Gjest Lompa Skrevet 1. november 2005 #541 Skrevet 1. november 2005 Her skjer ingenting enda, men jeg begynner å lure på om det kanskje kan skje før. Det er faktisk en ørliten mulighet for at jeg er 2-3 uker lenger på vei enn antatt. At den siste "mensen" ikke var mens likevel. Det finner jeg ut på kontrollen til fredag, tenker jeg. Da er det mulig at det blir ny UL. Nå har jeg oppdaget noen få strekkmerker helt nederst på magen, men de er så få og så svake at det har null å si. Hadde vært vere hvis det var slik som hun ene jeg så i sommer, det var ILLE. Jeg lekker som ei sil, har hovne føtter og ankler, tidvis skikkelig halsbrann, men er fortsatt stort sett like sprek. Men jeg begynner å glede meg til å bli ferdig nå likevel, til å "få igjen" kroppen min. Nå skal jeg straks begynne på dagens middag, som kommer til å ta litt tid.Så skal jeg vekke min kjære som sover nå, etter å ha jobbet i natt. Krype inntil (så godt det lar seg gjøre for magen) og nusse ham våken. Godgutten min! Han er så rar nå, så utrolig forsiktig og kosete. Klapper og stryker og nusser på magen. tror han er litt engstelig for fødselen, så det er godt at vi har fått lov å ha med begge de vordende bestemødrene. de kommer stort sett til å holde seg i bakgrunnen, men det kan være greit å ha de der, hvis han får helt noia etterhvert.
Gjest MrsL Skrevet 1. november 2005 #542 Skrevet 1. november 2005 Oi, det nærmer seg skikkelig nå, vennen Klart mannen også er spent på hav en fødsel egentlig er for noe. Skulle ønske jeg kunne ha gitt mannen min den opplevelsen, men vi får dele reisen til Kina i stedet. Gleder meg til å høre hvordan det går fremover
Martha Stewart Skrevet 3. november 2005 #544 Skrevet 3. november 2005 Gleder meg også til å høre hvordan det går fremover! tror han er litt engstelig for fødselen, så det er godt at vi har fått lov å ha med begge de vordende bestemødrene. de kommer stort sett til å holde seg i bakgrunnen, men det kan være greit å ha de der, hvis han får helt noia etterhvert.← Jeg må si du er tøff som vil ha med bestemødrene! Det blir sikkert en minneverdig og sterk opplevelse for alle! For min egen del tror jeg at jeg vil ha nok med meg selv og mannen tilstede + helsepersonell, selvsagt. Er redd jeg ville følt et visst prestasjonspress med andre i rommet. Og siden jeg aldri har født før, vet jeg ikke hvilke reaksjoner jeg får. Tror bl.a. at jeg kan bli ganske frustrert med sterke smerter...
Gjest Lompa Skrevet 4. november 2005 #545 Skrevet 4. november 2005 Jeg liker ikke denne nye ordningen med innlegg, det er vanskelig å få sammenhengen liksom. Skal det være mer plassbesparende, eller hva?!Grrrr... Samma det, nå sitter jeg her og tar en liten pause i forsøket på å rydde litt. Nå har vi fått i hus vogn,stellebord og seng og alt babytøyet er vasket. Var på ny kontroll hos ABC i dag, og alt så fint ut. Hodet har festet seg og jordmor sa at etter hennes erfaring har jeg typisk guttemage, og hjertefrekvensen på småen tyder også på gutt. Så det blir spennende å se nå, da. mannen har påstått hele tida at han har en følelse av at det blir gutt, så han var jo ikke akkurat misfornøyd med jordmor da hun sa det. Syntes det var en veldig hyggelig dame, han.... Dusten! Akkurat nå er han i byen for å kjøpe bursdagsgave til meg og handle inn til å lage middag til oss i kveld. Noe wok-greier, husker ikke hva, men det blir nok bra. Asiatisk mat er liksom hans greie, noe jeg liker å spise, men ikke å lage. Har hatt flere sterke kynnere de siste dagene, og mamma mener at magen har falt litt ned...Gleder meg til å få ut junior nå, få se ham/henne, men ser jo helst at h*n venter lengst mulig og er helt klar. Dessuten må man ha fullgått uke 37 for å føde på ABC, det er tre dager til. Helst ser jeg at h*n venter til termin, da er jeg sikker på at det ikke blir en skorpion, vi er visst et helvete å oppdra, i følge mamma. Kan ikke fatte det. Vi er da bare viljesterke,sjarmerende skapninger....???
Gjest Lompa Skrevet 5. november 2005 #546 Skrevet 5. november 2005 happy birthday to me Nå sitter jeg og koser meg med gaven fra mannen, en haug cd`er med kosemusikk, i øyeblikket Enigma. Return to innocence, for å være helt nøyaktig. Og så fikk jeg alle tre soundtrackene fra Ringenes Herre. Fra disse fire ,og et par andre plater, skal jeg plukke ut et utvalg låter som skla brennes på en egen "fødecd". Den man fikk fra Sandvik med "de første strofene for babyen" ville ikke virket mye beroligende på meg. Den var jo rett og slett deprimerende! Så dette var ideelt. Og på bordet står en bukett med iriser, yndlingsblomstene mine. Nå skal jeg hoppe i dusjen og spise litt, så skal jeg møte mamma litt senere i dag. Vi er bedt dit på middag i dag, da kommer kusina mi og mannen hennes og. Den gale tanten til junior. Nåja, en av dem. Har vært heldig og sovet uvanlig godt i natt, våknet halv åtte,uthvilt og fornøyd. Var en tur på do, så krøllet jeg meg sammen på armen til min kjære og bare koset en stund før vi krabbet ut av dyna. En deilig start på dagen.
Fibonacci Skrevet 5. november 2005 #549 Skrevet 5. november 2005 Gratulerer med dagen Lompa! Måtte innom her og kikke etter å ha lest innleggene dine på gravidforumet! Ikke lenge igjen nå! Ha en fin dag!
Gjest Lompa Skrevet 6. november 2005 #551 Skrevet 6. november 2005 Tusen, tusen takk for søte bursdagshilsner, jenter! Nå sitter jeg og flirer for meg selv av junior. Har spist pølser igjen og da er det alltid ekstra aktivitet. Tro om det betyr at h*n liker pølser...? Som nevnt på gravidforumet, spekulerer jeg på om det kommer til å skje noe snart. Håper det......Nå skal jeg krype opp i sofaen godt inntil kosebamsen min og se film og slappe av. og håpe at det blir mer vondt ryggen og stadig mer og kraftigere kynnere som kan gå over i rier....Gleder meg SÅ til å få se junior nå, og kunne begynne å kalle h*n noe annet, få se og holde h*n, og bli kjent med den lille, store personen....
Gjest Bellatrix Skrevet 6. november 2005 #552 Skrevet 6. november 2005 Gratulerer med overstått bursdag.
Martha Stewart Skrevet 6. november 2005 #553 Skrevet 6. november 2005 Gratulerer med overstått bursdag!! Utrolig spennende å se om du føder snart! Gleder meg SÅ til å få se junior nå, og kunne begynne å kalle h*n noe annet, få se og holde h*n, og bli kjent med den lille, store personen.... ← Skjønner godt hva du mener. Jeg gleder meg også utrolig til å få se mitt lille knøtt! Må vente til mars jeg da.
Gjest Lompa Skrevet 10. november 2005 #554 Skrevet 10. november 2005 Har vært på ny kontroll i dag, og målene var de samme som sist. Så til uka blir det ny ultralyd, og så får vi se om vi rekker neste kontroll som er den 24....Hope not.
Fibonacci Skrevet 10. november 2005 #555 Skrevet 10. november 2005 Lurte litt på hvor du var.. Håper du kan droppe den siste kontrollen da! Uansett er det ikke lenge til du møter den lille i magen! Lykke til!
Gjest Lompa Skrevet 11. november 2005 #556 Skrevet 11. november 2005 Jeg blir nærmest overvåket om dagen, alle tror det skal skje noe når som helst, så jeg er ikke mye alene...Da blir det lite nett-bruk og!:-) Akkurat nå er mamma og brutter her mens mannen er på kveldsjobb. Er nok litt innom i løpet av kvelden. Forblir pålogget så lenge som mulig, selv om jeg ikke er ved pc`en hele tida.
Gjest Lompa Skrevet 15. november 2005 #557 Skrevet 15. november 2005 Var på ny UL i går. Det er en stor baby, men ikke noe så stort som de først hadde lurt på. Dessuten tok de "sparkeprøve", altså målte aktiviteten på småen. og jammen meg var h*n aktiv nok, ja! Kunne h*n bare komme ut og være aktiv snart istedet!
Fibonacci Skrevet 15. november 2005 #558 Skrevet 15. november 2005 Hei Lompa! Det er nok bare å smøre seg med litt tålmodighet så kommer h*n når h*n er klar! Så flott at babyen din er aktiv og fin, den trives sikkert godt inni magen din! 30. november er jo ikke lenge til, så du får finne på noe koselig å gjøre mens du venter! Ha det bra så lenge!
Gjest Lompa Skrevet 20. november 2005 #560 Skrevet 20. november 2005 10 dager igjen i dag. Sitter her og er litt frustrert over tråden inne på samliv, hun som sier at samboeren gjennom fire år kaller henne feit og hval og sånt nå som hun er i 8 måned. Herregud, hva enkelte menn får seg til å si og gjøre mens dama går gravid.... Jeg har følt meg oppblåst og lite vel til tider, men har en mann som fort retter opp det. Han synes jeg er flottere og deiligere enn noensinne, og er helt utrolig søt og kosete, for ikke å si huslig. Han "bærer meg på hendene" som man kaller det, han er utrolig. Hadde bare alle andre gravide fått halvparten av all den tryggheten og godheten som jeg får fra ham, hadde det neppe vært en eneste trist og ulykkelig gravid kvinne her i landet. I tillegg har jeg hatt litt dårlig samvittighet i dag......Broren min bor i Hønefoss og jeg tenkte straks på ham da jeg leste om ulykken i går kveld. Fikk omsider tak i ham og må med skam tilstå at jeg ikke følte annet enn enorm lettelse over at han var like hel, og at han ikke kjente noen av dem. TO unge mennesker er døde og alt jeg kunne føle var lettelse...Følte meg så stygg da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå