Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg skal føde på ahus, har du noe inside informasjon til hva jeg trenger å ha med? :P

Tja, før fødselen så brukte jeg nesten ikke noe fra fødebagen min. Bortsett fra slippers og sokker. Jeg fikk dusje en gang og pusset tenna. Ellers verken drakk eller spiste jeg noe av det jeg hadde pakket ned. Men man får så mye saft og brødskiver man vil. Også er det jo narvesen på sykehuset, veldig kjekt!!

På barsel var det godt å kunne bruke sine egne klær etter et par dager i de stilige skjortene sykehuset har. Ellers kan du spise 3-4 måltider om dagen. Både på barselavdelingen og hotellet.

Ahus fikk masse skryt av oss. Flinke jordmødre! Håper du sitter igjen med samme følelsen etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha med slippers så anbefaler jeg deg å ta med noen som faktisk passer. Det gjorde ikke jeg :ler: Glemte jo helt at føttene mine var hovne, og da anbefales ikke slipOns mellom stortå og den siden av, som er splitter nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi kjøpt inn bleier for første gang (av mange!) Det var sykt stor forskjell i pris, pampers for 9,90, mens libero kostet 22,90. Var tydeligvis en pampers-butikk vi handlet på i dag ;) Får se hva ungen passer etterhvert :)

Pampers er mye billigere, men det er mange som ikke liker dem. Vi har brukt Libero hele veien, for Pampers har en innvendig "netting" som fester seg til babyrumpen. Pampers blir visst bedre senere, i større størrelser.

Edit: glemte å skrive at du har en nyyydelig mage! :rodmer:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pampers er mye billigere, men det er mange som ikke liker dem. Vi har brukt Libero hele veien, for Pampers har en innvendig "netting" som fester seg til babyrumpen. Pampers blir visst bedre senere, i større størrelser.

Helt enig! Vi liker Libero mye bedre enn Pampers!! Men opplever ofte at Libero er utsolgt i butikkene. Så da må vi ofte kjøpe Pampers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Da T brukte Pampers (fikk i bleiekake) så var hun ALLTID klam på rumpa. Er visst en type lotion i den bleia, om jeg ikke tar feil? T fikk også bleieutslett av Pampers. Da vi byttet tilbake til Libero gikk det vekk, og har ikke hatt det siden vi byttet for mange uker siden. Det er klart preferanser det går på, så det er jo bare å prøve seg frem. På Ullevål hadde de Libero i allefall :) Vet du, Libero newborn 2 kostet 21 kroner, mens Newborn nr. 3 koster det dobbelte (!!!) Skulle ikke vært lov :P

Bleiekort på Kiwi er forøvrig smart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Da T brukte Pampers (fikk i bleiekake) så var hun ALLTID klam på rumpa. Er visst en type lotion i den bleia, om jeg ikke tar feil? T fikk også bleieutslett av Pampers. Da vi byttet tilbake til Libero gikk det vekk, og har ikke hatt det siden vi byttet for mange uker siden. Det er klart preferanser det går på, så det er jo bare å prøve seg frem. På Ullevål hadde de Libero i allefall :) Vet du, Libero newborn 2 kostet 21 kroner, mens Newborn nr. 3 koster det dobbelte (!!!) Skulle ikke vært lov :P

Bleiekort på Kiwi er forøvrig smart ;)

Men er det ikke dobbelt så mange bleier i strl 3? :nigo: Vi bruker rema 1000 sine, og i strl 2 er det 28 bleier i pakken og i strl 3 er det 56 :hoppe:

-------

Så fin mage! :hjerte: Synes svangerskapet ditt har gått sykt fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, j86 :nigo:

Dagen startet ikke så veldig bra med å være våken fra 3-6, men det ble litt bedre da utsikten ved frokostbordet var en liten musemamma som spiste frokost og tok med noen rasjoner til hiet sitt. Fikk sett et par grønnsisik også :nigo:

Og M har bestilt symaskin til meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hm? Bursdag?

Gratulerer med dagen!

Haha, har du glemt at du har gratulert meg på Facebook? :ler:

Takk for gratulasjoner :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har du glemt at du har gratulert meg på Facebook? :ler:

Takk for gratulasjoner :nigo:

:plystre:

Hodet mitt virker ikke for tiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig babymage :rodmer: og gratulerer med overstått :hoppe:

Jeg syntes nettingtrusene på barsel var gull verdt! De var mye mer behagelige enn trusenr jeg hadde med (selv om de egentlig var veldig gode de også) :) og bind fikk vi på sykehuset. Vet ikke om det er slik på Ahus:)

Vi foretrekker også Libero! Liker ikke den nettingeb som henger seg fast i rumpa og så synes jeg at selve bleiene lukter rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...