Gå til innhold

Han utdrikningslag = min bursdag


mari

Anbefalte innlegg

Forloveren til samboeren min fortalte forleden at de skulle ha utdrikningslag den 20 juli, jeg svarte da at det passer jævlig dærlig da det er bursdagen min. Han svarte da at det var den dagen som passet best for han og broren til min tilkommende. Snakket i dag med svigers om det og da viste det seg at han hadde faktisk skjønt at jeg ikke syns noe særlig om at han planla utdrikningslaget den dagen, men at han hadde valgt å ha det da allikevel!

Jeg blir så irritert, burde han ikke spurt meg om det passer før han bestemmer en dag? Vi hadde egentlig tenkt å reise bort den helgen, men nå kan vi bare glemme det. Jeg må uansett dra til Tjøme fordi jeg skal ha prøve time hos frisøren, så nå må jeg ta toget ned ditt med sønnen min på da 7 mnd. Med andre ord, hele den helgen inkl bursdagen min blir ødelagt fordi forloveren til sambo ikke gadd å høre på meg når jeg sa at det ikke passer!

Jeg vet at det å være forlover og skulle arrangere utdikningslag er en skikkelig utakknemelig jobb, men den skal vel ikke ødelegge for den andre parten som skal gifte seg???

Det er ikke menningen å syte, men jeg blir så frustrert over å bare gå og tenke på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å se positivt på det, bursdag har du jo hvert år. Kanskje dette er dagen alle hans kamerater kan delta, det er jo viktig det også. Du vil sikkert at han skal få en så fin dag som mulig. :wink:

Kan du ikke få med en venninne eller tre til Tjøme den helgen. Jentetur til Tjøme, selv med barn er ikke det værste som kan skje på sommeren. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at jeg ikke får dratt utover før lørdag fomiddag, og da er det ikke vits å ha jente tur, da de fleste skal på iobb mandag morgen og det er litt langt å dra ditt fra en dag til den neste. Jeg sysn forlovern i det misnte skulle spurt meg om det passer den dagen. Har hørt fra mange av de som skal på utdriknigs laget hans at de syns det var en dum dag som egentlig ikke passer for dem men at de fikk gjordt om på planene pga utdrikningslaget!

de hadde helt sikkert kunnet helgen før eller ennå bedre, den helgen som var nå da jeg vet at nesten alle var ledige!!!!!!

Jeg blir bare litt frustrert over at han ikke spurte først, det er da vannlig høflighet, ihvertfall når de vet at det er bursdagen min!!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du har faktisk ingen ting med din forlovedes utdrikkingslag, og la nå gutta more seg mens dere tar igjen bursdagen en annen gang! Jeg synes du er en smule egoistisk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Gjest her. Dette utdrikkingslaget har du ikke noe med.

Det er faktisk ganske vanskelig å finne en dato som skal passe for alle som skal være med.

Og da går det ikke ann å sutre fordi det er på bursdagen din.

Nei, her syns jeg det er du som er vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du la kanskje inn det innlegget for å få litt støtte. Nettopp den egosentrering som innlegget ditt viser er nok årsak til at mange av oss ikke lengre er gift om noen år...... Se det positive i det. Din tilkomne får nok en uforglemmelig dag med gode venner. Og du får sikkert en fornøyd kjærste å feire bursdagen med dagen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk heller ikke at dette var sårlig gjort.

Kjærsten din glemmer deg ikke selv om han skal drikkes ut.

Dagen er din selv om den blir uten han. Det er jo ikke noe poeng å lage problemer?

Kos deg på tur til Tjøme, har du gode venner - er det sikkert en som blir med!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei Mari!

Jeg synes ikke det er du som er sutrete her. Forlovere og alle disse kameratene kunne faktisk klart å finne en annen dato. Spesielt når det passer så dårlig, og du gir beskjed om det.

Har jo selv en kommende mann som skal drikkes ut, og jeg gruer meg som bare det. Det er fordi jeg VET at guttekompisene er ute etter å gjøre alt så jævlig som mulig for ham. Har hørt om at de kanskje har tenkt å dra ham med på strippeklubb og forskjellig. Jeg liker det IKKE for å si det mildt. :evil:

Vel vel, denne teite tradisjonen må vi vel bare leve med. Har forresten ikke lyst til å ha utdrikningslag selv en gang.

Men, det er vel ikke så mye du kan gjøre Mari. Lykke til!

Klem :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mari nå syns jeg også at du er litt ego og sutrete. Når samboen min hadde utdrikkingslag varte den en hel helg fra fredag til søndag, og det var rett før jeg skulle ha avsluttende 60 vekttallseksamen ved en høyskole!!!!!!!!!!!!!!!!! Klart jeg også ble litt sur, men det er faktisk fryktelig vanskelig for forloverene å finne helger som passer for de fleste.

Nei, bit det i deg og slutt og syt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte deg ikke helt der jeg Snoopy, hadde samboeren min vært borte helgen før en stor eksamen hadde jeg blitt kjempeglad. Når jeg har eksamen ser jeg ikke han før jeg skal sove. Likegreit han har andre ting å ta seg til, mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her syns jeg vel det er du som er vanskelig ja. Tross alt skal ta utdrikningslaget passe for de som skal være med også, og kanskje de ikke ville fått det til en annen dag. Og - bursdagen din kan vel feires en annen helg..? eller på en hverdag?

La han nå få ha utdrikningslaget sitt og kose seg. Dere får mer enn nok tid sammen senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at du ble skuffet - men jeg synes du bør unne ham denne dagen! Bursdag har du jo hvert eneste år, og du kan fint feire den med ham en annen dag?

Min tilkommende ble drukket ut denne helgen, og jeg vet at gutta har styrt og ordnet fælt for at det skulle passe for flest mulig. Hvis denne datoen passet best for de som skal drikke ham ut, synes jeg du heller skal være glad på hans vegne over at mange kan stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Klart man blir litt snurt, men dette er noe som skjer kun en gang i livet og han skal tross alt giftes med deg. Nei jeg sier at dere feirer dagen din en annen dag. Min bursdag ble satt helt i skyggen da vi giftet oss kun noen dager etter min bursdag. Tenk heller på at du får en stor feiring da dere gifter dere - la gutten din få ha utdrikkingslaget sitt i fred heller. Det er faktisk ikke noe som bruden har noe med etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt jenter! Blir helt sjokkert når jeg leser noen av svarene deres! Sammenlikne dette med hvorfor ekteskap ryker??? At det går an. Ja kvinner er kvinner verst.

Jeg skjønner kjempegodt at hun ikke synes noe om dette. Kameratene har vel vært klar over at de skal gifte seg i lengere tid og hadde de begynt å planlegge tidlig nok så ville det ikke vært noe problem å ha utdrikkningslag en annen dag en bursdagen hennes!!!!!! Jeg hadde blitt kjempesint, men samboeren min har ikke kamerater som ville funnet på sånt -heldigvis. Vi fikk utdrikkningslaget vårt på samme dag. Forloverene hadde til og med planlagt felles narspill for oss. Veldig koslig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg altså........ nå synes jeg du reagerer barnslig. :-?

(jeg har ikke lest de andres svar her)

La nå gutta få ha utdrikkingslaget sitt ........ uansett om du har bursdag eller ikke.....

Ikke tenk på det mer - du "ødelegger" for deg sjøl.

Vær positiv :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del av dere har misforstått....

Jeg har ingen planer om å ødlegge utdrikknings laget hans, jeg syns bare det er kjempe surt at forloveren ikke gadd å høre på meg når jeg sa at det ikke passet for oss. Vi hadde egentlig tenkt på å ta en lang helg til London, men pga. dette så har jeg måttet forklare for samboeren min at jeg ikke har lyst allikevel (noe han ikke tror på...) Dette var også den eneste ferie helgen vi skulle ha før bryllupet, som bare skulle være vår.

det tar meg 4 timer m. tog/buss til Tjøme, en måte jeg ikke egentlig har lyst til å tilbringe dagen, men som er eneste alternativ til å sitte hjemme alene som "barnevakt" for sønnen min. Det er ikke akkurat en kul bursdag heller. Jeg kan heller ikke dra ned på fredag, fordi de skal overaske han lørdag, og han ville aldri gått med på å bli i Oslo til Lørdag formidag, så da er det ikke noe alternativ å sitte på med noen som skal ned da.

Jeg syns at når man har såpass god tid på seg så kan man finne ett tidspunkt som passer brudetparet!!!

Dere som sier at gutta får styret med utdiknings laget; kanskje jeg skal la dem gjøre det og så kan jeg dra bort hele den uke før som jeg har mest lyst til!!!!

Hilsen en fortsatt sår Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tornerose!

Skjønner at du ble litt forvirret, :roll: men det har seg slik at vi har en sønn på 4 år som jeg var alene med hele den helgen... Det var derfor jeg ble litt sur. Neimen ikke så lett å lese med en skravlete 4 - åring rundt seg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bort den dagen/helga likevell,hva er skaden da????

Jeg sier som de andre her...............nå er du temmelig egoistisk.

Du kan da vel feire å ha en fin bursdag du selv om din kjære har utdrikningslag.

Jeg beklager men jeg ser faktisk ikke problemet i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...