Gå til innhold

ble tatt på fersken av barna våre!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

for en tid tilbake opplevde jeg og mannen min noe enormt pinelig(og vanskelig å forklare etterpå). etter at vi hadde lagt de to barna våre på 3 og 4 tok lysten overhånd. vi hadde ikke hatt sex på lenge, så det ble ganske vilt, og ble nok endel bråk.. vi glemte helt bort at barne våre kunne høre oss, og gjett hva som skjedde? jo, da mannen min lå å sleike meg, kom plutselig sønnen vår på 4 inn! han ropte "mamma, mamma, hvorfor bråker dere sånn". så der ligger jeg m beina spredt, og hodet til mannen min mellom beina, mens den lille gutten vår står i døråpningen. det var så utrolig flaut, og jeg føler meg ennå helt fortvilet. gutten har ofte spurt åssen lek mamma og pappa drev m, men jeg finner bare på en unnskylding til å komme meg vekk.. vi føler oss så dumme, og redd for at han skal spørre andre barn/foreldre om hva vi drev m. hva i alle verden skal vi si, og hvordan skal jeg få bort denne flauheten? tenk om dette kommer til å sitte på sindres netthinnne helt til han blir gammel.. hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inntrykket av det han så vil nok bli værende hos ham, men han vil ikke forså hva som foregikk før han selv blir kjønnsmoden og får seksuelle fantasier. Spesielt hvis han var urolig eller redd da han "fersket" dere. Det at han spør om hva som skjedde betyr jo at han tenker mye på det.

At et barn ser foreldrene sine ha sex betyr ikke at det blir skadet, så lenge barnet ikke har blitt tvunget eller truet til å se på. Mye kommer ann på sinnstilstanden, eller aktiveringen, hos barnet da hendelsen fant sted.

Du kan nok ikke viske ut inntrykket fra netthinnen til sønnen din, men du bør snakke med ham og forklare at det dere drev med ikke var farligt, men at det var en voksenlek. Det kan jo hende han nevner det for besteforeldre/barnehagetanter; da er det viktig å forklare.

Som sagt: for ham blir det nok litt pinligt når han selv blir seksuelt aktiv og forstår hva dere drev med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...denne var lei.....

Jeg tror ikke du skal ta det opp med sønnen din før han evt. gjør det selv!

Barn i den alderen er for små til og skjønne slike ting og for alt du vet kan han ha glemt det allerede!

Om han i så fall begynner og spørre kan du jo si at mamma og pappa leker med hverandre slik som alle voksene gjør og at det er naturlig. Eller du kan si at dere koste bare med hverandre eller noe slikt.

Barn har -heldigvis- ikke samme forståelse av seksualitet som voksene har og legger sjeldent noe i slike ting.

Og du....hva med og låse døren når slikt skal skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Skjønner at sånt kan være pinlig ja... Men tror nok at det er enklere hvis dere forklarer dem om "blomstene og biene" mens de er såpass små. Nå har ikke jeg barn selv, men jeg har jo vært barn, og jeg kan ikke huske at jeg ikke har visst hvordan barn blir til :)

Hvis dere klarer å forklare barna deres hva dere driver med på en ordentlig måte som er forståelig for dem, så vil de nok sannsynligvis slå seg til ro med at "det er noe voksne gjør", og ferdig med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta det opp med ham.Jeg husker selv hvor forferdelig det var å høre (har aldri sett) foreldrene mine ha sex.Ikke bare som barn men også da ungdomstiden kom og jeg ofte satt oppe utover natta for å se på tv mens foreldrene mine drev på i andre etg.

Dette er sikkert temmelig teit men jeg blir kvalm og skikkelig dårlig når det skjer i dag. Jeg hæler ikke tanken på at de har sex,selv om det ikke plager meg i mitt eget sex liv.

Ta det opp med ham,for det kommer alltid til å sitte der.I hvor stor grad vet jeg ikke men dere kan da prøve og "forminske skadevirkningen" så mye som mulig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Tja, jeg hadde nok forklart ham hvordan det hang sammen. På en snill måte, selvfølgelig.

Jeg har overrasket mine foreldre en gang jeg var 8 år og jeg bare lo. Lukket døra sakte og sa, "bare fortsett, bare fortsett, jeg går og legger meg igjen!..." :ler:

Synes det er naturlig at foreldrene mine knuller og står i, de har da fem barn (fire lever) og uten sex hadde jeg ikke levd!

Jeg liker sex. Jeg lever pga sex. (artig tanke)

Jeg synes man må forberede barn på at det kommer stunder da mamma og pappa vil leke i fred, kose med hverandre og være glade i hverandre, på en fysisk måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor vi alltid låser døra på soverommet, når vi føler behov for mer enn å sove! Huff, dette måtte være pinlig ja, og jeg har ingen råd til deg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere jenter slappe litt av.... og ikke lage elendighetshistorier av absolutt alt hele tiden...

Ingenting er så normalt som sex....og dere vet like godt som meg, at hadde det ikke vært for pappas overtalelseevner så hadde ikke dere sittet der idag....

Waco

...selv om det kanskje er litt ekkelt å vite at pappa spermer mamma i ansiktet.... ops sorry var ikke meningen.... shit...har dere fått bildet på netthinnen nå...... kjipt....faen....må skjerpe meg.... hvor var den wiskyen igjen.... *klarer aldri å holde kjeft* ....fillern.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Waco -lag nå ikke noen elendighetshistorie ut av dette!

Og, dess mer du stresser det som skjedde, dess mer vil det stresse sønnen din.

Forøvrig mener jeg det er noe tull å si at barn er for små til å forstå og at barn ikke har noe forhold til seksualitet. Klart de har det! Jeg for min del har "forstått" ganske mye helt fra jeg var ganske liten (og særlig forstår man det som i utgangspunktet er "forbudt" å forstå), og jeg har hatt et aktivt forhold til min egen seksualitet så lenge jeg kan huske (fra jeg var ca. 4-5 år). Nå mener jeg ikke nødvendigvis å si at jeg har onanert siden jeg var 4-5, men har iallfall "tatt på" og kjent at det kjentes godt osv. Selv spedbarn har et forhold til sine kjønnsorganer. En to-åring ba meg om å "vaske mele" en gang jeg skiftet bleie på ham og vasket ham etter at han hadde bæsjet. Han hadde faktisk ereksjon.

Dette er helt NATURLIG, og jeg mener det vil gjøre det værre for sønnen din (på sikt) dersom du omgår det som skjedde. Ikke at du trenger å ta det opp dersom han ikke tar det opp først, men dersom han spør mener jeg du burde ha et avslappet forhold til det hele -du trenger ikke gå i detaljer, og for all del -ikke kom med noen "svevende" svar om "voksenleker" osv. Fortell rett ut at du og mannen din koste dere sammen sånn som voksne liker å gjøre når de elsker hverandre og er glad i hverandre. Så kan du si til ham: "Når du blir voksen kommer du også til å kose deg sånn sammen med noen du er glad i". Vis at du har et avslappet forhold til det hele, og overfør denne avslappetheten til ham.

Dess mindre "mystisk" du gjør det, dess mindre behov vil han få for å snakke med andre om det/fortelle andre om det.

Denne regelen gjelder så og si alltid for barn: Dess mer "forbudt", dess mer spennende. Tenk bare hvor spennende det er for barn å banne osv.!

Alle foreldre knuller. Alle VOKSNE mennesker knuller (hehe... bortsett fra meg, da -for jeg har jo for pokker ingen å knulle! *sukk* :sjarmor: ) -personlig synes jeg det er dritekkelt å tenke på at mine foreldre gjør det, men det er fordi mine foreldre ALDRI har hatt noe naturlig forhold til sex/nakenhet/kropp (iallfall ikke sånn overfor meg og broren min). Ikke det at jeg vil bli informert om at "nå skal vi knulle", ikke at jeg vil SE at de gjør det osv. -men det hadde jo vært greit at mamma svarte ordentlig da jeg spurte om ting istedet for å bli flau og omgå temaet. Det går an å svare på en avslappet/informativ måte uten å gå i detaljer -for barn trenger slett ikke detaljene -det eneste de "krever"/trenger er en sannhet.

Dette er min mening.

Nelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er så normalt som sex.

..selv om det kanskje er litt ekkelt å vite at pappa spermer mamma i ansiktet.... ops sorry var ikke meningen.... shit...har dere fått bildet på netthinnen nå...... kjipt....faen....må skjerpe meg.... hvor var den wiskyen igjen.... *klarer aldri å holde kjeft* ....fillern.....

Kan du være så snill å forklare det til et lite barn på 4 år som våkner om natta av at mamma ligger å hyler som en stukket gris i senga og kommer inn på rommet og ser at det er pappa som "skader" henne?????

Dessuten var det ikke våre bilder det her var snakk om,men barns.Denne gangen synes jeg du skal holde deg til saken unge mann.

Og Nelle.....................å ta det som en selvfølge at barn på 3-4 år vet hva et voksent seksualliv innebærer er vel litt drøyt vel??

Bare ordbruken Waco og Nelle bruker i innleggene sine viser hvor lite forståelse og hvor lite seriøse dere er angående temaet.

Skjer dere :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea, nå er det ikke alle som har en traumatisk opplevelse til det å forstå at både voksne og barn er seksuelle vesener.

Å skremme barn eller hysje ned seksuell atferd er ihvertfall ikke en oppdragelse jeg vil gi barna mine....

Og alle vet at barn forstår mer enn man skulle tro.

Dersom man forteller barna sine at mamma og pappa koste seg, vil barnet være fornøyd med svaret, ikke låse døren og slikt som dere vil.

Waco

...godt vi er forskjellige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det jeg mener at man ikke skal hysje det ned men snakke med barna om det som har skjedd, leser du ikke innleggene mine eller?????

Nå mener jeg heller ikke at man skal rushe barnet til psykolog som om du skulle vært vitne til mord,men man bør snakke om det som har skjedd.

For oss voksne er det noe av det naturligste man gjør, men hva vet vi egentlig om hva som foregår i hodet på en 4`åring????

Da er det bedre at man snakker med barnet,forklarer(ikke i så grove trekk som Waco og Nelle) :wink: hva som foregikk istedet for å satse på at alt ordner seg likevel.For noen ganger gjør det nemlig ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke innlogget)

Thea, barn forstår som regel mer enn voksne tror/vil at de gjør... :wink:

Og jeg tror ikke Nelle mente at barn forstår fullt ut hva voksnes seksualitet dreier seg om... Slik jeg forsto det, prøvde hun bare å si det vi alle vet: Vi er født seksuelle. Alle mennesker har en seksualitet, helt fra vi er bittesmå og til vi dør. Det er helt naturlig (og helt nødvendig...ellers hadde jo ingen av oss vært her! :ler: ), og slik jeg ser det er det nok lurt å "venne" barna til dette så tidlig som mulig. Små barn synes ikke det er flaut å snakke om, og hvis de helt fra starten av har et litt åpent forhold til foreldrene sine, så tror jeg at det kan gjøre veldig mange ting lettere for dem senere i livet... Tror for eksempel at ungdommer som bestandig har kunnet snakke med foreldrene sine om alt vil være "tryggere" når de for alvor begynner å utforske på egen hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg som skrev sist

Oooops, Thea, så ikke det siste innlegget ditt jeg, beklager :oops: Da ser det ut til at vi er ganske enige likevel... sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så snill å forklare det til et lite barn på 4 år som våkner om natta av at mamma ligger å hyler som en stukket gris i senga og kommer inn på rommet og ser at det er pappa som "skader" henne?????

Dessuten var det ikke våre bilder det her var snakk om,men barns.Denne gangen synes jeg du skal holde deg til saken unge mann.

Og Nelle.....................å ta det som en selvfølge at barn på 3-4 år vet hva et voksent seksualliv innebærer er vel litt drøyt vel??

Bare ordbruken Waco og Nelle bruker i innleggene sine viser hvor lite forståelse og hvor lite seriøse dere er angående temaet.

Hvem er det som i utgangspunktet ga den lille 4-åringen forståelsen av at pappa "skader" mamma når mamma ligger der og "hyler som en stukken gris?" Seksuelle lyder kan oppfattes på ulike måter -avhengig av hvem som hører dem og hva man forbinder med lydene. Noen barn oppfatter lydene som skumle, mens andre barn gjør det ikke. Og barns oppfatning av en hendelse/situasjon kommer jo nødvendigvis etsteds fra! (Regner med dere skjønner hva jeg mener)

Ja, Thea -jeg tar det som en selvfølge at barn på 3-4 år har et forhold til seksualitet. Men jeg påstår ikke at de er fullt ut inneforstått med hva et voksent seksualliv innebærer. Har jeg gitt inntrykk av det?

Min ordbruk? Uttaler jeg meg ikke forholdsvis seriøst i innlegget mitt ovenfor, da? Til informasjon: Innlegget mitt ovenfor er 100 % seriøst. Det går an å være seriøs selvom man også skulle komme til å benytte seg av ordet "knulle" også, vet du. Synes det er tåpelig å påstå at jeg (og Waco) har liten forståelse for temaet. Vi har vel rett til å uttale oss vi også?

Til Gjest: Ser ut til at du forstår hva jeg prøver å formidle i innlegget mitt ovenfor.

Nelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa også at barnet muligens ikke hadde forstått det på den måten at pappa skadet mamma, men hvorfor skal man egentlig sjanse på det???

Så klart barn har en sterk seksualitet i seg selv,men jeg synes det er veldig vesentlig at vi skiller barns seksualitet fra voksnes seksualitet.

Og til språkbruken din i innlegget................jeg synes det var ytters unødvendig og bruke ord og utrykk som pubertetskåte gutter bruker når de skal forklare hvordan de tok den siste dama bakfra osv.

Derfor tok jeg ikke innlegget ditt seriøst og heller ikke Waco sitt.

Det er mulig jeg virker teit og dum for deg men jeg har kommet over det stadiet og har samleie og sex med kjæresten min.Jeg ser ikke nødvendigheten i å bruke ord som gjør akten "dirty"igs mulig.

Det er min mening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Nelle)

Thea:

Personlig synes jeg ikke sex blir noe "skittent og dirty" selvom man kaller det for å knulle istedet for "ha samleie med" og "ha sex med".

Jeg oppfatter heller ikke gutter som måtte bruke nevnte uttrykk som gutter i pubertetsalder som forteller hvordan de tok dama si bakfra. Og selv er jeg iallfall IKKE en gutt i pubertetsalder, ikke har jeg tatt ei dame bakfra heller... *ler*

For å være ærlig synes jeg egentlig sex blir litt sånn "la oss ta på oss noe rosa undertøy og strø blomster i senga og vise hverandre hvor høyt vi elsker verandre" -aktig om man skal kalle det for "samleie med" eller "ha sex med" -

For meg er spade en spade, og jeg synes egentlig sex er ganske kult om det er litt "rått" også -ikke bare sukkersøtt og kjærlighet. Misforstå meg imidlertid rett -selvsagt er det viktig at man har følelser for den man eventuelt måtte knulle/ha sex med!

Dette innlegget da jeg syntes det var på sin plass å formidle at uttrykk som "knulle" osv. også (iallfall av meg) brukes i seriøse sammenhenger. Som i dette innlegget til eksempel -og er ikke nødvendigvis et uttrykk som må forbindes med mangel på integritet i en eventuell diskusjon. Men selvsagt er det jo forskjellig, fra person til person, hvilke uttrykk vi ønsker å bruke og/eller føler oss komfortabel med å bruke når vi snakker om sex. Jeg ville selvsagt ikke bruke ordet "knulle" om jeg skulle snakke om sex med et barn -det fordi jeg mener et barn ikke ville ha tilstrekkelige preferanser til å forstå dette uttrykket da det nok i utgangspunktet er et uttrykk som brukes ved betegnelser av sex mellom voksne mennesker. Men, som kjent, har barn en tendens til å elske disse "forbudte" ordene -og dersom mitt barn hadde spurt meg hva dette ordet betydde ville jeg selvsagt forklart barnet nettopp det.

Nelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funnyboy

Husker fra en film for noen år tilbake hvordan foreldre forklarte for sønnen sin hva de gjorde: Ved frokost en morgen spurte sønnen faren hvorfor moren lå og skrek sånn om natta.

Faren hadde litt problemer med å svare, men moren kom med følgende forklaring:

Husker du når vi var i parken her om dagen? Og vi så de to ekornene som satt oppå hverandre? De parret! Det gjør jeg og pappa også, det er fordi vi er glad i hverandre.

Husker ikke helt hvordan det gikk videre, men man kan jo kanskje bygge videre på den forklaringen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, skulle bare visst de stedene jeg har utfoldet mine seksuelle lyster du.Har ikke alltid vært stoooor seng og rosenblader da nei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...