Gå til innhold

Leier leilighet. Menstruasjon i seng

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du sover aldri på hotell?

Anonymous poster hash: 8ec7e...131

Jo selvsagt, men nå snakker jeg om å sove på fast basis i ei brukt seng. Syns det er ekkelt å sove i brukte senger på hotell også, men må man så må man. Jeg hadde aldri hatt en brukt seng hjemme.

Anonymous poster hash: 81185...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bli forsørget, men leve på kreditt. Ja, ja. Noe man skal bli stolt av. Banken forsørger jo det i flere dager uker hver nmd, selv om rentene ikke løper.

Du bør spare deg en buffer.

Anonymous poster hash: 8895d...082

Ehm, de aller fleste har en periode i livet sitt der ting er litt trangt? Og lever litt på kreditt, før man i det hele tatt rekker å bygge seg opp en buffer?

Med mindre man fikk 50k i konfirmasjonsgave, lappen fordi man ikke røyka osv da.. Da er man jo heldig. Men jeg tenker faktisk at det er litt sunt å oppleve litt "vanskelige" tider der man må leve på kreditt og kun kjøpe det nødvendige, men kan hende jeg er heelt på jordet.. :fnise:

Skrevet

Du sover aldri på hotell?

Det er ikke det samme. På hotell er man aldri borti overmadrassen, men hjemme skifter man sengetøy etc og må derfor løfte på lakenet...

Skrevet

Det er ikke det samme. På hotell er man aldri borti overmadrassen, men hjemme skifter man sengetøy etc og må derfor løfte på lakenet...

Jeg forstår.

Skrevet

Du kan sende en epost til huseier "Vi ble enige om at overmadrassen skulle vaskes da vi flyttet inn. Da dette ikke har skjedd sender vi den på rens og trekker beløpet fra leien neste måned. Vi sender kopi av kvitering i ettertid." Etter å ha gitt huseier noen dager på å reagere sender dere overmadrassen på rens.

Jeg fatter ikke at dere har taklet å bruke en så tydelig brukt overmadrass.

Anonymous poster hash: b3f8d...358

Nei, det er ikke greit å gjøre syns jeg. Du må først spørre om huseier ikke kan vaske den, minn han på det, før du går til det skritt å sender den på rens som kan bli dyrt. Sender du den på rens, uten avtale med huseier, kan du måtte betale for det selv.

Gjør som andre har forslått her i forhold til å fjerne flekken. Går den ikke av, så er det heller ikke krise. Tror de fleste huseieren forventer en viss slitasje, og blod på en overmadrass er dessverre slikt som kan skje, uten at det er noen som kan klandres stort for det.

Skrevet

Jeg har madrassbeskyttelse over overmadrassen og anbefaler det. Da setter eventuelle blodflekker seg i det, som er lett å vaske i stedet for ned i overmadrassen.

Anonymous poster hash: 0805f...afd
Skrevet

Skjønner ikke at folk henger seg så opp i TS sitt kredittkortbruk. Ja, det er litt rart å leve på kreditt på den måten, men at TS klarer å bruke kortet på en måte som gjør at hun ikke setter seg selv i dyp gjeld med renter som løper, og at hun bruker kredittkortet på nødvendige ting og ikke på unødig shopping av dilldall man kunne klart seg uten, det viser faktisk at ts har god økonomisk sans og god kontroll.

Mtp at ts klarer å kontrollere dette så vil jeg tro at hun fint vil klare å komme ajour og spare opp buffer når økonomien blir litt romsligere :)

Ang overmadrassen. Hvis du tenker på hva huseier vil si ift flekken som nå er der så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Det er en del av normal slitasje som man må regne med når man leier ut møbelert. Det hadde vært en annen sak om du hadde vært litt gæren en kveld og kuttet opp sofaen.

Hvis du plages av at den er skitten og ønsker å få vasket den så vent for all del til dere har råd til det. Hvis dere har sovet i denne senga en stund uten å rense den så vil jeg ikke tro at dere plages såå mye.

Evt kan du kjøpe beskyttelse til overmadrassen. Tror ikke de koster så mye og det er uproblematisk å vaske de i maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...