Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se i den store navnetråden, og slutt å spam ned forumet med navnetråder.

Anonymkode: f00f0...718

Det var ikke det jeg spurte etter 😊 Da kan du heller overse og la vær å kommentere. Du velger selv å trykke deg inn på tråden. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Elena Isabell

Lucas Leander

Anonymkode: 9848e...289

Så fint, takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, hotfudge skrev:

Det var ikke det jeg spurte etter 😊 Da kan du heller overse og la vær å kommentere. Du velger selv å trykke deg inn på tråden. 

Du spammer ned forumet. Det er ikke nødvendig med 100 navnetråder her inne når alt kan diskuteres under en og samme tråd. Det er en grunn til at den navnetråden står øverst her på forumet.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du spammer ned forumet. Det er ikke nødvendig med 100 navnetråder her inne når alt kan diskuteres under en og samme tråd. Det er en grunn til at den navnetråden står øverst her på forumet.

Jeg spammer ned forumet på grunn av en tråd som jeg laget selv? Hvorfor irriterer du deg så lett over små ting? Dette er et forum, må da være lov å lage sin egen tråd om ting man lurer på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hotfudge skrev:

Jeg spammer ned forumet på grunn av en tråd som jeg laget selv? Hvorfor irriterer du deg så lett over små ting? Dette er et forum, må da være lov å lage sin egen tråd om ting man lurer på. 

Ja du og andre som lager navnetråder spammer ned forumet ja. Det er en grunn til at det er en stor navnetråd her inne og det er fordi alle slike spørsmål skal inn der.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja du og andre som lager navnetråder spammer ned forumet ja. Det er en grunn til at det er en stor navnetråd her inne og det er fordi alle slike spørsmål skal inn der.

Ja vel. Jeg laget fremdeles denne tråden og hvis du vil bruke tid og energi på å irritere deg over det får du heller logge ut av kvinneguiden 😊 Ha en fin dag videre!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så hissig

Anonymkode: 1332f...620

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke navn syns du er finest? Både jente og gutt 👶

Anonymkode: 30374...255

AnonymBruker
Skrevet

Lyn og Torden

Anonymkode: 57491...813

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange fine navn, men liker ikke dobbeltnavn med midre det er snakk om å oppkalle. Synes det virker litt «unge mødre» og harry...

Som enkeltnavn likte jeg best Amelia og Elena for jente. Lucas, Levi og Theo er fine for gutt. 

Utenom navnene du nevner synes jeg Thelma, Rikke og Helmer og Torben er litt tøffe. 

Anonymkode: 17dae...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Vil oppfordre deg til å lese litt i navnebøker og lignende, fremfor bare å la deg inspirere av "mammablogger" og topplistene. Det er en masse fine navn dersom man leter litt andre steder. Sjekk ut navnene på dine egen forfedre og -mødre, f.eks.

Anonymkode: 227b4...398

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil oppfordre deg til å lese litt i navnebøker og lignende, fremfor bare å la deg inspirere av "mammablogger" og topplistene. Det er en masse fine navn dersom man leter litt andre steder. Sjekk ut navnene på dine egen forfedre og -mødre, f.eks.

Anonymkode: 227b4...398

Jeg leter rundt over alt etter navn, så det å si jeg bare har blitt inspirert av mammablogger og topplistene er jo ganske feil 😊 Det finnes mange fine navn der ute, men også fryktelig mange grusomme etter min mening.  

AnonymBruker
Skrevet

Inga?

Anonymkode: 7a05f...fd7

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, hotfudge skrev:

Jeg leter rundt over alt etter navn, så det å si jeg bare har blitt inspirert av mammablogger og topplistene er jo ganske feil 😊 Det finnes mange fine navn der ute, men også fryktelig mange grusomme etter min mening.  

Så og si alle navnene du listet opp er jo toppliste og/eller blogger-unge-navn, så det er jo tydelig at det er det du har latt deg inspirere mest av. Tror generelt mange kunne ha blitt mer kreative med navnevalgene dersom de lette litt andre steder. Men men. Alle har forskjellig smak osv. 

Selv synes jeg Levi er et fint navn. Blant jentenavnene du listet opp synes jeg Amelia og Elena er OK. 

Hvis du ønsker to fornavn/dobbeltnavn (tror dobbeltnavn strengt tatt er en betegnelse på bindestreksnavn) synes jeg det er lurt å velge noe som ikke "slår hverandre i hjel". To "voldsomme" navn sammen blir gjerne helt kræsj, og får fort motsatt virkning av det man ønsket (fremstår fort som harry, pompøst osv). Ofte lurt å velge et "enklere" navn som navn nummer to.

Anonymkode: 89e96...2dc

• Liker 1
Skrevet

Så og si alle navnene du listet opp er jo toppliste og/eller blogger-unge-navn, så det er jo tydelig at det er det du har latt deg inspirere mest av. Tror generelt mange kunne ha blitt mer kreative med navnevalgene dersom de lette litt andre steder. Men men. Alle har forskjellig smak osv. 

Selv synes jeg Levi er et fint navn. Blant jentenavnene du listet opp synes jeg Amelia og Elena er OK. 

Hvis du ønsker to fornavn/dobbeltnavn (tror dobbeltnavn strengt tatt er en betegnelse på bindestreksnavn) synes jeg det er lurt å velge noe som ikke "slår hverandre i hjel". To "voldsomme" navn sammen blir gjerne helt kræsj, og får fort motsatt virkning av det man ønsket (fremstår fort som harry, pompøst osv). Ofte lurt å velge et "enklere" navn som navn nummer to.

Navnene Sophie og Isabel er etter mine bestemødre fra Spania, så de eneste navnene jeg har latt meg inspirere av er Naia og Nelia da jeg syns de to navnene var veldig fine. Kan du fortelle meg hvilke guttenavn som er fra topplisten eller blogger-barna? Som jeg nevnte tidligere så leter jeg over alt på nettet enn så lenge. 

Skrevet
1 time siden, hotfudge skrev:

Jeg leker litt med tanken på navn til begge kjønn siden jeg ikke er så langt på vei enda.
Det finnes så mange fine og unike navn der ute. Navnelisten min ser ut slik enn så lenge:

Jentenavn: Amelia, Elena, Nelia, Sophie, Isabel og Naia. 
Guttenavn: Lucas, Levi, Louis, Matheo, Aidan, Leander og Theo.

Navnene jeg liker best akkurat nå er Elena, Amelia, Levi og Matheo.
Hvilke navn passer godt sammen med disse fire navnene? Jeg vil så gjerne ha dobbeltnavn. 

Hvis du har noen navn du vil dele så tar jeg gjerne imot ❤️

Fine navn! ❤ Håper ikke du lar deg påvirke av frekke kommentarer som har tikket inn. 

Jeg synes Sophie og Isabel fungerer bra som mellomnavn på ei jente. Eks. Elena Sophie, Elea Isabel. Amelia står veldig fint alene.

På gutt kan Leander og Matheo klinge godt som mellomnavn. Levi Leander? Personlig er jeg veldig glad i navnet Aidan. Har en selv. ❤

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Lipstick skrev:

Fine navn! ❤ Håper ikke du lar deg påvirke av frekke kommentarer som har tikket inn. 

Jeg synes Sophie og Isabel fungerer bra som mellomnavn på ei jente. Eks. Elena Sophie, Elea Isabel. Amelia står veldig fint alene.

På gutt kan Leander og Matheo klinge godt som mellomnavn. Levi Leander? Personlig er jeg veldig glad i navnet Aidan. Har en selv. ❤

Tusen takk 😊 Nei, jeg lar de ikke påvirke meg heldigvis. De får holde på som de gjør, mange her inne er bedrevitere - hehe! 😛 Tusen takk for fine tips, tenkte faktisk litt på Levi Leander selv, selv om Matheo er en stor favoritt hos meg for øyeblikket. Aidan er jeg også veldig glad i 😊

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, hotfudge skrev:

Navnene Sophie og Isabel er etter mine bestemødre fra Spania, så de eneste navnene jeg har latt meg inspirere av er Naia og Nelia da jeg syns de to navnene var veldig fine. Kan du fortelle meg hvilke guttenavn som er fra topplisten eller blogger-barna? Som jeg nevnte tidligere så leter jeg over alt på nettet enn så lenge. 

Lucas har jo vært toppnavn de siste 5 årene, Leander, Theo og Matheo osv. er også veldig mye brukt.

Kom bare med forslag, du vil åpenbart ikke ha det, så skal avslutte.

1 minutt siden, Lipstick skrev:

Frekke kommentarer? Vet ikke om det er meg du sikter til, men jeg kommer altså bare med råd, noe personen søkte etter. 

• Liker 1
Skrevet

Lucas har jo vært toppnavn de siste 5 årene, Leander, Theo og Matheo osv. er også veldig mye brukt.

Kom bare med forslag, du vil åpenbart ikke ha det, så skal avslutte.

Frekke kommentarer? Vet ikke om det er meg du sikter til, men jeg kommer altså bare med råd, noe personen søkte etter. 

Lucas er jo en relativt vanlig navn? Jeg bryr meg ikke om navnet er mye brukt, så lenge jeg liker det. Jeg syns heller ikke du kan skryte på deg at du kommer med forslag, når forslagene du kommer med er hakkete.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, hotfudge skrev:

Lucas er jo en relativt vanlig navn? Jeg bryr meg ikke om navnet er mye brukt, så lenge jeg liker det. Jeg syns heller ikke du kan skryte på deg at du kommer med forslag, når forslagene du kommer med er hakkete.

Ja? Det var jo akkurat det jeg påpekte, det er på topplista.  Skjønte ikke helt hva du mente her, jeg har da ikke skrevet at det er rart eller spesielt eller noe?

Vet ikke hva du mener med "hakkete" forslag jeg...

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...