Gå til innhold

Lompebakeriet

Fremhevede innlegg

Gjest Lompa
Skrevet

:hoppe::hjerter:

I dag fik vi høre hjertet til babyen vår! Herregud, så rart! Og GODT! Fikk litt klump i halsen,og var bare overlykkelig.Mannen synes det var fantastisk og helt uvirkelig. Legen så veldig fornøyd ut han og ettersom alt går så helt ufattelig perfekt.

og om tre uker får vi SE ham/henne og, når vi skal på ultralyd....

Videoannonse
Annonse
Gjest Lompa
Skrevet

Ååååå!*GJESP!*

Sitter her og glor.Har vært innom VG, diverse fora og et par dagbøker. Nå vurderer jeg sterkt å trøkke litt mat i trynet mitt, men det krever litt tiltak å dra seg opp av stolen. Var opp klokka seks da mannen skulle avsted på jobb og etterpå fikk jeg ikke sove igjen. Enda jeg kunne sovet til 8-8:30....

gleder meg til i ettermiddag, da skal jeg treffe igjen en gamel venninne som jeg ikke har sett på...eeehhh, evig lenge. Hun skal på et kurs her i Oslo frem til fredag. Så vi skal treffes for å ta en kaffe og slarve litt når kurset er ferdig for dagen.

Håper så inderlig at det skal komme litt sol og varme snart.Tenk å kunne legge seg ut på stranda, og kjenne solstrålene prikke i huden,snuse inn lukta av solkrem,sjø og sommer. *SUKK!*

Nei.Ha en fin dag i regnet, dere som måtte snuble innom.Nå setter jeg meg foran dumkassa med noen skiver en stund.Før jeg sulter i hjel.

Skrevet

Åh, det blir spennende med UL!

Gjest Lompa
Skrevet

Å herreguud, nå håper jeg noen svarer fort inne på graviditet! Jeg TROR jeg merket noen små bevegelser....Som en rad små bobler som sprekker i det de stiger mot overflaten, eller som når man fiser i badekaret, eller hva jeg skal si. Kjente det akkurat i det jeg skulle sette over en telefon her, det gikk så fort! Når jeg kjenner etter nå merker jeg ingenting.

Kan jo ha vært bare luft eller noe, det er vel litt tidlig nå egentlig?

Men jeg liker å tenke på at det kanskje kan være junior jeg merket....

Skrevet

Har hørt andre beskrive fosterbevegelser slik ja :sjarmor:

Skrevet

Vel, lillelefsa er jo levende... Så hvis det er det, er det vel et godt tegn?

Gjest Lompa
Skrevet

Godt tegn,ja?! Jeg har gått på rosa skyer i dag,jeg. Og det samme har mamma.Hun gråt nesten da jeg fortalte det. Mannen ble helt stum et par sekunder da jeg sa det.Han hørtes like overveldet ut som jeg følte meg.

Utrolig rart, og nå kommer jeg til å gå og kjenne etter neste bevegelse.

Er så latterlig lykkelig at jeg kunne klemme hele verden!

At noe så lite kan være så stort.....!

Gjest Lompa
Skrevet
:klem:

*Klemmer L-berta nesten følat, før jeg tar en runde og klemmer de andre skjønne jentene og.*

Skrevet

Wheeee! Lille sprell? ;)

Gjest Lompa
Skrevet
Wheeee! Lille sprell? ;)

Lille sprell begynner så smått å gjøre seg bemerket,ja...:-)

Kan nesten ikke vente til neste gang jeg kjenner noe, eller til det merkes daglig. Og når det endelig kan merkes for mannen og. Han sover med en hånd på magen min hver natt nå. :ler::hjerter:

Han er jo litt rar, men helt skjønn!

Skrevet
Lille sprell begynner så smått å gjøre seg bemerket,ja...:-)

Kan nesten ikke vente til neste gang jeg kjenner noe, eller til det merkes daglig. Og når det endelig kan merkes for mannen og. Han sover med en hånd på magen min hver natt nå. :ler::hjerter:

Han er jo litt rar, men helt skjønn!

Så herlig!! :rosasmil:

* Gleder meg til det (forhåpentligvis) blir min tur *

Gjest Lompa
Skrevet
Så herlig!! :rosasmil:

* Gleder meg til det (forhåpentligvis) blir min tur *

Jeg håper inderlig at du får oppleve det...Kommer til å grine meg bort når/hvis du og L-berta en dag kan si at: NÅ er jeg gravid...

Jisses, da blir det tåreflom! :klem::klem:

Skrevet

Jeg håper inderlig at du får oppleve det...Kommer til å grine meg bort når/hvis du og L-berta en dag kan si at: NÅ er jeg gravid...

Jisses, da blir det tåreflom! :klem::klem:

:-) Vi har i allefall ingen forhåpninger. Vi adopterer vi...

Gjest Lompa
Skrevet

:-) Vi har i allefall ingen forhåpninger. Vi adopterer vi...

Ja, men jeg kommer til å stortute den dagen du sier at nå sitter du med tulla på fanget.....(Dessuten; det KAN skje at dere blir gravide i løpet av prosessen, evt kort etter, selv om oddsene virker aldri så små.Men bare det at dere får snuppa deres, er nok til å få meg til å tute)

Skrevet

:klem:

Vi kan ikke få dagene til å gå fort nok nå. Vi må bare huske å nyte vår første og antageligvis kanskje siste ferie sammen, bare oss to :hjerte:

Skrevet

Lurer på hva so skjedde med min biologiske klokke? Tror den hang seg opp. ;):hoho:

Gjest Lompa
Skrevet

Fanden ta!

Nå er det nok! I dag skal jeg på legevakta,og få bekreftet at alt er bra. Har vanvittig vondt, særlig når jeg reiser meg. Noen ganger er det helt ille, enten jeg sitter, ligger eller står, og i morges ble det helt ille. Ringte legen og de hadde ikke noen ledig time i dag,og hadde allerede skviset inn andre innimellom, så jeg må på legevakta. De mente at det er nok bare fordi fosteret vokser både fort og mye på en gang, og at det er helt normalt. Men jeg vil ha det sjekket nå likevel! Særlig ettersom det ikke er en kjeft ellers som har hatt det sånn, ihvertfall ikke her eller på babyverden. En kollega her på jobben hadde det sånn, men så langt er hun den eneste.ER det virkelig så uvanlig?

Man hører om morgenkvalme og bekkenløsning og hud/hårproblemer og psykiske endringer og fandens oldemor og alt er så normalt. Men ting som dette,at fosteret vokser så fort at man får sånne smertter at man nesten står på hue i senga, er det ingen som har sagt noe om.

Så nå skal det sjekkes om jeg så skal tilbringe hele kvelden på legevakta for å det gjort.

Gjest Lompa
Skrevet

Endelig hjemme, etter en natt i helvete.

Satt hele kvelden på legevakta i går,og ventet og ventet og ventet.Og ventet...Etter mye om og men ble jeg undersøkt,og heldigvis var alt bra med babyen. Jeg gråt av lettelse da vi hørte på hjertelyden og de sa at alt var bra. Men de var litt usikre på om smertene mine kom av en begynnende blindtarmsbetennelse, så de ville legge meg inn over natten for observasjon. Som sagt, så gjort, og jeg ble hentet opp til en sengepost,og fikk fikk seng på et tremannsrom med to gamle damer som snorket,stønnet og smattet seg gjennom natta.I tillegg var jeg utsultet etter bare å ha spist ei pølse og to brødskiver i ett-tida i går. Fikk et par skiver rundt midnatt, men ikke mer før i halv elleve tida i morges.

Ble vekket i to-tida i natt av en lege som skulle undersøke meg igjen,og etter det sov jeg om mulig enda dårligere, til vi ble vekke ti seks-tida av at de skulle ta blodprøver og blodtrykk og alt mulig styr. For en som som aldri har feilt en drit i hele sitt liv, virker det som et svare mas.

Men jeg ble omsider skrevet ut i halv tre-tida i dag (o salige lettelse) uten at de egentlig fant noe galt. De mener det skyldtes at fosteret vokset voldsomt nå, men jeg fikk beskjed om å komme tilbake omgående hvis jeg skulle få vondt igjen.

Heldigvis har jeg verdens søteste mamma som var med meg hele tiden,og spanderte middag på Big Horn i dag!

DET var yummy det, etter et døgn med bare noen tørre skiver...Og "junior" har virkelig bevist i dag at det slett ikke er noe galt med ham/henne, det har vært "bobling" nok inne i der til å fjerne all tvil. Det er bare SÅ godt å kjenne det nå, jeg var så redd i går....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...