Gå til innhold

Grey's anatomy- sesong 11


Emlandiaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kan man vel trygt slå fast at neste sesong blir den siste for Grey's, noe som er helt greit med tanke på hvordan ting har utviklet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler fra den nyeste episoden.

FYYY FAEN! Dette var bare helt feil måte å gjøre det på. Merker jeg blir kjempesint og irritert fordi det kommer til å prege flere episoder fremover. Rett og slett ødelegge stemningen i serien. Skjønner at det er viktig å sjokkere osv, men er ikke nødvendig å ta en Game of Thrones i denne serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler fra den nyeste episoden.

FYYY FAEN! Dette var bare helt feil måte å gjøre det på. Merker jeg blir kjempesint og irritert fordi det kommer til å prege flere episoder fremover. Rett og slett ødelegge stemningen i serien. Skjønner at det er viktig å sjokkere osv, men er ikke nødvendig å ta en Game of Thrones i denne serien.

HELT ENIG!!! Men skjønte det fordi VG klarer seff å spoile det. Skulle inn på VG før jeg så episoden, og der står det jo Spoileralarm: Sjokkdødsfall i Grey's Anatomy. Altså, hallooooo, ikke vanskelig å skjønne hvem som dør for oss som så forrige episoden.. Idiot Vg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hva som skjer i episoden(e) før den som ble vist i går? Vet hva som skjedde da (fordi jeg er så nysgjerrig), men vet ikke hvorfor det skjedde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF ER DETTE FOR NO'DRITT!!!
Jeg gir herved opp hele Shonda Rhimes, for en møkkakjerring!

Virkelig altså.....Hva i f er det jeg har vitnet nå?!


Dette tok kaka for min del, og jeg er så møkk lei hele den Shonda kjerringa at jeg har lyst å boikotte alle seriene hennes nå!!

Okei, så har jeg skjønt etter alle disse årene at Greys er en meget overdramatisk såpeopera serie, men det finnes da en grense for hvor mange sjokkerende og tragiske (døds)ulykker denne lille gjengen med ansatte på dette sykehuset kan utsettes for ...og siste episode gikk langt over grensen spør du meg!

Ikke bare har Derek gjennomgått en skyteepisode hvor han ble skutt og lå for døden, men jammen meg overlevde han et fly som styrtet og gjorde at han var så hardt skadet at han var døden nær der også, i tillegg til alle de andre dramatiske hendelsene han har stått i. Greit nok det altså, for i Greys Anatomy-universet er selvsagt dette helt innafor og relastisk..Så la gå at Derek nå involveres i en ny katastrofe ulykke, jeg kan kjøpe den også, siden det tross alt er en stund siden den siste store katastrofen skjedde blant gjengen. Serien trenger disse store sjokkmomentene for å holde interessen blant seere, og det var vel på tide med en ny cliffhanger....MEN, jeg finner det en FREKKHET at karakteren hans plutselig blir drept nå, så nære slutten av hele serien....etter 11 års investering av oppbyggingen til det store kjærlighetsparet i serien som vi ble introdusert for ved deres første møte i første episode av serien.

Derek og Meredith har vært den store kjærlighetshistorien fra første stund, og vi seere har virkelig gått gjennomgå med å følge alt dramaet med dem i løpet av årene - til de endelig har kommet i mål med ekteskapet sitt, barna sine og livet deres sammen. 11 år - også skal det ende så idiotisk teit?! Som en av dem som ikke kunne fordra dem sammen de første fire-fem sesongene, føles det kanskje til og med mer irriterende og meningsløst at det endte på denne måten.

Hva fa*n liksom?

Men etter å ha lest litt på nett i dag etter episoden var sett, har jeg funnet ut at Patrick (Derek) tydeligvis fikk noen uenigheter med Shonda nylig og at kontrakten hans som egentlig var ut 2016 (altså en ny sesong til), plutselig ble opphevet og at Patrick fikk sparken.

I følge EW ble det ikke holdt noe farvel-fest for han, og hans siste arbeidsdag på settet var som en "helt vanlig dag". Etter 11 år er det alt han får igjen for det? Det beviser bare nok en gang hvor ustabil og uproff Shonda er som misbruker "makten" sin med å herse og straffe sine ansatte på denne måten når hun er misfornøyd eller starter konflikter med sine ansatte. Hun takler jo tydeligvis ikke at noen er uenige med henne, og tar impulse ledervalg basert på sine egne følelser.

Katherine (Izzie) ble sparket helt plutselig ut i fra en impulsiv handling etter Shonda hadde en konflikt med henne, og karakteren Izzie som var en stor fanfavoritt ble brått kuttet fra serien, på samme måte som Derek. Det samme skjedde med Isaiah (Burke), men de ble vel på talefot igjen 5-6 år etter han fikk sparken siden Burke hadde den gjesterollen sin i "Sveits". .

Så det var visst aldri meningen eller intensjon at det skulle ende slik med Derek eller for den store kjærlighetshistorien til MerDer, da både Patrick og Ellen hadde kontraktene sine signert ut 2016 (altså ut 12.sesong som visstnok er den siste), en 2 års kontrakt de signerte i 2014. Så dette var en beslutning som ble tatt på sparket, det er det ingen tvil om! Det får meg enda mer irritert! Når man jobber i et så høyt leder- og sjefsnivå som det Shonda gjør, tar det seg ikke ut og oppføre seg så uprofesjonell som hun gjør. Ligner jo oppførselen til en fjortis! Er jo helt galskap at hun får holde på slik, spør du meg!

Er vi faktisk nødt til å ha spoilertag når overskiften på denne tråden er sesong 11? Da er det jo ikke spoiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brienne of Tarth

Det var jo ganske lett å skjønne at det kom til å gå slik med Derek, så (utrolig!!!) bra som de to hadde det forrige episode er det ikke "lov" å ha i en slik serie.

;)

Teit av avisa å ha dødsfallspoiler på forsiden, ja. Jeg trodde faktisk ikke han kom til å dø, det var bare for opplagt. Men jeg tok visst feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å starte en ny sesong nå blir bare meningsløst i mine øyne. Sykt skuffa.



Anonymous poster hash: 544c3...509
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva faen neste sesong skal handle om... At Meredith er deprimert og grinete 24/7? Ser ikke for meg noen happy ending..

Det jeg håper skjer er at Meredith kanskje finner ut hun er gravid med barn nr 2. Prøvde de ikke få barn før den tragiske hendelsen?? Eller foreslo ikke Derek at de skulle prøve på et barn til?

Så håper jeg at Callie og Torres blir sammen igjen. Men det tviler jeg på.
Håper ihvertfall at Amelia og Owen blir sammen. Og så håper jeg Alex frir til Jo.
Serien kan ende med et dobbeltbryllup mellom Amelia og Owen, og Alex og Jo :laugh: Så blir det i det minste en happy ending..
Håper bare ikke Meredith og Amelia blir grinete og deprimerte hele sesong 12 pga det som har skjedd.
Men Shonda har vel noen flere mørke planer :roll: Dør vel hele gjengen. Sykehuset blir bomba og alle dør. Ferdig. :jolie: Haha neida.. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så teit sesongavslutning. Jeg likte aldri Derek, men likevel.. Og hva var vitsen med den dama han kysset i DC, det kunne de vel droppet når det uannsett skulle gå sånn?

Og Owen og Amelia overdramatiserer så sinnsykt. De har vært på 1 date eller noe, ro nå ned. Gå på et par dates til, ta det litt rolig, ikke oppfør dere som om det er alt eller ingenting og forholdet deres er seriøst allerede. Blir gæærn av den serien her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri før har jeg grått så mye av en TV-serie, og følt at livet mitt gikk i grus.. Haha, herregud!



Anonymous poster hash: cfcb7...795
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri før har jeg grått så mye av en TV-serie, og følt at livet mitt gikk i grus.. Haha, herregud!

Anonymous poster hash: cfcb7...795

Sjæl. Jeg var trist hele resten av dagen etter jeg hadde sett episoden. Føltes som jeg hadde mista noen nære, haha. :P

Anonymous poster hash: 544c3...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvem har sett finalen og hva synes dere?

Dobbeltepisoden i går var ikke finale, det er fortsatt to episoder igjen :)

Anonymous poster hash: ba5e7...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kommet til episode 3 i denne sesongen (men ikke tenk på meg når det gjelder spoiling, jeg bryr meg ikke). Men jeg må bare spørre; blir Derek noe mindre blærete i løpet av sesongen? Ser hvordan han er mot søsteren sin, veldig sånn "jeg er bedre enn deg så du har ingenting her å gjøre". Blir helt matt av væremåten hans.



Anonymous poster hash: 5d74d...893
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...