet hele tida. I en sånn grad at det er håpløst få gjort noe særlig. Å spise kan jeg glemme, likeså å dusje og stelle meg, langt mindre gjøre noe i huset. Så kåken ser ikke akkurat hjemlig og innbydende ut, og det gjør ikke jeg heller. Håper bare jeg ikke lukter og ser like jævli ut som jeg føler meg. Han tar småblunder som varer toppen 20-30 minutter. På kvelden og natta er han lysvåken, gjrne til 4-5tida. Jeg har verdens greieste mann som sitter oppe med ham til han sovner, og lar meg sove da, så kan han sove lenger på formiddagen, ettersom han jobber kvelden for tida (15:30 - 23) De gangene Alexander sover best er når jeg har ham i vogna og triller. Så det blir en del turer til byen for å møte mamma, som gjerne vil hjelpe til, men det er en ting med henne som er like frustrende som situasjonen i seg selv. Hun er så overbekymret for alt mulig. Om han har på seg nok når han ligger i vogna, om han blir badet ofte nok, om vi har det for kaldt når han sover, om jeg tørker og smører stumpen godt nok når jeg skifter bleie, om vi får ham til å rape ordentlig, noe hun vet jeg ikke får ordentlig tak på......Og hun kan ikke fatte hvorfor han ikke sover mer, så små skal jo sove mye mer. Og alle disse bekymringene lesser hun på meg, når jeg allerede er sliten og frustrert og føler meg som verdens dårligste mor og mildt sagt utilstrekkelig. Ikk EN gang har hun kommet med noe oppmuntrende og oppløftende om at hun synes jeg er flink med ham eller noe sånt, det hadde vært så godt å høre noe sånt når man føler seg så ubrukelig. Har lyst til å gi ham bort i det ene sekundet og har dårlig samvittighet i neste.Og bestemora hans, enda jeg vet at hun egentlig bare mener det godt, har jeg lyst til å sende som pakkepost til langtvekkistan.Jeg har nok med å bekymre meg selv. jeg vil ha oppmuntring, ikke andres bekymringer!F**N ta alt! Akkurat i øyeblikket sover han litt igjen, heldigvis. han er så varm i dag at jeg blir litt engstelig. har tatt tempen på ham, og han lå på 37,4. Men han er så sutrete og så varm i hodet. Han virker frisk og fin ellers, med god apetitt og sånn, men likevel er jeg litt redd for at det skal være noe...Han pleier jo ikke være så varm, og det er ikke SÅ varmt her....
April Skrevet 3. januar 2006 #634 Skrevet 3. januar 2006 Bare innom for å gi deg en god inniblandt de slitsomme dagene dine.. Skjønner godt at det tar på og at det er kjedelig å ha en mamma som lesser byrdene over på deg, når det egentlig er du som trenger oppmuntring og støtte! Klem
Gjest Gamle Alex Skrevet 3. januar 2006 #635 Skrevet 3. januar 2006 Som jeg kjenner meg igjen. Mini-alexsov kun i bæresæle de 3 første mnd, utrolig slitsomt. Her hjalp det når jge kom over amme hysteriet og ga erstattning. Synes du skalsii fra til moren din jeg. Lykke til videre- stor
Sun Mei Skrevet 3. januar 2006 #636 Skrevet 3. januar 2006 Jeg synes også du skal si i fra til mammaen din, jeg. Skjønner at det må være utrolig frustrerende. Du har nok med deg akkurat nå.
Bokalven Skrevet 3. januar 2006 #637 Skrevet 3. januar 2006 Du får prøve å tenke på andre ting enn babyting også, da.
Gjest Lompa Skrevet 3. januar 2006 #638 Skrevet 3. januar 2006 Du får prøve å tenke på andre ting enn babyting også, da. ← Skal prøve, men.... Nå ble han sint igjen fordi pappa ikke skjønner helt hvordan han vil holdes. han var blid mens papap skiftet bleie, men at folk ikke kan skjønne hvordan han vil bli holdt da gitt...Akkurat nå tror jeg han er så trøtt at han ikke skjønner det selv engang. Han skal få litt mer mat, så et bad, og så litt mme. Jeg har egentlig mer enn nok melk, men ettersom han virker konstant sulten er det verdt forsøket med mme, kanskje han faktisk blir mer mett og sover lenger enn ellers. Hmmmm....Pappaen oppdaget akkurat at han ble blid igjen når han holder ham slik at han kan se oss. utrolig så fort humøret skifter på sånne små.Men nå er det på tide med litt mer mat. Håper det går bedre i natt.
Gjest Lompa Skrevet 4. januar 2006 #640 Skrevet 4. januar 2006 Det var KRIG en lang stund i natt, jeg la han og han våknet og skrek. Lot han skrike 10 minutter, gikk inn og ga ham smokken, koste litt og pratet lavt og rolig til han roet seg. Så gikk jeg ut igjen og ventet, og ganske riktig...mindre enn ett minutt etterpå brølte han igjen. Fulgte samme prosedyre; lot ham skrike ti minutter,gikk og trøstet, og ut igjen...Slik holdt vi på gud-vet-hvor-lenge, og tilslutt sovnet han av utmattelse. Hvem som hadde det mest vondt under denne viljekrigen vet jeg ikke helt (jeg led når han virket så fortvilt), men tilslutt vant vi, og da sov han en halvtime, før han var sulten. Da fikk han litt mat og sovnet igjen, og sov faktisk til 8tida. Da fikk han mat igjen og sov videre til klokka halv tolv. Nå har han fått mat, dusj og ren blei, og sover igjen. Skal bare spise litt selv, så skal jeg prøve å vekke ham litt før vi går ut. Skal prøve å holde ham litt våken i dag, og forbereder meg på enda et par netter med "krig" før han skjønner at man skal sove om natta, og ikke bare på morran og formiddagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå