Gå til innhold

Spiste en hel boks makrell i tomat - usunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiste en hel boks makrell i tomat type grovhakket sammen med 4 knekkebrød og to egg. Er dette usunt/mye kalorier?



Anonymous poster hash: 7fd0a...ce4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting er sundt i veldig store mengder. Men desverre Jo ikke så mye i de boksene. Jeg har til eksempel hatt marsvin som har blitt overvektige av overspising av tomater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du boksen liggende? Står vel der hvor mye det er pr 100 gram, så er det bare å regne ut hvor mye det blir tilsammen. Høres ikke usunt ut for meg, hadde vært mer usunt å drikke to kopper kakao, vil jeg tro. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall ikke usunt. Men du har vel fått i deg nok omega3 og proteiner for å si det sånn ;)

Anonymous poster hash: 3477d...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er sundt i veldig store mengder. Men desverre Jo ikke så mye i de boksene. Jeg har til eksempel hatt marsvin som har blitt overvektige av overspising av tomater.

Det er ikke så mye i en sånn boks. Man kan ikke bli helt fanatiskheller, og jeg tror det skal en del til for at et menneske blir tykk av å spise tomater.

Anonymous poster hash: 3477d...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makrell i tomat er vel et av de sunneste påleggene er det ikke?



Anonymous poster hash: a829e...223
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er rundt 270 kalorier i en sånn boks - ikke mye altså.

Anonymous poster hash: 52eea...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk i deg ca 600 kalorier. Det er ikke usunt, men du må passe på kaloriene om du skal ned i vekt.



Anonymous poster hash: 83911...1d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Per 100 gram er det 242 kalorier i en boks grovhakket makrell i tomat (det er 110 gram i en boks), i ett kokt egg er det ca. 143 kalorier. Så du har fått deg et godt måltid, men det er IKKE usunt. Fisk, egg og 4 knekkebrød er ikke noe du bør være redd for å innta. Men om du prøver å gå ned i vekt blir det en del kalorier som et sammensatt måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. ja jeg prøver å gå ned i vekt. Dette var et bommert da :/

TS



Anonymous poster hash: 7fd0a...ce4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per 100 gram er det 242 kalorier i en boks grovhakket makrell i tomat (det er 110 gram i en boks), i ett kokt egg er det ca. 143 kalorier. Så du har fått deg et godt måltid, men det er IKKE usunt. Fisk, egg og 4 knekkebrød er ikke noe du bør være redd for å innta. Men om du prøver å gå ned i vekt blir det en del kalorier som et sammensatt måltid.

Hæ? Det er ikke 143 kalorier i et kokt egg. Hvor har du det i fra? :P Det er ca 70 kalorier i et egg, kokt eller ukokt.

Anonymous poster hash: 83911...1d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Det er ikke 143 kalorier i et kokt egg. Hvor har du det i fra? :P Det er ca 70 kalorier i et egg, kokt eller ukokt.

Anonymous poster hash: 83911...1d4

Jaaa, syntes det var litt mye nå som du sier det :fnise: Tror jeg så på per 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får sunt fiskefett fra makrellen. Eneste skår i gleden er tomatsausen, den er full av olje og sukker. Pleier å skrape den av, og grovhakke makrellen selv. Masse gode proteiner i fisken og egget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får sunt fiskefett fra makrellen. Eneste skår i gleden er tomatsausen, den er full av olje og sukker. Pleier å skrape den av, og grovhakke makrellen selv. Masse gode proteiner i fisken og egget.

Jeg pleier å mose inn tomatsausen så makrellkjøttet blir gjennomdynket med sausen. Hver sin smak.

(Nå kom jeg på at jeg er tom for delikatessen, får fyre opp handleappen)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye i en sånn boks. Man kan ikke bli helt fanatiskheller, og jeg tror det skal en del til for at et menneske blir tykk av å spise tomater.

Anonymous poster hash: 3477d...c89

Du kan bli tykk av sukkererter også om du spiser 14 kilo dagen.. Så ingenting er sundt i store mengder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...