Lillemø Skrevet 29. september 2014 #261 Del Skrevet 29. september 2014 Hva vil gutten da? Føler han at han har et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yxnyx Skrevet 29. september 2014 #262 Del Skrevet 29. september 2014 Det er som sagt ikke mitt barn, jeg er kun stemor. Det ser imidlertid ut som partene står steilt på sitt.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 ... og det har du tenkt å la dem fortsette med? Du har ikke tenkt å forsøke å roe gemyttene og få til et samarbeid som hjelper gutten? Tidligere innlegg som har foreslått kompromisser har du oversett, og nå serverer du altså en ansvarsfraskrivelse også. Hvorfor opprettet du denne posten egentlig? Denne gjelder forøvrig fortsatt: Jeg har fortsatt ikke sett hva som er argumentet deres mot å føye mor i å følge dette kostholdet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #263 Del Skrevet 29. september 2014 ... og det har du tenkt å la dem fortsette med? Du har ikke tenkt å forsøke å roe gemyttene og få til et samarbeid som hjelper gutten? Tidligere innlegg som har foreslått kompromisser har du oversett, og nå serverer du altså en ansvarsfraskrivelse også. Hvorfor opprettet du denne posten egentlig? Denne gjelder forøvrig fortsatt: Det er ikke ansvarsfraskrivelse å påpeke at jeg ikke kan blande meg direkte i situasjonen. Jeg opprettet denne posten nettop derfo fordi jeg ikke uttrykker meg direkte om mitt synspunkt til min kjære, fordi jeg syntes det er en sak mellom foreldrene.målet mitt med denne trådenvar derfor å få luftet litt frustrasjon. Til det siste: vi vil ikke frarøve barnet en normal diett på grunn av mors overbevisninger og desperasjon? Vi har erfart at dette ikke fungerer. TsAnonymous poster hash: 98b71...ae4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. september 2014 #264 Del Skrevet 29. september 2014 Nå har ikke far og ts særlig mye samvær. Kun annenhver uke og i ihverfall et tilfelle gikk det 3 måneder uten samvær! Det at de ikke merker forbedring i hverdagen er med andre ord ikke overraskende. De ser barnet lite og stress i forbindelse med samvær (og konfilkter rundt dette) kan glatt nulle ut all effekt et ev kosthold har. Med så lite samvær synes jeg det er rart de er så lite villige til å samarbeide med mor angående kosthold. For deres del er det snakk om å tilpasse seg annenhver helg, så lite er det faktisk snakk om. Anonymous poster hash: c6d09...bf9 Det er lenge siden jeg har sett så mye uhederlig argumentasjon som i denne tråden. Først påstås det at 5 uker er alt som skal til med kostholdsendring. Når trådstarter påpeker at kostholdsendring uten resultat er prøvd i månedsvis så snakker vi plutselig opp mot et år. Når jeg svarer på at allergiske reaksjoner oppdages med en gang nei da er det plutselig ikke raske reaksjoner på kosthold i det hele tatt og lite samvær for far brukes som argument for at han ikke ser problemene. Til opplysning har de fleste i dag kamera med mobil. Rabiat adferd grunnet fars "grusomme" kosthold er lett å dokumentere hvis det finnes (hvem tør vedde i mot at neste innlegg kommer til å handle om at det ikke er voldsomme endringer men at alt hjelper ... Osv). Sirkelargumentasjon så det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. september 2014 #265 Del Skrevet 29. september 2014 I så fall er kosthold bedre enn ingenting, og detbeste er kanskje kosthold i kombinasjon med medisiner.Anonymous poster hash: 29f2b...6d7 Og hvis far hadde hatt denne holdningen? Mitt barn skal ikke gå på medisiner ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiki1980 Skrevet 29. september 2014 #266 Del Skrevet 29. september 2014 Hvor går grensen på mangelfull omsorg? Er det slik at mor som gir ikke behandling til barnet,okay? Hva om hun bestemte seg at antibiotika bør ikke gis? At en kan løse en infeksjon med hvitløk? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #267 Del Skrevet 29. september 2014 Hvor går grensen på mangelfull omsorg? Er det slik at mor som gir ikke behandling til barnet,okay? Hva om hun bestemte seg at antibiotika bør ikke gis? At en kan løse en infeksjon med hvitløk? Jeg gikk sammen med en på videregående som hadde foreldre som var Jehovas vitner. Han var i en stygg ulykke med mopeden, men fikk ikke blodoverføring fordi det stred mot deres tro... Han overlevde, men brukte mange måneder på å komme seg. Mener å huske at han måtte ta et skoleår om igjen, men er ikke helt sikker. Manglende Ritalin er nok langt fra denne grensa. Anonymous poster hash: d83e1...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. september 2014 #268 Del Skrevet 29. september 2014 Hvor går grensen på mangelfull omsorg? Er det slik at mor som gir ikke behandling til barnet,okay? Hva om hun bestemte seg at antibiotika bør ikke gis? At en kan løse en infeksjon med hvitløk? Ingen vaksiner? Ingen febernedsettende ved 40 i feber? Vintertøy er for pyser, man blir herdet av å fryse? Jeg vet om en mor som motarbeidet far og barnevernet i lang lang tid. Hele situasjonen løste seg etter at mor endelig forstod at hun enten var en del av problemet eller en del av løsningen og at hun ikke kunne være sin rusmisbrukende unges beste venn i denne saken, men måtte sette og gjennomføre grenser. Et helt år satte hun behandlingen tilbake. Foreldre som nekter å høre på fagfolk har jeg lite til overs for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. september 2014 #269 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg gikk sammen med en på videregående som hadde foreldre som var Jehovas vitner. Han var i en stygg ulykke med mopeden, men fikk ikke blodoverføring fordi det stred mot deres tro... Han overlevde, men brukte mange måneder på å komme seg. Mener å huske at han måtte ta et skoleår om igjen, men er ikke helt sikker. Manglende Ritalin er nok langt fra denne grensa. Anonymous poster hash: d83e1...a2f Det blir jo spennende å se om barnet takker sin mor for tapt skolegang når tiden kommer ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 29. september 2014 #270 Del Skrevet 29. september 2014 Det blir jo spennende å se om barnet takker sin mor for tapt skolegang når tiden kommer ... Min sønn har takket meg for at han slapp store mengder allegimedisiner (vi tok ikke vekk, vi reduserte) og slapp medisiner mot add. Han var grinete en stund da han var ung tenåring fordi han ikke fikk spise det han hadde lyst på. Det gikk over da han skjønte hva han hadde sluppet Men igjen, vi hadde et godt samarbeid med far og hans nye familie, og skolen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiki1980 Skrevet 29. september 2014 #271 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg gikk sammen med en på videregående som hadde foreldre som var Jehovas vitner. Han var i en stygg ulykke med mopeden, men fikk ikke blodoverføring fordi det stred mot deres tro... Han overlevde, men brukte mange måneder på å komme seg. Mener å huske at han måtte ta et skoleår om igjen, men er ikke helt sikker. Manglende Ritalin er nok langt fra denne grensa. Anonymous poster hash: d83e1...a2f Denne gutten fikk ikke diagnosen i går, han fikk diagnosen i barnehagen. Så ja, jeg tror at dette her er et verre tilfellet enn det med sønnen til Jehøvas vitne. Han brukte mange måneder med å komme seg, ADHD gutten mange år og det er verre nå enn før. Han ligger etter i skolen nå. I hvertfall er det trist at ett barn må lide pga foreldrenes overbevisninger, det være jehovas vitne eller å nekte medisiner. Vi kan jo si at alle oss er oppdratt etter foreldres overbevisninger, for det meste. Men i disse to tilfellene er det direkte svikt og jeg tror at staten bør gripe inn. Mindreårige skal få den hjelpen de trenger for å overleve. Jeg ser det på en måte som omsorgssvikt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiki1980 Skrevet 29. september 2014 #272 Del Skrevet 29. september 2014 Det blir jo spennende å se om barnet takker sin mor for tapt skolegang når tiden kommer ... Vi skal i hvertfall takke moren ved å betale trygdeytelser til gutten som ikke klarte å konsentrere seg og ikke avslutte vgs. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #273 Del Skrevet 29. september 2014 Og hvis far hadde hatt denne holdningen? Mitt barn skal ikke gå på medisiner ... Men da hadde de jo vært enige, så da hadde det ikke vært noen diskusjon. Anonymous poster hash: 29f2b...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 30. september 2014 #274 Del Skrevet 30. september 2014 Min sønn har takket meg for at han slapp store mengder allegimedisiner (vi tok ikke vekk, vi reduserte) og slapp medisiner mot add. Han var grinete en stund da han var ung tenåring fordi han ikke fikk spise det han hadde lyst på. Det gikk over da han skjønte hva han hadde sluppet Men igjen, vi hadde et godt samarbeid med far og hans nye familie, og skolen. Det er faktisk helt normalt å ikke la barna spise det de er allergiske mot heller enn å bare gi allergimedisiner. har aldri falt meg inn å misbruke allergimedisiner på den måten. hvis sønnen din aldri har brukt medisiner for add, hvorfor er han takknemlig for hva han slapp? Han vet jo da ikke hva han slapp, eller? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #275 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg er som moren til stesønnen din. Jeg har selv mistanke om jeg har ADHD / ADD. Kjører selv ett kosthold basert på Lavkarbo, uten melk, gluten og sukker. Føler meg mye bedre Jeg har skeiet mye ut i det siste og er mye mer irritabel av meg. Så dette kostholdet hjelper meg mye. Men det som sjokker meg mest er at vi lever i 2014 og folk er så opptatt av "sunn mat " som ikke vet hva sunn mat er. Og at jeg får faktisk kritikk av at jeg spiser som så jeg gjør. Men angånde HI sitt innlegg. Du bør absolutt lytte til moren til barnet. Hun har som meg nok drevet med mye forskning rundt dette. Alt for mange putter for mye medisiner i barn / voksne som gjør mer skade enn nytte. Nå har jeg kuttet ut all medisiner og lever uten melk og gluten og det går helt fint. Anonymous poster hash: 1828a...fe7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 30. september 2014 #276 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Det nytter å prøve alternativer. Et kosthold fritt for gluten, melk og sukker kan hjelpe på mye! Jeg har ikke prøvd det selv, men kjenner andre som har prøvd. Jeg vet at jeg burde prøve,da jeg ser at jeg har nytte av og prøve det. Rett og slett har jeg et behov for å prøve et alternativ til det kostholdet jeg har i dag, men jeg kjenner meg heller umotivert. Imidlertid har jeg begynt å tenke på folk som har disse allergiene, og som må unngå gluten, sukker, melk og egg. De klarer det, og da skal jeg også klare det! Det virker så tungvint, men det er bare å gå inn for det, nå målet, komme inn i rutinen - og plutselig så trenger det ikke være så verst likevel. Blir ikke vanskeligere enn man velger å gjøre det til selv. Vel, det var kanskje litt off-topic, men dog... Jeg har ikke lest alle 14 sidene her, men virker på meg som det er TS og barnets far som setter seg på bakbena. Legen og skolen har ikke nødvendigvis alltid rett. Mor har gjerne funnet fram til dette alternativet ved å forhøre seg rundt omkring, og lest litt om det, lest om ADHD og at hennes avgjørelse har hatt effekt på andre. Tenkt at dette kanskje vil fungere på hennes ADHD- barn. Samarbeid mellom mamma og pappa er viktig i dette tilfelle, selv om de ikke bor sammen. Legen har ikke nødvendigvis alltid rett, man må kunne prøve alternativer som det mor gjør her i dette tilfellet, for legen og skolen, eller hvem som helst andre, har ingen rett til å nekte mor å gjøre det! Endret 30. september 2014 av Millimani 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #277 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg er som moren til stesønnen din. Jeg har selv mistanke om jeg har ADHD / ADD. Kjører selv ett kosthold basert på Lavkarbo, uten melk, gluten og sukker. Føler meg mye bedre Jeg har skeiet mye ut i det siste og er mye mer irritabel av meg. Så dette kostholdet hjelper meg mye. Men det som sjokker meg mest er at vi lever i 2014 og folk er så opptatt av "sunn mat " som ikke vet hva sunn mat er. Og at jeg får faktisk kritikk av at jeg spiser som så jeg gjør. Men angånde HI sitt innlegg. Du bør absolutt lytte til moren til barnet. Hun har som meg nok drevet med mye forskning rundt dette. Alt for mange putter for mye medisiner i barn / voksne som gjør mer skade enn nytte. Nå har jeg kuttet ut all medisiner og lever uten melk og gluten og det går helt fint. Anonymous poster hash: 1828a...fe7 Så flott at du fungerer så bra på denne dietten. Du som har drevet med mye forskning rundt dette, vet sikkert også at ingen er like, og at selv om denne dietten hjelper for deg, så hjelper den ikke automatisk for alle andre. Du vet også sikkert at det er fullt mulig at dine ADHD-symptomer også kan skyldes allergier eller problemer med å bryte ned stoffer som dannes av matvarene du nå unngår. Om du har lest innleggene til TS, så har du også sikkert sett at dette kostholdet dessverre ikke førte til at gutten fikk det bedre på skolen. Så valget deres da er å prøve andre ting (f.eks. medisiner), eller slå seg til ro med at gutten ikke vil klare skolegangen uten masse ekstrahjelp og redusering og forenkling av pensum, noe som også vil redusere hans muligheter i videre utdanning og arbeidsliv. Anonymous poster hash: 0c92f...a6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #278 Del Skrevet 30. september 2014 Så flott at du fungerer så bra på denne dietten. Du som har drevet med mye forskning rundt dette, vet sikkert også at ingen er like, og at selv om denne dietten hjelper for deg, så hjelper den ikke automatisk for alle andre. Du vet også sikkert at det er fullt mulig at dine ADHD-symptomer også kan skyldes allergier eller problemer med å bryte ned stoffer som dannes av matvarene du nå unngår. Om du har lest innleggene til TS, så har du også sikkert sett at dette kostholdet dessverre ikke førte til at gutten fikk det bedre på skolen. Så valget deres da er å prøve andre ting (f.eks. medisiner), eller slå seg til ro med at gutten ikke vil klare skolegangen uten masse ekstrahjelp og redusering og forenkling av pensum, noe som også vil redusere hans muligheter i videre utdanning og arbeidsliv. Anonymous poster hash: 0c92f...a6c Hvis du har lest innleggene til TS så ser du at det er absolutt ikke prøvd ut fordi far og stemor ikke vil være med på opplegget og gir sønnen vanlig mat. Anonymous poster hash: c3277...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #279 Del Skrevet 30. september 2014 Hvis du har lest innleggene til TS så ser du at det er absolutt ikke prøvd ut fordi far og stemor ikke vil være med på opplegget og gir sønnen vanlig mat.Anonymous poster hash: c3277...505 Ts har skrevet at de testet 3 mnd sammenhengende uten avbrudd, men etter det begynte med vanlig kost hos TS. Gutten var ikke hos faren i løpet av de 3 månedene. Anonymous poster hash: 0c92f...a6c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. september 2014 #280 Del Skrevet 30. september 2014 Hva ville du valgt av disse to alternativene selv: Alternativ 1: endring og utelukking i det daglige med usikker effekt over lang tid. Alternativ 2: endring og tilføying som etter kort tid enten gir resultater eller kan endres eller avsluttes som resultatløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå