Gå til innhold

Enkelt- eller dobbeltdyne i dobbeltseng?


Alterna

Bruker du dobbeltdyne eller to enkeltdyner i dobbeltseng?  

  1. 1. Bruker du dobbeltdyne eller to enkeltdyner i dobbeltseng?

    • To enkeltdyner
      63
    • En dobbeldyne
      36


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Skottland hadde jeg dobbeldyne. Gikk greit så lenge det kun var meg, men når sambo kom over på besøk ble den ene som regel liggende med kun pittelitt dyne. Hver vår her hjemme er mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jeg må pakke dyna godt rundt meg når det er kaldt.. ellers fryser jeg. Sambo ligger OPPÅ dyna si og holder rundt den når han blir for varm. Det hadde ikke gått med ei felles dyne nei...

Vi kan gjerne begynne med å ligge under den samme altså, soven der, men jeg våkner under min egn dyne, godt innpakket, mens han ligger rundt sin. (Ja, for jeg fryser gjerne mens han synes det er varmt)

Definitivt ei dyne hver. ALENE kunne jeg sikkert kost meg med ei dobbeldyne, men det er en helt annen sak. Jeg bor jo ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyne hver selvsagt. Ser overhodet ingen fordeler med dobbeltdyne, bare ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver! Hade drept Mannen om han hadde ligget under samme dyne som meg.. Jeg er litt gretten om natta... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en dyne hver. Mannen min er varm som en bakerovn på natta, så jeg hadde nok krepert av heteslag om jeg måtte dele dyne med han. Av og til hadde en dobbeldyne hver fristet da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt alternativ mangler..

Jeg har egen dobbeltdyne... så jeg ville krysse av for to doble.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dobbeldyne! Liker å ligge tett inntil hverandre, så det hadde blitt et kjas med enkeltdyner. Vi sover også rolig begge to, har aldri opplevd at dyna plutselig har forsvunnet, eller at jeg har måttet "kjempe" for å beholde min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbeldyne' date=' for en kan lære opp mannen til å like det samme som en selv. :sjarmor:[/quote']

Mye mulig, men jeg liker nå best MIN egen dyne, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dobbeltdyne -helt klart. Litt dynekrangling noen netter er ingenting mot den kosen det er å kunne ligge inntil hverandre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltdyne!!!!!

Jeg fryser og Unnimannen er varm...herlig :P

Vi krangler aldri om dyna (bare når vi leker :ler: )

når det er varmt er vi fornøyde med å ligge på hver sin kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skaffet oss dobbeldyne og etterhvert som man blir vant til det, er det helt fantastisk koselig. Mye mer intimt! Men det er viktig at man velger den største det går an å få (tror vi har 220x240), slik at vi kan ligge fra hverandre uten å krangle om dyna...

:)

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver vår dyne! Hadde aldri overlevd under dyna med Mannen. Han vil ligge med dyna mellom føttene og mer oppå enn under, når han da snur seg fra meg ligger jeg der uten dyne. Og jeg som er så frossen, pakker meg inn i dyna så det er bare nesetippen som stikker fram. Hvis jeg er riktig heldig, er det en liten pus ved føttene mine også. Mmm. Men jeg har ikke enkeltdyne, har en som er 220 lang og 160 bred. Med vanlige dyner stikker mine lange ben utenfor, og det er kaldt, det. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Dyna mi vil jeg aldri dele med noen. Ikke samboer en gang. Hadde fått helt fnatt dersom jeg skulle ligget under samme dyne som han. Ikke hadde det gått heller. Han er av den varme typen og jeg den frosne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dobbeldyne! Ikea sine dobbeldyner er større enn vanlige dobbeldyner (240x220). Før vi anskaffet dobbeldyne hadde vi hver vår enkeltdyne, men da ble den ene dynen alltid liggende på ene siden av sengen, eller datt ned på gulvet, så da fant vi ut at dobbeldyne var tingen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltdyne er best og koseligst, særlig om vinteren. Har faktisk aldri opplevd at vi krangler om den heller. Faktisk så er det plass til at hunden ligger midt oppå dyna og at vi får en bit hver på hver vår side... Men noe av poenget med dobbeltdyne er jo å ligge inntil hverandre da, så i utgangspunktet blir hunden kommandert over på den ene siden.

Men nå om sommeren blir det fort såpass varmt og klamt at vi går for hver vår dyne. (Særlig gjør jeg det, siden han svetter ca 10 ganger så mye som meg om natta...) Det er også enklest med enkeltdyne på somemren, siden vi skifter litt oftere på senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...