Bokalven Skrevet 13. juli 2004 #21 Del Skrevet 13. juli 2004 Grunnen til at kvinner tjener dårligere enn menn er at de fleste kvinner vil ha en mann som tjener litt bedre enn henne selv.. Interesant. Kan du henvise til hvor du har fått denne informasjonen? Kunne tenkt meg å lese mer om emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 13. juli 2004 #22 Del Skrevet 13. juli 2004 Så det er med andre ord for å bære grei mot oss kvinner at menn tjener bedre enn kvinner for den samme jobben?? Hva med likeverd? Er menn mer verdt enn kvinner i kraft av å ha baller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 13. juli 2004 #23 Del Skrevet 13. juli 2004 Men det er jammen meg mye trash og lite bra i billigbutikkene for kvinner og! Og selvfølgelig kan han finne rimelige og bra klær hvis han ikke er avhengig av et merke å vise til. Men han må vel lete litt (akkurat som vi må..) Trodde det var derfor vi gutta styrte unna billigbutikkene, jeg - vi liker ikke å shoppe og bruke lang tid på å finne noe bra. Da er det bedre å dra til en butikk med dyre klær og lite utvalg. Lettere/raskere å finne noe da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juli 2004 #24 Del Skrevet 13. juli 2004 Trodde det var derfor vi gutta styrte unna billigbutikkene, jeg - vi liker ikke å shoppe og bruke lang tid på å finne noe bra. Da er det bedre å dra til en butikk med dyre klær og lite utvalg. Lettere/raskere å finne noe da. Det trodde jeg også. Men i følge min venn er det fordi han er "tvunget", pga det er 100 % umulig å finne noe i de billige butikkene, i motsetnign til det kvinner kan. (Virker som han tror de selger Armani og DKNY på H&M...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #25 Del Skrevet 13. juli 2004 Ja, nå har jeg hørt det også. Jeg kjenner i allefall ikke én eneste kvinne som mener dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. juli 2004 #26 Del Skrevet 13. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #27 Del Skrevet 13. juli 2004 Ja, jeg venter spent på resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. juli 2004 #28 Del Skrevet 14. juli 2004 Ja, jeg venter spent på resultatet Hva mener dere? Dere ikke uten grunn treschow og midelfart har valgt seg menn som er rikere enn dem selv...! Romslig økonomi og trygg inntekt kan ofte være utslagsgivende for valg av parter.... Eller tror dere det er tilfeldig at høyløntstatusyrker som jagerpilot og overlege er "litt" ettertraktet blant single jenter....? Waco Hmm...kanskje jeg velger som dere, - å tro at alt jeg sier bare er tankespinnerier i mitt syke syke sinn, sjekk i hvilken som helst kontaktannonse og sjekk selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 14. juli 2004 #29 Del Skrevet 14. juli 2004 Overlege og jagerpilot?! Litt utdaterte, de da. Haha. Tror det er sant at de fleste kvinner ønsker seg en mann med solid, trygg økonimi - men hvor all verden får du ideen om at vi ønsker oss en som har BEDRE økonomi enn oss selv fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. juli 2004 #30 Del Skrevet 14. juli 2004 Laban, fordi de færreste jenter vil være sammen med en mann som tjener mindre enn henne.... Det er ikke uten grunn de fleste jenter gifter seg oppover i rangstigen.. Waco Det virker som om enkle ting er vanskelig å fatte for den allminnelige...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 14. juli 2004 #31 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg møtte min kjære mens vi studerte, jeg... Det var lenge før vi visste hvor vi ville ende opp... Men, altså, du må kunne underbygge slike påstander, jeg vil gjerne se hvor du henter disse opplysningene fra, waco. Man kan ikke bare slenge ut slike påstander i en debatt uten å kunne underbygge dem, da mister de helt troverdigheten. Vis meg kilder - artikler o. l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juli 2004 #32 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg synes H&M har mye fint innimellom alt ikkefullt så fint, og det gjelder både på dameavdelingen og herreavdelingen (som jeg har kikket i når når jeg har hatt kjærste ja), og jeg kjøper mine egne klær på alt fra H&M, B-young og Vic og Match. NÅr jeg handler gaver til menn, så handler jeg på alt fra Cubus/kaphal og match og Boys of Europe. De har utvalg på herreavdelingene også, men om man ikke er typen til å like klærne i billigbutikkene så må man nok leve med at man da må kjøpe i de dyrere, uten å skyve "skylda" over på butikkene, når det er egen stil og smak som er den egentlige årsaken! Jeg ser MASSE mannfolk som handler og kikker på herreavdelingen på HM jeg, og er helt sikker på at de ikke er verken fattiglus eller har dårlig smak! Kjenner også flere kvinner som aldri finner noe på dameavdelingene til f.eks H&M og Cubus etc, så det er ikke klær tilpasset enhver smak overalt! Og det er da MASSE stilige herresko på Din sko!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juli 2004 #33 Del Skrevet 14. juli 2004 diskusjonen om kvinner og menn og penger/hvem tjener mest etc kan vel kanskje fortsettes ett annet sted? da det ikke har NOE med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 14. juli 2004 #34 Del Skrevet 14. juli 2004 Apropos sko... Der sliter jeg faktisk noe vanvittig. I tillegg til at jeg er superkresen har jeg en utrolig vanskelig størrelse, jeg bruker 34-35. Tror heller oss med vanskelige størrelser har større problemer enn menn generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #35 Del Skrevet 14. juli 2004 Kvinner er faktisk i stand til å bli overleger eller jagerpiloter om de ønsker det selv. Jeg kommer til å tjene mer enn min samboer når jeg er ferdig utdannet, det var vi begge visst siden vi traff hverandre. Når man er et par er man et team, det er totalt uvesentlig nøyaktig hvor pengene kommer fra, så lenge begge bidrar på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #36 Del Skrevet 15. juli 2004 Når man er et par er man et team' date=' det er totalt uvesentlig nøyaktig hvor pengene kommer fra, så lenge begge bidrar på en eller annen måte.[/quote'] Da forstår jeg ikke at jenter går i 8 mars tog for å kreve lik lønn dersom det er sant det du skrev...? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2004 #37 Del Skrevet 15. juli 2004 Mange ulike faktorer som spiller inn på det du prøver og trigge på waco. Men fullt så svart / hvitt er det jo ikke . Uten og tråkke noe mer inn på et tema som er litt søkt for denne tråden. Jeg har alltid hatt endel guttevenner. Felles for disse er at de handler sjelden på "billigkjedene" av status. Jeg har kjøpt noen gaver til venner på hennes og maurits av " helt grei"karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #38 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg for min del er så heldig at jeg deler hus og ymse annet med ei jente som tjener betydelig bedre enn meg! Det er flott, for da kan jeg blant annet shoppe klær uten å måtte vente til det er salg på Dressmann (som forresten har helt OK hverdagsklær, men "penere" klær og festklær må man andre steder for å finne!!). ...og Waco... siden hun ikke tok meg for pengene, må det vel være kroppen min hun er ute etter... - dét er vel ikke det verste som kan skje en mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. juli 2004 #39 Del Skrevet 15. juli 2004 ...og Waco... siden hun ikke tok meg for pengene, må det vel være kroppen min hun er ute etter... - dét er vel ikke det verste som kan skje en mann? Personlig tok jeg min mest for hjernen. Mannen er intelligent. Intelligens er en stooor turn on. Men nå beveger vi oss bort fra temaet... Hvis menn blir diskriminert når det gjelder klær, hva da med korte, høye osv. damer? Damer som ikke passer innenfor A4-størrelsene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #40 Del Skrevet 15. juli 2004 Jasmin, det kan nok stemme at guttevennene dine er fasadejegere og andre som synes det er status og gå i merkeklær..... Selv har jeg gjort det...(dengang jeg var 10-11 år) og synes det var kult med ralph lauren skjorter og armani undertøy, men ved 12 årsalderen tror jeg at jeg så gjennom denne overfladiske jaget etter tøystykker noen mennesker har gjennom et helt liv... Forfengelighet og selvtillit ved hjelp av prislapper kan aldri forklares... Waco Noen liker og henge med sånne folk, andre ikke...vet hvor jeg tilhører..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå