Gå til innhold

Lompebakeriet

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Å, jeg får lyst på baby av deg. Den første babyforelskelsen er bare hetl FANtastisk! Kos dere! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så herlig å lese :) Sitter her med svømmende øyne og ser knapt tastaturet. Nydelig :klem:

Skrevet
Å så herlig å lese :) Sitter her med svømmende øyne og ser knapt tastaturet. Nydelig :klem:

Signerer denne! Kos deg, Lompa! Nyt denne herlig tiden..

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Jeg er ikke lettrørt men nå rørt du mg Lompa

Gratulerer så masse til deg og mannen. Kos dere.

Mini alex er allerede nesten 8 mnd, det går så fort :klem:

Skrevet

Tårene triller hos meg også! Det er bare en helt fantastisk tid.

Fødselen din hørtes ut til å være ganske lik min; lang, men fantastisk.

Gratulerer så mye igjen, jeg hører gjerne lange avhandlinger om Alexander.

Kos dere!!! :klem:

Skrevet

Det høres helt fantastisk ut!!!! Kos dere masse med Alexander! :)

Skrevet

Å, nå renner tårene mine her. For en fin fødselshistorie, og for en fin mann !!

Håper dere koser dere alle mann :klem:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med vår kjære Lompa?

Skrevet
Ble mest rørt i går jeg, av mannen før han skulle på jobb. Holdt på å lage mat og sånt, og plutselig var han vekk! Fant ham på soverommet, stående musestille foran barnesenga. Listet meg inn, og stilte meg ved siden av ham og han bare la armen rundt meg, uten ett ord, og jeg merket at han svelget tungt flere ganger, ute av stand til å få frem et pip. DA ble jeg rørt....

Han er om mulig enda mer overveldet av dette enn meg.

Ååååhhhhh, så nydelig :grine2:

Skrevet

Herreguuuud, så lei jeg er nå!

Av alt og alle! Har bare lyst til å stikke til skogs og sette meg der og furte.

ALLE har en eller mening om hvordan man skal stelle småbarn, og SÅ mange av de meningene som spriker! SÅ mange av disse godt voksne mødrene (som hadde småbarn for 25-30 år siden) som vet alt så mye bedre og som er så flinke til å komme med gode råd i hytt og alle piner, særlig når man ikke ber om det.Resultatet er at man blir forvirret og usikker og føler seg som en håpløs kløne.

Og så det som man egentlig ikke tør si, knapt tenke...Jeg elsker sønnen min over alt på jord, og ville ikke bytet ham for NOE i hele verden, MEN av og til føler jeg trang til å teipe fast smokken på ham, eller stappe ham i et skap og lukke døra. Mamma og et par andre sier at sånt er HEEELT normalt, men hvorfor pokker er det ingen som snakker om det da? Man "skal" liksom ikke føle sånn, og selv om folk forteller meg opp og ned i mente om hvor normalt det er, får jeg dårlig samvittighet over å føle det sånn når han skriker som verst eller vil ha puppen hele tida. Jeg forguder ham, men slår nesten krøll på meg når jeg nesten ikke får dusja fordi jeg må fram med puppen og mate. Noe det føles som jeg gjør ca tredve ganger på nesten like mange minutter. Jeg sitter her og er dødsfrustrert og lei, og har så dårlig samvittighet at det gjør VONDT, fordi jeg bjeffer til mannen min, som bare prøver å være grei, og føler at den trøstende stemen min lyder skjærende falsk når jeg skal mate og roe mitt hysterisk sultne, sinte lille vidunder.

Hvorfor er det ingen som sier at sånn blir det av og til? Eller ER det bare meg det er noe galt med, som blir så irritert og lei, på en liten uskyldig baby?

Faen, faen, faen! Nå begynner jeg å grine igjen også! Jeg er visst helt ustabil for tida...Men det er vel også like forbannet normalt!

Skrevet
:klem: Gjør det du selv føler er riktig!! Jeg gruer meg til de "bedreviterne" selv! Jeg har bestemt meg for å ikke la meg styre med i hvertfall (jeg vet at mamma ikke kommer til å blande seg inn, men svigermor for eksempel... :forvirret: )! Når det gjelder det med at du av og til er frustrert (mildt sagt??) over sønnen din, så tror jeg moren din har rett i at det er normalt! Du får prøve å trøste deg med at det heldigvis ikke er så veldig lenge til han ikke behøver mat "hvert minutt"! Og så får du prøve å slappe av mellom slagene, og ta imot hjelp hvis du blir tilbudt det!
Skrevet

:klem: Hold ut! Du er mamma'n til det lille nurket. Det er du som vet akkurat hvor slitsomt det er å ha det lille vidunderet i huset.

:smilyblomst:

Skrevet

Jeg har null erfaring med barn, så jeg skal ihvertfall ikke gi deg noen råd!! Bare ett da: Ditt barn=du vet best!

God helg! :klem:

Skrevet

Kjære kjære Lompa!!!

La råd være råd. Hør på dem, vurder om de er noe tess, og det du synes høres greit ut prøver du og resten bare glemmer du. Det er det beste er min erfaring. Det er ikke det samme å ha baby nå som det var da vi var babyer. Stol på magefølelsen, og det er jo du som kjenner din baby best.

Jeg svarte på tråden din i Barn og familie, men jeg kopierer inn svaret her og jeg.

Du er helt normal, Lompa. Jeg hadde det også sånn i begynnelsen. Det gikk i ett hele døgnet og jeg var aldri uthvilt. Det er lite søvn som gjør deg så irritebal tipper jeg. Det var iallefall grunnen her i heimen. Heldigvis tok mannen min helgemorgene, og ofte var han oppe på natta og. Hadde det ikke vært for det hadde jeg gått helt fra konseptet.

Jeg prøvde å amme min lille, men han var ikke videre interessert. Så derfor pumpa jeg (fikk låne "melkemaskin" på helsestasjonen) og han fikk morsmelk på flaske. Plutselig fikk jeg en ny unge. Han åt seg mett og vi fikk mer rutiner på det hele. Kan virkelig anbefale det om du har overskudd til å pumpe hver tredje time. Kan hende du får det roligere enn nå iallefall.

Nei, du er helt normal, Lompa, og jeg skjønner ikke hvorfor du skal få pepper for å være det? Lykke til med din lille sønn, det er jo ikke tvil om at du elsker han. Trøsta er jo at det helt sikker bedrer seg med tiden.

Men du, få noen til å hjelpe deg litt. Ikke tenk på husarbeid og sånt. Kanskje du har en pappa til babyen som kan ta en tørn i huset? Eller besteforeldre til lefsa som kanskje vil passe han et par timer sånn at du får hvilt deg? Bare at de går en tur med han eller noe sånt?

Gooood :klem:

Skrevet
:klem: godt på deg og håper det trøster deg litt i allefall
Skrevet

Så mye støtte og gode klemmer får meg nesten til å grine litt igjen! Dere er flotte, jenter! TAKK, alle sammen!

Nå har mannen leid film og laget mat, så nå skal vi kose oss litt alene før Alexander våkner og skal ha mat igjen. Og etterpå skial det kokes flasker og pumpes....

Gjest Gamle Alex
Skrevet

:troest:

Vet AKKURAT hvordan du har det. Kjenner meg helt igjen i beskrivelsen.

Send en Pm du hvis du vil.

Du har helt rett , det burdes snakkes om.

Det er ikke kun glede og fantastisk, det er slitsomt, man blir drit lei etc

Skrevet

Jeg vet også så altfor godt hvordan du har det..

Men det er som du sier, skal liksom ikke snakkes om! Og det synes jeg bare tull.. Klart jeg elsker den lille skatten min over alt på jord, men enkelte ganger lurer jeg på hva i all verden jeg egentlig har begitt meg ut på..

Ikke vær redd, det er mange som deg der ute! Blandt annet meg..

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...