Gå til innhold

Lompebakeriet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Æsj, jeg likte ikke det innlegget jeg nettopp skrev på gravid-forumet...Risikere å ødelegge noens glede over å være kvitt kvalmen. Men på den annen side ville det vært verre å holde kjeft, hvis det skulle gått galt...

Lett for meg som har vært heldig... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal vi til legen, jeg og "celleklumpen".

Diverse blodprøver som vi ikke fikk tid til sist, samt en underlivsundersøkelse og masse papirstyr.

Mannen kunne ikke være med, så mamma er med meg i dag. Og gleder seg stort, som en unge til julaften!

Bestemorsyken...Hun er jo søt og da. Flyr og klapper meg på magen og kaller meg lille mamma, og er helt tussete....

Skrevet

Gikk det bra hos legen? Håper det. Tusen takk for gode ord i dagboken min. Og så håper jeg ikke du blir alt for skremt av det du leser der! For man skal glede seg som nygravid hvis man kan - det mener jeg av hele mitt hjerte! Da jeg var gravid første gangen, var jeg formelig "høy" av lykke og opplevde vel at noen liksom skulle "trekke" meg ned... Selv om det ikke gikk så bra, så er jeg oppriktig glad for at min kjære og jeg koste oss sånn i den tiden! Og hvis jeg bare får oppleve at legene er optimistiske på mine vegne - enten nå eller ved en senere anledning - så tror jeg jammen at jeg kommer til å glede meg også! :-)

Skrevet

Hei og hå.

Forrige dagen ble det litt sent å svare her og i går var jeg heeelt i koma. Jeg måtte legge meg litt da jeg kom hjem i går, og halvsov et par timer. Var kvalm og så trøtt at jeg så ikke land. Vi tok enkel middag i går. Vi tuslet bort til Dollys og tok en pizza der, før vi gikk hjem,og jeg så på "frustrerte fruer" mens mannen satt foran pc`en.Så var det rett i seng.

Det gikk fint hos legen. De tok en haug med blodprøver og han sjekket livmoren, og tok blodtrykket. Alt var som det skal være. I dag skal vi til venninna mi, som gråt og ble helt hønemor da hun fikk vite om nurket. Hun har lovet å lage scampi, ettersom jeg har gått og verket av lyst på det nå i dagevis. Tror sjømat blir min svangerskaps-"dille"....Ikke den verste dilla man kan få i så fall. Men nå må jeg karre meg avgårde til jobben. ha en fantastisk dag, alle som er innom.

Skrevet

I dag er jeg 7+0, og det er helt utrolig å tenke på.

Celleklumpen er nå visstnok ( i følge bøkene jeg fikk) ca 1,5 cm. I morgen,hvis været holder seg da, tar jeg og mannen en tur ut på en av øyene, og koser oss. Tar med noen pledd å sitte på, en pakke pølser og en engangsgrill. Bare kose oss alene i godværet. Hvis ikke blir det nok en tur på et av museene. har ikke vært på noen av museene på mange år.

Gleder meg.bare å krysse fingrene for like bra vær som det er akkurat nå.

Skrevet
:klem: Takk for fortsatt omtanke i dagboken min! Håper du får en fin helg!
Skrevet

ENDELIG en pc som funker ordentlig igjen!

(Takk for helgeklemmen,B og L)

Helgen har vært helt herlig. Avslappet og kos. Lørdag var jeg og mannen en tur på Gressholmen og så på kaninene. Så mange og så søte....

Det enste er at jeg har fått ett eller annet slags utslett.Rødt,prikkete og klør. Jeg har grublet og grublet på om jeg har fått i meg noe annet enn jeg pleier, men det eneste er saltlakris, som jeg jo ellers aldri har reagert på. Ellers minner det mest om varmeutslett, men det er så lenge siden jeg har hatt at jeg husker ikke om det klør eller ei. Spiste saltlakris både på lørdag og i går, og det er etter det jeg har fått det, så jeg får se hvordan det går i dag og når jeg står opp i morgen. Er det like ille da, så får jeg vel ta en tur til legen og sjekke det.

Gjest Litjmæ
Skrevet

:vinke:

Legger igjen en liten hilsen og en stor vår- :klem:

Skrevet

Klem tilbake til deg, litjmæ. Men skaff deg en bok jeg kan legge igjen klemmer i da? En liten kosebok..

Som nevnt i graviditetsforumet var det bare elveblest som feilte meg. ( Det mellom øra er det lite å gjørra med!) fikk noen piller så får vi se om et par dager, hvis det ikke hjelper da skulle jeg komme tilbake.

Skrevet

Herreguuud, hva er det med folk? Når alkohol og svangerskap/amming blir et SÅ stort tema? Når noen forteller meg at det uansett hvor lite KAN være farlig, så ligger jeg unna. Får vente til sommeren/høsten 2006 før jeg kan ta meg ett galss som inneholder noe med alkohol igjen, og for meg er det likegyldig. Fatter ikke at alkoholen skal være så viktig for enkelte. Er det smaken av enkelte typer vin, så kjøp noe alkofritt da vel.... :roll:

Å få barn er en så enorm ting at det er en liten pris å betale.

Hildrande....

Skrevet

:vinke::klem:

Fatter ikke at alkoholen skal være så viktig for enkelte. Er det smaken av enkelte typer vin, så kjøp noe alkofritt da vel.... :roll:  

Å få barn er en så enorm ting at det er en liten pris å betale.

Hildrande....

Kunne ikke vært mer enig! Jeg hadde samme standpunkt tidligere, men er blitt enda mer bevisst på disse tingene etter at jeg selv har opplevd hvor skjørt et lite liv faktisk er... Selvsagt går det bra med de fleste som tar sjansen på å drikke. Men hvorfor ta den sjansen i det hele tatt??? Det skjønner jeg ikke! Jeg synes det er helt tullete med gravide som er kjemperedde for å spise røkelaks eller muggost, men tar sjansen på alkohol. Logikken i det er ihvertfall uforståelig for meg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg Lompa.. har ikke sett deg på lenge... Håper alt er bra! :klem:

Gjest Lompa
Skrevet

Lenge siden jeg har vært her, ble sittende litt fast i babyverden og lignende steder de gangene jeg var på nett. Men nå begynner jeg liksom å "våkne" litt mer igjen, og er tilbake. Har det knallfint, særlig nå som sommeren ser ut til å komme luskende. Håper alle har det like flott som meg, og at jeg får se noen av dere snart.

:klem:

Gjest Lompa
Skrevet

Ditto!

men har vært litt i tåka i det siste...

Gjest Lompa
Skrevet

Vet ikke helt hva man skal kalle det jeg, men tåkete har jeg vært i allfall. og jeg som var litt tåkelagt i utgangspunktet......

Gjest Lompa
Skrevet

Herregud, for en HERLIG dag i går! Vi sov leeenge, stod opp og spiste en deilig frokost. Mannen dusja mens jeg snakket med mamma, og så mens jeg gikk i dusjen, lagde han i stand grillspyd og pakket piknik-kurven med masse deilig mat og engangsgrill. Vi dro ut på Gressholmen og fant oss en noenlunde skjermet plass, og lå og koste oss i sola, med hverandre, magen, sommer og grillmat.og øl..Clausthaler til meg da. Herreguuud, så godt! Tilbrakte flere timer der ute,og koste oss stort.Kjenner det faktisk i fjeset i dag....Da vi dro hjem,stakk vi innom kinoen,og plukket med oss billetter til kingdom of heaven.Dro hjem, tok en rask dusj og satte kursen for byen igjen. For de som ikke har sett den; gjør det! En stor film som perfekt avslutning på en perfekt dag. Romantisk og koselig, og utroooolig avslapende og deilig. Det var bare SÅ godt å kjenne sol og vind mot huden igjen,og å sitte ute og kose seg med grillmat.....Yummy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...