Gjest Lompa Skrevet 26. juli 2005 #481 Skrevet 26. juli 2005 (endret) Måtte bare innom å se hvordan det står til med deg. Og det ser jo forsåvidt bra ut, bare du hadde sovet litt bedre i natt? Frøet mitt er også litt av en luring når det gjelder sparking. Han kan være så aktiv som bare det, men så fort noen andre enn jeg legger hånden på magen blir han helt stille. Når hånden forsvinner sparker og vrir han seg. Kanskje han er bittelitt sjenert? Det har han i så fall ikke fra pappa'n sin. Ha en riktig så fin tirsdag, og kos deg med den bittelille i magen. Hvor langt er du på vei nå forresten? ← :-) Flere med sånne små luringer,altså.... Jeg er 22+1 i dag. Du,da? Eeehh, forresten, det så jeg jo nå.... Endret 26. juli 2005 av Lompa
Gjest Lompa Skrevet 29. juli 2005 #482 Skrevet 29. juli 2005 hehe, her på onsdag morgen når jeg våknet var det voldsom aktivitet.Jeg var grusomt varm og sparket av meg dyna,og plustselig kunne jeg faktisk SE bevegelsen da junior sparket! Ikke mye, men magen fikk en liten kul ut liksom! Helt sprøtt og utrolig morsomt. Nå er det ikke noe igjen som minner om bobling, nå merkes de fleste spark og bevegelser godt. Jeg veksler mellom å sove på ryggen og på siden, og noen ganger, hvis jeg blir liggende litt for mye på siden, kjenner jeg et par ekstra kraftige spark, akkurat som om h*n får for lite plass og blir irritert over det.:-) Så i svangerskapsboka at nå skal det være mulig å høre hjertet bare ved å legge øret mot magen, så mannen var overbevist nå forrige kvelden om at det var det han hørte.....
Gjest MrsL Skrevet 29. juli 2005 #483 Skrevet 29. juli 2005 Herlig Må være en utrolig fantastisk opplevelse
Gjest Lompa Skrevet 29. juli 2005 #485 Skrevet 29. juli 2005 hei, Fighter og L-berta. ja, det er både morsomt og fantastisk. en rar og god følelse. Nå i dag drar jeg for å møte den vordende mormor, og overnatte der mens min kjære jobber nattevakt. Da får hun forhåpentlig i løpet av kvelden eller morgen formiddag kjenne spark fra barnebarnet sitt, hun er jo helt tussete etter det.... Så dere får ha en god helg, alle sammen, jeg er nok tilbake i morgen kveld.
Gjest Lompa Skrevet 1. august 2005 #488 Skrevet 1. august 2005 Klem tilbake, lunacia... Nå sitter jeg her og venter på å bli trøtt nok til å sove. mannen jobber nattevakt igjen, det har blitt en del av de i det siste, men fra mandag har han en lang fri-periode igjen heldigvis. Skal straks ta meg litt mat og glo litt på kassa mens jeg spiser. Måtte le av mannen i sted...Han mente at magen blir nok ikke så mye større nå, han synes jeg er ganske stor allerede. HA! Har jeg det minste til felles med mamma, er jeg ikke engang halvparten av det jeg kommer til å bli...Sier jeg det til svigermor, ler hun seg skakk. Både mannen og broren hans var store da de ble født, og svigermor er ikke store dama, så hun hadde visst en ganske anseelig mage hun og... I dag har jeg oppdaget enda en ting jeg ikke tåler lukta av; tunfisk. Stod og lagde tunfisksalat på jobben i dag, og var så kvalm at jeg var nesten desperat da jeg endelig kunne sette den i kjøleskapet. Har aldri likt tunfisk selv, men har da i det minste tålt lukta. Luktesansen min er totalt på trynet for tida. nei, nå MÅ jeg få i meg litt mat. God kveld/natt, folkens.
Gjest Lompa Skrevet 9. august 2005 #490 Skrevet 9. august 2005 I natt våknet jeg av at jeg lo. Jeg drømte om kjempeKG-treff, så og si alle var med. og Tex imiterte Wenche Myhre...! Det MÅ være graviditen som får meg til å drømme så mye rart.Det har vært greit en periode, men nå begynner det visst igjen. Har hatt et par virkelig snodige drømmer tidligere også, noen av de er umulig å glemme. Men dette tok nesten kaka,gitt!
Martha Stewart Skrevet 9. august 2005 #491 Skrevet 9. august 2005 Rare drømmer kjenner jeg meg igjen i! Har vel alltid hatt et spennende "natteliv", tydeligvis en underbevissthet som jobber på høytrykk... Må ofte le når jeg våkner! Jeg så en gang et tv-program om forskjellen på menn og kvinner. De hadde filmet kvinner og menns hjerner og ved hjelp av sånt infrarødt lys (eller hva det heter) kunne man se hjerneaktiviteten. I mannens hjerne var det helt svart om natten, mens kvinnens hjerne nærmest glødet hele døgnet...! Det sier jo sitt... Ellers kjenner jeg meg igjen i det med skjerpet luktesans ja. Ble skikkelig kvalm da jeg våknet i går og kjente hvitløkslukten på kjøkkenet, fra middagen kvelden før. Og så jeg som vanligvis elsker hvitløk. Løsningen ble å spraye hele rommet med sånn vindusspray (siden jeg ikke orket å vaske gulvet akkurat da...)
Gjest Lompa Skrevet 9. august 2005 #492 Skrevet 9. august 2005 :-) Rare drømmer har det vært en del av ja..Har møtt dronnng Sonja i en drøm og George og Barbara Bush i en annen.... Nå skal jeg sette meg godt inntil min kjære i sofaen og få ham til å massere magen, kanskje det lille jordskjelvet i magen min roer seg litt. Kickbokseren min!
Gjest Lompa Skrevet 26. august 2005 #493 Skrevet 26. august 2005 Åååååhhh, nå ligger venninna mi på fødeavdelingen! Fikk vite det av fetteren min nå.Da blir jeg "tante" forhåpentlig i løpet av kvelden.....!
Gjest Lompa Skrevet 26. august 2005 #495 Skrevet 26. august 2005 Jaaaaa..Det er kjempespennende. Vi vET at hun får en gutt. Like fullt er jeg veldig spent, hun er nemlig ganske så liten og spinkel, så jeg håper det går fort og lett.
Martha Stewart Skrevet 30. august 2005 #496 Skrevet 30. august 2005 Du er herved invitert til "navnefest" i dagboken min i anledning av at jeg har skiftet nick fra The Bride til Martha Stewart! Har også flyttet fra generell dagbok til graviditetsdagbok.
Gjest Lompa Skrevet 4. september 2005 #497 Skrevet 4. september 2005 Oi, nytt navn. Det må sjekkes. Litt av et nick,da. Ganske...."fengslende"....!:-) I dag feirer jeg og mannen ett års bryllupsdag. Det er helt utrolig så fort den tida har gått! Og det har vært det beste året i mitt liv, så langt. Denne helga har gått med til bare kos og avslapping for oss to alene. ja, utenom junior da, som stemmer i av og til med spark og sprell for å vise at h*n er der.
Gjest Lompa Skrevet 9. september 2005 #498 Skrevet 9. september 2005 (endret) Nå har jeg vært våken en times tid allerede. Våknet tidlig i dag, og fikk bare ikke sove igjen enda jeg KAN sove lenge nå hvis det passer meg. Sov egentlig ganske urolig i natt, var oppe flere ganger og var på do, var tørst, våknet av lyder utenfra....Så nå sitter jeg har og er litt "i koma", men tenkte å karre meg ut og bruke formiddagen på noe fornuftig mens min kjære sover. Han skal jobbe nattevakt i natt OG i morgen og søndag... og må sove lengst mulig så han takler de kommende nettene. Var i begravelse i går. En gammel tante av mannen. Junior har tatt det relativt rolig nå den siste tida, og det har vært lite av de store sprellene.Men akkurat når vi satt i kapellet i går, var det full rulle gitt! Litt spesielt og sitte der og ta avskjed med en som nettopp har forlatt livet, samtidig som livet er så intenst nærværende i ens egen kropp..... Endret 9. september 2005 av Lompa
Gjest Litjmæ Skrevet 9. september 2005 #499 Skrevet 9. september 2005 Hei Lompa! Tenkte på deg her om dagen, synes det var lenge siden jeg hadde sett deg, men da var det vel bare meg som ikke følger med. (Og så savner jeg bildet ditt da )
Gjest Lompa Skrevet 11. september 2005 #500 Skrevet 11. september 2005 Hei, Litjmæ. Du har nok rett, jeg har vært ganske fraværende en stund ja. Men forsvinner ikke helt....:-) Bildet skal jeg forsøke å finne igjen. Nå i helga har jeg vært hos mamma, mens mannen har jobbet nattevakt. Helt greit å være der, men best å være hjemme hos min kjære igjen. Og nå er det heldigvis leeenge til neste helg med nattevakt! Sitter og krysser fingrene fopr i morgen, kanskje jeg får et nytt oppdrag. Har jo hatt et ganske langt vikariat, men det er over nå. Ser dog ut til at jeg kan være heldig og gå rett ut i nytt, som varer omtrent frem til jeg likevel skal ut i permisjon. Leste om Ann Forup og mannen som hadde mistet barnet sitt...skremmende og vondt å lese om, det får en liksom til å kjenne litt ekstra etter liv i egen mage.....Huff nei, jeg orker nesten ikke tenke på det, det er så grusomt og så skremmende at sånt kan skje så brått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå