Gå til innhold

Pua (Manipulering av de Manipulerte)


Fremhevede innlegg

Skrevet

:klo: Var det noe poeng her? Kan noen i så tilfelle forklare meg det?

Jeg kan, men jeg kan ikke si att jeg ble veldig motivert til å svare på en reply med den holdningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vanskelig å ta deg alvorlig når språket ditt er såpass dårlig.

De fleste menn innen "the manosphere" som skriver for menn har tatt avstand fra Tucker Max. Han plagierer og ingen tar ham alvorlig lenger.

Les bloggen Danger & Play og sjekk twitter-feeden. Der tar han for seg TM.

Anonymous poster hash: 627f3...e7b

Dem er sjalu :) ser ikke problemet tucker max. Han virker som en veldig ekte persjon i min mening.

Edit: Men det er greit. jeg skal sjekke det opp. vill være urettferdig hvis jeg ikke ser ting fra begge sider.

Endret av Rootz
Skrevet

?? Hva er det du prøver å formidle her TS?

Hvis jeg var deg, ville kuttet litt ned på de illegale rusmidlene...

Anonymous poster hash: 18c36...0e1

Eller kutte ned på bruken av Google translate. Hvem sine argumenter er det du har stjålet, Rootz?

Anonymous poster hash: b009f...306

  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hva du ville ha svar på? Nå er vel LA en av de mest overfladiske byene i hele verden. Det blir for fjernt for min del. Kjenner ingen som oppfører seg slik. Hvis du omgåes veldig overfladiske mennesker så kan du jo forsøke et miljøskifte? Man har alltids et valg, man må ikke bli en dritt bare fordi andre oppfører seg som dritt.



Anonymous poster hash: d27ec...8bd
Skrevet

Da har du ikke fått med deg mye. Ingen er sjalu på Tucker.

http://www.dangerandplay.com/2014/07/27/tucker-max-defamed-roosh/

Anonymous poster hash: 627f3...e7b

Aha, ok.

Det jeg skriver her har egnetlig ikke noe med mating grounds å gjøre. det er helt tilfedig att han har laget dating program senere. De qoutas jeg tokk var fra føre det eksisterte.

Jeg ser bare att jeg er selv enig med "NOE" av hva tucker max har sagt.

Jeg har ikke tenkt til å plutslig endre min mening fordi tucker max lager industrier eller invisteringer som ikke har fungert.

Skrevet

Det her skjønte jeg ikke. Sier bare: hæææ?



Anonymous poster hash: 41921...b6c
Skrevet (endret)

Jeg synes det er trist at menn skal rettferdiggjøre sin utilstrekkelighet på slike måter. Ta ansvar for eget liv, gutter. Det er bare dere som kan forandre dere. Slutt å skylde på jentene.

Anonymous poster hash: 6c38b...b7b

Nå driver ikke jeg med PUA-greier, og har heller ikke lest noe særlig om det, men bare nevner det først så jeg slipper å få hodet mitt bitt av - noe som vel også er litt av trådstarters poeng, at man gjerne får hodet sitt bitt av bare man nevner "PUA" her inne.

Men er det ikke nettopp det å "ta ansvar for eget liv", "forandre seg" og "jobbe med egne utilstrekkeligheter" de som driver med PUA gjør? Man observerer at rollene på kjønnsmarkedet har forandret seg en del siden foreldrene våre var unge, og at det man har blitt opplært til - angående det å imponere damer - derfor ikke alltid stemmer helt overens med virkeligheten lenger. Så plukker man da opp noen bøker, forsøker å finne ut hvor man selv gjør feil, man prøver det ut i praksis og kanskje finner man også ut at det hjelper.

Hvordan er det å "skylde på jentene"? Disse mennene/guttene som driver med PUA demonstrerer jo tydelig at de er villige til å tilpasse seg, og har lagt ned en god del tid og effort for å gjøre nettopp det. Man kan vel ikke klandre dem for det?

Endret av Iben
  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hva du ville ha svar på? Nå er vel LA en av de mest overfladiske byene i hele verden. Det blir for fjernt for min del. Kjenner ingen som oppfører seg slik. Hvis du omgåes veldig overfladiske mennesker så kan du jo forsøke et miljøskifte? Man har alltids et valg, man må ikke bli en dritt bare fordi andre oppfører seg som dritt.

Anonymous poster hash: d27ec...8bd

Det er sant, Og jeg har ikke møtt så mange kvinnfolk som oppfører seg slik heller. Jeg har sett de på nette. men ikke i virkligheten. Jeg vill helst ångås med ekte mennesker!

Skrevet

Aha, ok.

Det jeg skriver her har egnetlig ikke noe med mating grounds å gjøre. det er helt tilfedig att han har laget dating program senere. De qoutas jeg tokk var fra føre det eksisterte.

Jeg ser bare att jeg er selv enig med "NOE" av hva tucker max har sagt.

Jeg har ikke tenkt til å plutslig endre min mening fordi tucker max lager industrier eller invisteringer som ikke har fungert.

Jeg anbefaler at du sjekker ut Danger & Play. Den er skrevet av en mann som vet hva han snakker om og den har et noe brutalt syn på datingmarkedet, som de fleste slike blogger, men den er ikke skrevet utifra bitterhet eller sinne. Den fokuserer utelukkende på selvutvikling.

Tucker Max var ikke revolusjonerende i noen av sine utsagn, da det meste også er plagiat. Hans perspektiver er heller ikke universelle, men gjelder en veldig liten verden (som nevnt over, LA).

Anonymous poster hash: 627f3...e7b

Skrevet

Hvordan er det å "skylde på jentene"? Disse mennene/guttene som driver med PUA demonstrerer jo tydelig at de er villige til å tilpasse seg, og har lagt ned en god del tid og effort for å gjøre nettopp det. Man kan vel ikke klandre dem for det?

Mye av TS' innlegg bekrefter folks inntrykk av "PUA" communitien, da det i stor grad er "rants" om hvordan kvinner må slutte å tro at de er noe spesielt.

Internett er stort og det finnes mye rart der ute. Det finnes PUA blogger, anti-PUA, red pill, "the manosphere". Veldig mange av disse, kanskje flertallet, er blitt nettsteder som er fullstendig invadert av bitre og sinte menn. Til slutt hjelper det lite om hensikten med bloggen var god, når kommentarfeltet er så pepret med hat og irrasjonelle utsagn. Flere har lagt ned sine blogger og hele "PUA" konseptet har fått såpass dårlig rykte at flere bloggere understreker at de "IKKE er en PUA" eller "IKKE lenger er del av The Manosphere". Rett og slett fordi de (få) mennene der ute som skriver for andre menn og faktisk ikke er helt på jordet, må jobbe hardt for å distansere seg fra guttungene hvis hat og frustrasjon ulmer under overflaten og liv sentrerer rundt kvinner (eller mangelen på dem).

Det finnes gode blogger der ute, som den jeg linket til, men det er en sjelden oase i en ørken av elendige råd til menn.

Anonymous poster hash: 627f3...e7b

Skrevet

Eller kutte ned på bruken av Google translate. Hvem sine argumenter er det du har stjålet, Rootz?

Anonymous poster hash: b009f...306

Jeg har for det meste stjålet dette fra rion williams. Helt erlig trodde jeg ikke dette eksisterte i norge før jeg tokk en titt rundt.

Jeg er for det meste enig med alt han sier.

Men finn gjerne en kilde hvor jeg har stjålet det fra. med tanke på att dette er min egen konlusjon med læring ved siden av.

Med tanke på att du forventer att jeg har tatt dette fra en drekte kilde å latet som det var mitt.

Sier mye mer om deg og hva slag forventinger du har av folk, enn det gjør om meg og den snikete oppførselen du beskylder meg for.

Skrevet

Mye av TS' innlegg bekrefter folks inntrykk av "PUA" communitien, da det i stor grad er "rants" om hvordan kvinner må slutte å tro at de er noe spesielt.

Internett er stort og det finnes mye rart der ute. Det finnes PUA blogger, anti-PUA, red pill, "the manosphere". Veldig mange av disse, kanskje flertallet, er blitt nettsteder som er fullstendig invadert av bitre og sinte menn. Til slutt hjelper det lite om hensikten med bloggen var god, når kommentarfeltet er så pepret med hat og irrasjonelle utsagn. Flere har lagt ned sine blogger og hele "PUA" konseptet har fått såpass dårlig rykte at flere bloggere understreker at de "IKKE er en PUA" eller "IKKE lenger er del av The Manosphere". Rett og slett fordi de (få) mennene der ute som skriver for andre menn og faktisk ikke er helt på jordet, må jobbe hardt for å distansere seg fra guttungene hvis hat og frustrasjon ulmer under overflaten og liv sentrerer rundt kvinner (eller mangelen på dem).

Det finnes gode blogger der ute, som den jeg linket til, men det er en sjelden oase i en ørken av elendige råd til menn.

Anonymous poster hash: 627f3...e7b

Mye mulig. Og heller ikke overraskende, ettersom disse miljøene nødvendigvis må bestå av et stort antall menn som har hatt veldig lite hell med kvinner. Det å bli bitter i så måte, ser ut til å være en naturlig respons både hos kvinner og menn.

Skal sjekke ut linkene dine.

Skrevet (endret)

Mye av TS' innlegg bekrefter folks inntrykk av "PUA" communitien, da det i stor grad er "rants" om hvordan kvinner må slutte å tro at de er noe spesielt.

Internett er stort og det finnes mye rart der ute. Det finnes PUA blogger, anti-PUA, red pill, "the manosphere". Veldig mange av disse, kanskje flertallet, er blitt nettsteder som er fullstendig invadert av bitre og sinte menn. Til slutt hjelper det lite om hensikten med bloggen var god, når kommentarfeltet er så pepret med hat og irrasjonelle utsagn. Flere har lagt ned sine blogger og hele "PUA" konseptet har fått såpass dårlig rykte at flere bloggere understreker at de "IKKE er en PUA" eller "IKKE lenger er del av The Manosphere". Rett og slett fordi de (få) mennene der ute som skriver for andre menn og faktisk ikke er helt på jordet, må jobbe hardt for å distansere seg fra guttungene hvis hat og frustrasjon ulmer under overflaten og liv sentrerer rundt kvinner (eller mangelen på dem).

Det finnes gode blogger der ute, som den jeg linket til, men det er en sjelden oase i en ørken av elendige råd til menn.

Anonymous poster hash: 627f3...e7b

Vell, kvinnguiden er ikke akuratt det mest snille miljøet på nette.

Jeg forandra definisjonen på pua til hva folk tror det er. som er sikkert hva det var for 10 år siden.

Mye pua har mye bra i min mening.

Helt greit. Kvinnguiden got to me.

Endret av Rootz
Skrevet

Konklusjon

Pussy on the pedestal, PUA og Bitchy(PUA Kvinnfolk) er en unaturlig holdning som ikke er noe mer enn emosjonel bagasje laget av vestlig Pop-kultur.

Jeg ser det som ekstremt egosentrisk, umodent og elitisk: ALT HANDLER OM MEG.

Alt av PUA handler ikke om å gå rundt som en egosentrisk drittsekk med diverse push/pull teknikker og å utføre statiske triks man leser om i en bok. Om man leser litt av det handler mye av det om å forbedre seg sosialt, slik at en kan oppføre seg mer naturlig rundt kvinner.

At folk tror at PUA = dårlig handler om at de bare leser enkelte blogginnlegg fra de mest profilerte og skandaløse PUA utøverne og tror alt handler om det. Men det stemmer ikke.

Anonymous poster hash: 09095...a4a

Skrevet

Mye av TS' innlegg bekrefter folks inntrykk av "PUA" communitien, da det i stor grad er "rants" om hvordan kvinner må slutte å tro at de er noe spesielt.

Internett er stort og det finnes mye rart der ute. Det finnes PUA blogger, anti-PUA, red pill, "the manosphere". Veldig mange av disse, kanskje flertallet, er blitt nettsteder som er fullstendig invadert av bitre og sinte menn. Til slutt hjelper det lite om hensikten med bloggen var god, når kommentarfeltet er så pepret med hat og irrasjonelle utsagn. Flere har lagt ned sine blogger og hele "PUA" konseptet har fått såpass dårlig rykte at flere bloggere understreker at de "IKKE er en PUA" eller "IKKE lenger er del av The Manosphere". Rett og slett fordi de (få) mennene der ute som skriver for andre menn og faktisk ikke er helt på jordet, må jobbe hardt for å distansere seg fra guttungene hvis hat og frustrasjon ulmer under overflaten og liv sentrerer rundt kvinner (eller mangelen på dem).

Det finnes gode blogger der ute, som den jeg linket til, men det er en sjelden oase i en ørken av elendige råd til menn.

Anonymous poster hash: 627f3...e7b

Jeg skulle ønske folk generelt kunne satt seg litt bedre inn i historien om pua bevegelsen før man kom med bastante utalalser.

Pua-bevegelsen sprang egentlig ut av en allerede eksisterende dating-bevegelse med folk som DavidDeAngelo, Ross Jeffries, Hypnotica, Steve P, Zan Parrion, Cliff osv i spissen. Det puaene gjorde annerledes enn dem var at de satt det hele i et system hvor tanken er at man må gjennom forskjellige faser man må igjennom fra man møter en person til man ender opp i sengen med dem. Tro det eller ei, men det systemet er adoptert av veldig mange bransjer i dag. Etterretningstjenestene bruker blant annet noen av prinsipper fra mystery methood i avhørene sine. Puaene hadde også bootcamps hvor de tok menn ut irl og viste dem hvordan de skulle gå fram og coachet dem ute. Dette var det ingen som hadde gjort før.

Etter at mystery methood kom ut, forgreinet pua bevegelsen seg i alle mulige retninger hvor mystery mehod var grunnpilaren for veldig mange av retningene(Sikkert mange av bloggene du snakket om). Mystery methood funket faktisk når det kom til å dra damer, det er bare til å se serien hans om du ikke tror meg, han har to sesonger av den. Det mystery methood derimot ikke funket så bra på var å holde interessen til damene, noe som kom fram senere. Grunnen til det er rett og slett fordi man gjennom mystery method ikke helt klarer å skape sterk, solid attraksjon. Det som gjorde at mystery meethod til dels funket var at man fikk en forståelsen av hvordan relasjoner utvikler seg(Søk på a1-a2-a3, c1-c2-c3, s1-s2-3 modellen hans) og hvordan man kan bruke det til sin fordel, samt hvordan man effektivt kan deale med logistics = hvordan man blir løser ulike problemer man møter på når man sjekker en dame.

Samtidig som mystery method vokste, var det også de som mente at en naturlig fremgangsmåte var den beste måten å sjekke damer på, disse holdt også bootcamps hvor de tok studentene ut. I motsetning til mystery method baserte dette seg på enkle konsepter og ikke et system hvor man må gjennom ulike faser. Jeg er litt usikker på hvem som var i spissen for den naturlige bevegelse, men jeg synes Wayne Elise aka Jugglar fortjener mye skryt. Man må tenke på at pua-bevgelsen med mystery methood er 10 år gammel og mystery methood var på en måte det første som kom innenfor den sjangeren. Jeg tror egentlig det var først når Real social dynamics byttet til en naturlig fremgangsmåte at miljøet virkelig forandret seg. Rsd er en av de ledende skolene i dag.

Det er klart at man i løpet av 10 år har lært hva som funker og ikke funker i mystery method, og hvorfor den på mange måter failet. Mystery method ble tross alt laget av en fyr med asberger og var sterkt forankret i biologiske ideer. Jeg synes alt i alt mystery method har gjort et bra bidrag til å hjelpe menn å forstå hvordan sosiale dynamikker funker i en tid hvor samfunnet endrer seg og hvor menn som følge av det ikke vet helt hvordan de skal gå frem med kvinner. Man måtte begynne et sted.

I dag er det den naturlige fremgangsmåten som for det meste læres vekk innen for datingmiljøet. Dette fordi man har sett at dette er den fremgangsmåten som fungerer best. Alle de ledende "pua-organisasjonene" lærer vekk prinsipper fra de "naturlige". De fleste lærere i dag slik jeg ser det har ikke et behov fra å distansere seg fra pua-bevegelsen fordi ordet pua ikke er like negativt forankret hos menn som det er hos kvinner, og derfor ikke skader merkevaren deres. Markedet er tross alt menn, og ikke kvinner. Ville heller sett til de ledende aktørene innen for miljøet i dag enn diverse bloggere som bare gjenforteller ideene deres.

Jeg forstår egentlig godt at kvinner er skeptiske til hele pua-opplegget. Man har konsepter som negs, shit-tests, pre-selection osv som er sære, men det betyr ikke at alle som driver med sjekking og er en del av pua-bevegelsen benytter seg av dette. Samtidig så er det litt dumt at man leser ulike blogger eller ser på nettsider og bruker det som kilder når man skal kritisere pua-bevegelsen. Les heller bøker som the game av Neil straus, Double you'r dating av DavidDeAngelo, Jugglar method av Wayine Elise og de bøkene som kom ut når mystery method var populær. Man vil på en måte se at mange av ideene gir mening i visse kontekster og situasjoner. Mange av ideene og prinsippene funker faktisk dersom man bruker de riktig. Brukt i feil konstekst og situasjon gir de ingen mening. Les også, eller se videoer av de ledende aktørene i markedet i dag.

Jeg synes det er lite givende å diskutere dette emnet med kvinner fordi det er veldig få kvinner som egentlig har satt seg godt nok inn i emnet og lest de ulike bøkene som har blitt gitt ut. Når enkelte utaler seg så blir det litt som om jeg skulle utalt meg og analysert boken fifty shades of grey som jeg ikke har lest. Ja, mange av mennene som går inn i dette miljøet er bitre og sure. Ja, mange av aktørene i markedet virker helt merkelige. Innstruktørene i Rsd for eksempel er til tider veldig frekke og ufyselige. Det er mange som er bak mål, men betyr ikke at alle er slik, og det er dumt å kjære alle over en kam.

Anonymous poster hash: 29358...051

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...