Gå til innhold

Spiste en hel boks makrell i tomat - usunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å mose inn tomatsausen så makrellkjøttet blir gjennomdynket med sausen. Hver sin smak.

(Nå kom jeg på at jeg er tom for delikatessen, får fyre opp handleappen)

Jeg mener den tomatsausen er usunn, -mye sukker og olje blant annet. Jeg pleier å skylle den av med eddik, og tilsette ren tomatpuré med evt. eddik/vann.

Anonymous poster hash: 55843...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener den tomatsausen er usunn, -mye sukker og olje blant annet. Jeg pleier å skylle den av med eddik, og tilsette ren tomatpuré med evt. eddik/vann.

Anonymous poster hash: 55843...f79

Med mindre du spiser 10-15 bokser om dagen mener jeg mengden tomatsaus er såpass liten at det grenser til hysteri å være så bekymret for denne.

Anonymous poster hash: f5ca8...34f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en boks makrell til frokost hver dag. Har gått ned 29 kg på 13 mnd.

Anonymous poster hash: f78d0...548

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en boks makrell til frokost hver dag. Har gått ned 29 kg på 13 mnd.

Anonymous poster hash: f78d0...548

Gratulerer :)

Det avhenger selvfølgelig av hva du spiser resten av dagen. Man kan fint spise en boks fordelt på to skiver og gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli tykk av sukkererter også om du spiser 14 kilo dagen.. Så ingenting er sundt i store mengder

Klart det, men det skal godt gjøres å spise 14 kilo sukkererter om dagen. Grunnen til at man ofte ikke tar hensyn til kalorier på grønnsaker er fordi man må opp i et så stort kvantum for at det skal utgjør en betydelig forskjell, og den gjennomsnittlige personen vil kjenne ubehag lenge før dette overgås.

Nå er TS sitt måltid helt innafor. Det er kanskje litt mye kcal for en typisk kvelds, men det henger nok mye med at TS er på underskudd kalorimessig fra tidigere dager og derfor opplever hunger.

TS: for at du skal gå opp 1/2 kg må du ha et overskudd på 3500kcal. Dette måltidet vil ikke merkes på kroppen din eller fremgangen din. Sannsynligvis er du komt opp i et normalt dagsbehov i dag dersom du har prøvd å ligge på underskudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Det avhenger selvfølgelig av hva du spiser resten av dagen. Man kan fint spise en boks fordelt på to skiver og gå ned i vekt.

Enda bedre: uten skiver. ;) Godt å maule på makrell i tomat. Det blir jo nesten som en middag. Fisk og saus.

Anonymous poster hash: 7f8b4...b93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener den tomatsausen er usunn, -mye sukker og olje blant annet. Jeg pleier å skylle den av med eddik, og tilsette ren tomatpuré med evt. eddik/vann.

Anonymous poster hash: 55843...f79

:overrasket:

Var jeg deg hadde jeg heller kjøpt inn et lass fileter fra ferskvaredisken, la dem trekke i 10min i lettsaltet vann, og fryst de ned lagvis mellom plastfolie. Da kan du enkelt ta opp en filet i ny og ne og smakssette som du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Spiste en hel boks makrell i tomat type grovhakket sammen med 4 knekkebrød og to egg. Er dette usunt/mye kalorier?

Anonymous poster hash: 7fd0a...ce4

En boks er jo ikke så mye da.. du spiser et større stykke fisk til middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er vitsen med å svare på sånt som dette, om man ikke kan noe som helst om temaet? Svarer man feil på noe sånt, er det veldig ødeleggende, så da burde man heller holde kjeft.

Hele det måltidet der var bare bra og næringsrikt. Du skal ikke være redd for å spise skikkelig mat, bare fordi du skal ned i vekt. Det er godteri og hvitt mel osv du skal holde deg unna da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste en hel boks makrell i tomat type grovhakket sammen med 4 knekkebrød og to egg. Er dette usunt/mye kalorier?

Anonymous poster hash: 7fd0a...ce4

Om en matvare inneholder mye kalorier, trenger den ikke nødvendigvis være usunn. Jeg synes måltidet ditt høres sunt ut. Om du skal ned i vekt, var det kanskje litt mye kalorier i måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Om en matvare inneholder mye kalorier, trenger den ikke nødvendigvis være usunn. Jeg synes måltidet ditt høres sunt ut. Om du skal ned i vekt, var det kanskje litt mye kalorier i måltidet.

herremin. Litt kalorier må man da ha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som et veldig sunt og næringsrikt måltid. Ja, det blir noen kalorier, MEN omega-3-fettsyrer har en positiv effekt for vektnedgang. I tillegg vil både fettsyren og proteinene vil bidra til økt og mer varig metthetsfølelse, slik at på lengre sikt fører slike måltid til et lavere kaloriinntak.



Anonymous poster hash: d90f6...f98
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Var jeg deg hadde jeg heller kjøpt inn et lass fileter fra ferskvaredisken, la dem trekke i 10min i lettsaltet vann, og fryst de ned lagvis mellom plastfolie. Da kan du enkelt ta opp en filet i ny og ne og smakssette som du vil.

I kaldt vann? Eller kokt vann, og som altså ferdigpreparerer dem? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: 55843...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg spiser lett en boks med makrell i tomat til ett måltid, og jeg er ganske så tynn :) Jeg tror altså ikke at det er noe å tenke på, selv om du skal gå ned i vekt. Du skal ikke sulte deg selv heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

herremin. Litt kalorier må man da ha

Husker tråden der noen spurte om man får i seg kalorier av å puste... Det er faktisk sånn det kan ende om man blir for hysterisk! Man dør ikke av litt olje i tomatsausen liksom...

Og TS: har du prøvd varmrøkt makrell? Det er ekstremt godt :nigo: (siden du liker makrell i tomat tenker jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Husker tråden der noen spurte om man får i seg kalorier av å puste... Det er faktisk sånn det kan ende om man blir for hysterisk! Man dør ikke av litt olje i tomatsausen liksom...

Og TS: har du prøvd varmrøkt makrell? Det er ekstremt godt :nigo: (siden du liker makrell i tomat tenker jeg).

Og så blir jeg irritert over at folk ikke skjønner forskellen på sunne og usunne kalorier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kaldt vann? Eller kokt vann, og som altså ferdigpreparerer dem? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: 55843...f79

1.Kok opp vann (og kanskje litt salt)

2.Legg i makrell

3.La stå 10 min

4.Avkjøl & frys

Samme som man gjør med pølser sånn ca (utenom pkt4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Kok opp vann (og kanskje litt salt)

2.Legg i makrell

3.La stå 10 min

4.Avkjøl & frys

Samme som man gjør med pølser sånn ca (utenom pkt4)

Og når du skal spise dem, tar du de ut av fryseren og lar de trekke for nr 2 gang, eller spiser du de kalde?

Hvorfor fryser du dem ikke bare rå?

Anonymous poster hash: 55843...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...