Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har såvidt begynt å tenke på dåp, og jeg må nok ha meg ny kjole til dette. De andre kjolene blir for pene (bryllup) eller for korte. Og hadde sikkert vært praktisk med ammekjole uansett.

Men hva mener dere når det kommer til lengde? Samboer er veldig streng på at knærne SKAL være tildekket i kirka, men jeg er veldig lang, så de første kjolene jeg liker er gjerne i knehøyde, men ikke nødvendigvis lange nok til å dekke knærna. Jeg er ikke så fan av maxi-kjoler, men må vel kanskje ha en sånn da? Hva syns dere er langt nok? Og har du en fin kjole (gjerne ammekjole) å anbefale?

Anonymous poster hash: 1a08b...fba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte en knekort kjole med v-utringning som var lett å dra ned for amming. Hadde en bolero over som gjorde at jeg kunne amme uten p vise hele brystet. Jeg går i kirken til vanlig og tenker at å vise knærne er helt uproblematisk, men lårkort et litt usmakelig for en slik anledning ;)

Synes forøvrig det var eg par skikkelig fine kjoler i linken over, synd med den stive prisen!

Anonymous poster hash: 1dbed...73f

Skrevet

Jeg hadde en kjole som gikk til knærne og hadde v-utringning/litt omslag over brystet og tøyelig stoff slik at det ble lett å amme.

Kjøpte den her: kiyonna.com

Anonymous poster hash: 5067b...de5
Skrevet

Bare en kommentar til kjolelengden i kirken: Hvis du har en dekkende strømpebukse under, vil jeg tro at ingen synes det er upassende med en kjole som går omtrent til kneet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er penest med bunad i dåp.

Jeg ville forsøkt å lånt meg en, dersom du ikke har en fra før, eller dersom den du har ikke passer så kort tid etter fødsel.

Kan bli litt stress med amming, men det er jo bare for én dag.

Skrevet

Jeg syns det er penest med bunad i dåp.

Jeg ville forsøkt å lånt meg en, dersom du ikke har en fra før, eller dersom den du har ikke passer så kort tid etter fødsel.

Kan bli litt stress med amming, men det er jo bare for én dag.

Litt stress? Med min bunad må man av med ALT for å amme. Uaktuelt for min del. Jeg skal ha en lang kjole jeg kjøpte på vero moda i sommer.

Anonymous poster hash: eb4f9...81d

• Liker 9
Skrevet

Kan heller ikke ha bunad. Ikke passer den, og ikke gidder jeg å ta av meg hele greia annenhver time heller. Mini spiser OFTE på dagtid, så det er rett og slett ikke aktuelt! :fnise:

Jeg skal ha denne: http://www.ebay.com/itm/261028428856?_trksid=p2059210.m2749.l2648&var=560122852470&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Den er kjempefin på, lett å amme i og ganske rimelig også. Har faktisk to av den, og er veldig fornøyd! Tok ikke mange dagene før jeg fikk den i postkassen heller! :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Litt stress? Med min bunad må man av med ALT for å amme. Uaktuelt for min del. Jeg skal ha en lang kjole jeg kjøpte på vero moda i sommer.

Det kommer jo helt an på bunaden.

Min kan kneppes opp foran.

Skrevet

Kan heller ikke ha bunad. Ikke passer den, og ikke gidder jeg å ta av meg hele greia annenhver time heller. Mini spiser OFTE på dagtid, så det er rett og slett ikke aktuelt! :fnise:

Jeg skal ha denne: http://www.ebay.com/itm/261028428856?_trksid=p2059210.m2749.l2648&var=560122852470&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Den er kjempefin på, lett å amme i og ganske rimelig også. Har faktisk to av den, og er veldig fornøyd! Tok ikke mange dagene før jeg fikk den i postkassen heller! :laugh:

Fin kjole! :hjerte:

Kanskje jeg skulle kjøpt meg en sånn, takk for tipset

Anonymous poster hash: a7bfe...b18

Skrevet (endret)

Nydelig kjole :) Hvordan er den i størrelse?? Har du bestilt i samme størrelse som du bruker til vanlig?

Edit: Herreguuud, så mye fint det var der inne!!! Her blir det nok lagt inn en stor bestilling ;)

Endret av lykkeliggift
Skrevet

Brukte et svart klassisk skjørt til rett under kneet med hvit skjorte til. Orket ikke bunad mtp amming ei heller kjole :-)

Anonymous poster hash: 68671...ed9

Skrevet

Jeg hadde knelangt stretchy pencil skjørt og en bluse. Ammesinglet under.

Skrevet

Fin kjole! :hjerte:

Kanskje jeg skulle kjøpt meg en sånn, takk for tipset

Anonymous poster hash: a7bfe...b18

Nydelig kjole :) Hvordan er den i størrelse?? Har du bestilt i samme størrelse som du bruker til vanlig?

Edit: Herreguuud, så mye fint det var der inne!!! Her blir det nok lagt inn en stor bestilling ;)

Ja, den er helt nydelig! Særlig om man pynter opp med et større smykke! Jeg skal ha den svarte (siden det garantert blir en del løping til og fra kjøkken, arbeid osv, så da vil man ikke risikere at man får flotte svetteringer som synes :fnise: )

Den er helt normal i størrelsen, jeg kjøpte i alle fall den jeg bruker til vanlig! De er jo fra England, og de har sånn ca de samme størrelsene som det vi har :laugh:

Og ja, der er helt fantastisk mye fint! Har kjøpt kjempemye fra den selgeren der! Har alltid blitt fornøyd også! :nigo:

Skrevet

Nå har jeg også bestillt :D håper den passer nå da :P ble litt usikker på hvilken str jeg må ha..

Skrevet

Nå har jeg også bestillt :D håper den passer nå da :P ble litt usikker på hvilken str jeg må ha..

Mine er i alle fall ganske strechy, så vil tro det skal gå fint, jeg! Jeg brukte mine når jeg var gravid også! Enda like fine, og passer supert, selv om jeg har gått ned over 20 kg! :laugh:

Skrevet

Mine er i alle fall ganske strechy, så vil tro det skal gå fint, jeg! Jeg brukte mine når jeg var gravid også! Enda like fine, og passer supert, selv om jeg har gått ned over 20 kg! :laugh:

Det høres bra ut :D gleder meg til den kommer

Skrevet

Du kan da fint bruke de samme kjolene du ville brukt i et bryllup?:klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...