Gjest LilleTusenfryd Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Hei, jeg har nå googlet og lest gjennom en rekke tråder om kaffe/kapselmaskiner. Jeg tenkte å kjøpe en slik liten sak til min kjære til jul. Jeg drikker ikke kaffe selv, og har derav ingen kunnskaper what-so-ever om dette. Han liker å drikke vanlig kaffe stort sett, også har jeg yst til å tyvlåne den innimellom til litt sjokodrikk. Trenger den ikke til å lage kalde drikker. Trooor jeg har lest meg frem til at Tassimo er av det bedre for oss da enn Dolce Gusto - og at Nespressokapslene ikke er så lett å få tak i "over alt". Tror derfor jeg har valgt Tassimo. MEN - når jeg går på elkjop.no får jeg jo opp kanskje 30 ulike Tassimo-maskiner..? Mange i samme prisklasse? Hva er forskjellene da? Hvordan vet jeg hvilken ejg skal ta?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Jeg har ikke hatt tassimo, men kjenner mange som har hatt en slik... og jeg sier HAR HATT. Virker ikke veldiug fornøyde. Om han drikker svart kaffe og maskinen er til ham, så hadde jeg uten tvil gått for Nespresso. Kapslene får man tak i over alt. De originale bestilles rett hjem og alternativene finner man i (nesten?) alle butikker. Anonymous poster hash: 6c724...cae 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Dolce gusto bruker ikke nespresso kapsler! De selger kapsler til denne på alle dagligvare butikker. Vi har begge maskinene og hvis den i hovedsak brukse til kaffe og kakao ville jeg uten tvil valgt dolce gusto. Anonymous poster hash: b6b02...8d4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Har hatt tassimo og kaffen smakte MØKK! Prøvde forskjellige typer kapsler men den ble ikke god noen gang. Dolce gusto(?) hadde mamma. LITT bedre enn tassimo men ikke noe jeg ville brukt penger på. Vi kjøpte begge nespresso og er veldig fornøyde med den. Verdt pengene definitivt. Synes ikke kapslene er noe problem å få tak i. Men hvis han drikker mye kaffe er kapselmaskin ikke så lurt. Da blir det dyrt uansett maskinAnonymous poster hash: d8186...5fc
Kvist Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Hva med å droppe kapsler og kjip kaffe og gå for en Aeropress? Da får du en kopp nydelig kaffe, er grei med miljøet og det tar ett minutt. Og du kan variere i det uendelige og prøve kaffebønner av alle mulige typer. Superenkelt renhold er det også, bare en kjapp skylling i kaldt vann er nok i det daglige. Den får du kjøpt "overalt" der de selger god kaffe, og du får gjerne med noen råd og tips på veien. Eller du finner den rimeligere på nett.
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Hva med å droppe kapsler og kjip kaffe og gå for en Aeropress? Da får du en kopp nydelig kaffe, er grei med miljøet og det tar ett minutt. Og du kan variere i det uendelige og prøve kaffebønner av alle mulige typer. Superenkelt renhold er det også, bare en kjapp skylling i kaldt vann er nok i det daglige. Den får du kjøpt "overalt" der de selger god kaffe, og du får gjerne med noen råd og tips på veien. Eller du finner den rimeligere på nett. Takk for fint innspill! Jeg så filmen på linken du la ved. Imidlertid vil jeg ha noe enklere til han. Om han må sette sammen deler, koke vann og stå å presse kaffen og skylle utstyret etterpå - så kommer han heller til å synes det er lettere å bare sette på en vanlig kaffetrakter.
_Aries Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Akkurat hva forskjellen er kan jeg ikke svare på da jeg ikke har lest om alle de forskjellige maskinene. Uansett; jeg er iallefall fornøyd med både Dolce gutso og Tassimo. Lett å få tak i kapsler til begge, og jeg synes at flere av kaffe sortene er gode. Ang spm ditt; elkjøp har vel en "sammenligningstjeneste" som du kan bruke for å finne forskjellene mellom de forskjellige typene.
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Jeg har ikke hatt tassimo, men kjenner mange som har hatt en slik... og jeg sier HAR HATT. Virker ikke veldiug fornøyde. Om han drikker svart kaffe og maskinen er til ham, så hadde jeg uten tvil gått for Nespresso. Kapslene får man tak i over alt. De originale bestilles rett hjem og alternativene finner man i (nesten?) alle butikker. Anonymous poster hash: 6c724...cae Har hatt tassimo og kaffen smakte MØKK! Prøvde forskjellige typer kapsler men den ble ikke god noen gang. Dolce gusto(?) hadde mamma. LITT bedre enn tassimo men ikke noe jeg ville brukt penger på. Vi kjøpte begge nespresso og er veldig fornøyde med den. Verdt pengene definitivt. Synes ikke kapslene er noe problem å få tak i. Men hvis han drikker mye kaffe er kapselmaskin ikke så lurt. Da blir det dyrt uansett maskinAnonymous poster hash: d8186...5fc Til dere som anbefaler nespresso: da stiller jeg samme spørsmål på nytt - hva er forskjellen på alle de ulike maskinene? Søkte på det på elkjop.no nå og får opp 32 ulike nespresso-maskiner.... I alt fra 499 til et par 1000 kr.
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Akkurat hva forskjellen er kan jeg ikke svare på da jeg ikke har lest om alle de forskjellige maskinene. Uansett; jeg er iallefall fornøyd med både Dolce gutso og Tassimo. Lett å få tak i kapsler til begge, og jeg synes at flere av kaffe sortene er gode. Ang spm ditt; elkjøp har vel en "sammenligningstjeneste" som du kan bruke for å finne forskjellene mellom de forskjellige typene. Har brukt sammenlikningstjenesten. Sammenliknet nå bl.a Inissia, U, og Citiz espressomaskiner. På spesifikasjoner kommer alt opp helt likt med unntak av str og vekt....
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 To dumme spørsmål til... 1. Espresso. Det er bare vanlig kaffe ikke sant..? 2. Bråker disse maskinene sånn som man hører om man er på cafè ? For det er jo helt forferdelig i såfall?
Maximillian Cohen Skrevet 27. september 2014 #11 Skrevet 27. september 2014 To dumme spørsmål til... 1. Espresso. Det er bare vanlig kaffe ikke sant..? 2. Bråker disse maskinene sånn som man hører om man er på cafè ? For det er jo helt forferdelig i såfall? Espresso er en liten kopp konsentrert kaffe. Det lages av veldig finmalte kaffebønner hvor vannet blir presset gjennom med høyt trykk (rundt 9 bar). En espresso kan imidlertid vannes ut til en Americano som da blir veldig nært en "vanlig" kopp kaffe. Kapselmaskiner bråker, men ikke på samme måte som de på café. Støyen er etter min mening ikke noe problem. Når det er sagt så har jeg et par slike kapselmaskiner stuet vekk, og sverger nå til Aeropress i kombinasjon med en kaffekvern.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 For å svare på dette med at det finnes mange Nespressomaskiner og forskjellen på disse (samme gjelder andre maskiner). Alle gjør det samme, like godt. Men Nespresso har f.eks maskiner fra flere produsenter. Nespresso laget kapslene, noen andre langer maskinene til disse kapslene. Dermed ser de litt ulike ut og noen ganger har en produsent maskiner på tilbud. I tilegg har noen av dem melkebeholder/melkesteamer, mens andre har ikke. Og espresso lages som nevnt over under trykk. Kaffe lages uten trykk. Men det kommer fra samme plante/bønne og er bare malt litt annerledes. Jeg foretrekker espresso LANGT over noen annen form for kaffe. Hos meg blir det enten en lungo eller americano. Dvs en halv kopp eller mer. Det bråker i noen få sekunder, men ikke ekstremt og ikke lenge. MIndre enn de store, proffe maskinene og kortere også. Renholdet er som regel veldig enkelt. En ting jeg liker veldi godt med nespresso-maskinene er at de brukte kapslene bare forsvinner inn i en boks når man bytter kapsel. Kapslene er også små og drypper ikke. Dette var et stort problem for meg med Dolce Gusto. Store kapsler som aldri sluttet å dryppe. Søpla rant hele tiden! Anonymous poster hash: 6c724...cae
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Vi har sånn Tassimo-maskin. Her i huset er det bare mannen som drikker kaffe, men han er veldig fornøyd med den. Kosta vel omtrent 500 kr på OBS. Anonymous poster hash: 5164b...057
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Espresso er en liten kopp konsentrert kaffe. Det lages av veldig finmalte kaffebønner hvor vannet blir presset gjennom med høyt trykk (rundt 9 bar). En espresso kan imidlertid vannes ut til en Americano som da blir veldig nært en "vanlig" kopp kaffe. Det var det jeg kanskje trodde. At det var sånn "minikopp" man får noen steder. Det vil nok bli brukt mer Americano-varianter hos oss
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Jeg har også lest mer om disse nespressokapslene på nettet, og ser at i tester som er utført osv er det mange av de alternative kapslene til nespressomaskinene som man får kjøpt på butikkene, som ikke fungerer helt som de skal - at nesten halvparten ikke blir gjort hull på i maskinene, og at en del setter seg fast og må lirkes ut Å måtte være avhengig av å bestille på nettet og måtte betale 50 kr i frakt om jeg bestiller under 200 kapsler per gang synes jeg er et stort minus altså
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Jeg kjøper i perioder mye kapsler i butikken (fremfor å bestille) og har aldri opplevd noe trøbbel med dem (har testet flere varianter). Det eneste problemet er at de ikke er spesielt gode. Noen få er ok. 200 kapsler er jo ikke så mye. Holder i et par måneder og det tar liten plass også. Kan fint stables. Og kaffen er himmelsk. DU kan også kjøpe dem in Nespresso-butikker om du bor et sted det finnes slike. Stprt sett større byer. Anonymous poster hash: 6c724...cae
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Jeg er veldig fornøyd med min tassimo.Bytta ut dolce gusto med den,og har ikke angra et sekund. Anonymous poster hash: 9bc3b...437
Gjest Solstråla88 Skrevet 28. september 2014 #18 Skrevet 28. september 2014 Vi er veldig fornøyde med vår tassimo. Hatt den i 2 år nå, bruker den daglig. Jeg personlig liker denne kaffen bedre enn nespresso, og du får kapslene på butikken.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #19 Skrevet 28. september 2014 Jeg har Tassimomaskin, og jeg kjøper bare coop-kapslene. Gevalia-kapslene er IKKE gode. Anonymous poster hash: d9c39...33b
emilia12 Skrevet 28. september 2014 #20 Skrevet 28. september 2014 Jeg har Tassimomaskin, og jeg kjøper bare coop-kapslene. Gevalia-kapslene er IKKE gode.Anonymous poster hash: d9c39...33b Jeg syntes gevalia var den beste av de to
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå