Gå til innhold

Gal av naboens fuglemating

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det virkelig noen som irriterer seg over fuglesang?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 28.9.2014 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Den ene naboen mater fugler hele jævla året. Det bråker og skvaldrer hele tiden.

Må jeg finne meg i det så lenge hun driver med dette på egen eiendom? Flyr en del katter rundt her, men det gjør ingen forskjell.

Er det noen lov mot dette?

Anonymous poster hash: 85898...6cd

Det er sykt irriterende helt enig.

Det er ikke noen lov mot fuglemating, men hvis de har 14 katter som går for lut og kaldt vann da kan du kontakte purken og de avliver eller gir bøter tror jeg for feil dyrehold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Leo skrev:

Så bra at du skrev dette, for da slapp jeg å gjøre det! :klappe: Jeg mater også fugler hele året og det gjør (heldigvis) de fleste av naboene også. Ikke at det er så alt for mange av dem og jeg har hørt bare en klage på fuglesang. Men nå skal det sies at det var en som hadde ca. 200 grønnsisik sittende i et tre rett utenfor soveromsvinduet sitt mens han lå innenfor og var svært fyllesyk. En variant av klassikeren "Jeg våknet en lørdag morgen, etter en fredagsnatt. Det gikk en spurv på tunet og trampet som besatt" ;) 

Jeg tror vi "bare" har ca 30-40 av dem her, selv om det i blant kan virke som 200. De er ikke akkurat de mest beskjedne gjestene på brettet, for å si det sånn. Bittesmå, men tøffe i trynet mot både meiser og finker. Men dompapen ypper de seg ikke mot! :fnise:

Anonymkode: f1bef...4cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok en som passer best til bo i enebolig et sted der det er langt til nærmeste nabo. Hvis fuglemating og kvitter plager deg har du lav irritasjonsterskel eller stort kontrollbehov. 

Anonymkode: 0b9ce...639

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, LISJ skrev:

Det er sykt irriterende helt enig.

Det er ikke noen lov mot fuglemating, men hvis de har 14 katter som går for lut og kaldt vann da kan du kontakte purken og de avliver eller gir bøter tror jeg for feil dyrehold.

Det er vel en forskjell på husdyr og fugler (ikke husfugler). Husdyr er eiers ansvar, fuglene klarer seg selv, men har godt av litt hjelp en gang i blant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...