Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FrøkenFox said:

Hva synes dere on navnet Emeline? 

Det er litt tilgjort og har rar stavemåte. På min dialekt ville det fått en rar uttale (eeemeline).  Hva med Emily, Emilie eller ihvertfall bruke stavemåten Emmeline (etter suffragetten)?

Anonymkode: d4443...258

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva passer til rampejenta mi? Gjerne kort navn og ikke poppis eller sukkersøtt.

Anonymkode: 0d963...2b8

Ronja, Frøya, Milla, Kaja eller Liv

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Disse navnene er fine til ei lita "rampejente". Vil legge til Tiril !

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, FrøkenFox said:

Syns Emeline eller Emmeline er kjempesøtt navn!

Skrevet
11 hours ago, FrøkenFox said:

Liker Emmelin :) 

11 hours ago, AnonymBruker said:

Milla eller Kaia

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode forslag. Flere er satt opp på lista, bl.a. Selma, Ruth, Åse og Alida. 

Hva synes dere om Olea? Trodde det først var et nymotens navn, men det har vist spor tilbake til 1700-tallet.

Anonymkode: 13c7f...8cd

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange gode forslag. Flere er satt opp på lista, bl.a. Selma, Ruth, Åse og Alida. 

Hva synes dere om Olea? Trodde det først var et nymotens navn, men det har vist spor tilbake til 1700-tallet.

Olea hørtes veldig trendy ut for 2018, men sikkert fordi det ligner litt på Leah eller Eleah som jeg hører overalt. Fint navn, men holder en knapp på Selma (som bla. jeg foreslo, hehe). Det var min oldemor så det er vertfall gammelt ;)

Anonymkode: 5f7ca...c50

Skrevet
På 3.7.2018 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Det er litt tilgjort og har rar stavemåte. På min dialekt ville det fått en rar uttale (eeemeline).  Hva med Emily, Emilie eller ihvertfall bruke stavemåten Emmeline (etter suffragetten)?

Hadde ei i klassen som het Emeline, det uttaltes dog Emmeline :) Pent navn!

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Olea hørtes veldig trendy ut for 2018, men sikkert fordi det ligner litt på Leah eller Eleah som jeg hører overalt. Fint navn, men holder en knapp på Selma (som bla. jeg foreslo, hehe). Det var min oldemor så det er vertfall gammelt ;)

Ja, det var min tanke også. Jeg vet om flere jenter som heter Lea/Leah. Olea var på nummer 92 på topp 100 jentenavn mellom 1850-1874 🤓 Så det er gammelt, men det er bare 367 kvinner som heter det, så det kan nok fort virke som et trendnavn. Det har vi ikke lyst til. 

Jeg liker Selma veldig godt, men mannen min er uenig. Han har ikke hørt navnet før, så det klinger ikke i hans ører. Dette er så vanskelig! 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var min tanke også. Jeg vet om flere jenter som heter Lea/Leah. Olea var på nummer 92 på topp 100 jentenavn mellom 1850-1874 🤓 Så det er gammelt, men det er bare 367 kvinner som heter det, så det kan nok fort virke som et trendnavn. Det har vi ikke lyst til. 

Jeg liker Selma veldig godt, men mannen min er uenig. Han har ikke hørt navnet før, så det klinger ikke i hans ører. Dette er så vanskelig! 

Selma er jo trendnavn nå. Ganske høyt på topp-lista

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om navnet Angelica?

Anonymkode: 3f0ba...654

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva syns dere om navnet Angelica?

Anonymkode: 3f0ba...654

Flott navn :) 

Skrevet

Forresten, det med toppnavn. Jeg ville heller ikke ha det (endte opp på et topp 50 navn da), men jeg så på statistikk tidligere i dag. Og den som er på første plass er jo faktisk bare rett over 400 barn som fikk i fjor. Så det er ikke sånn lenger at den som er på 1.plass har blitt gitt mange tusen ganger slik som tidligere. Vi velger mye mer variert og forskjellig nå i disse dager enn man gjorde for mange år siden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Omo skrev:

Forresten, det med toppnavn. Jeg ville heller ikke ha det (endte opp på et topp 50 navn da), men jeg så på statistikk tidligere i dag. Og den som er på første plass er jo faktisk bare rett over 400 barn som fikk i fjor. Så det er ikke sånn lenger at den som er på 1.plass har blitt gitt mange tusen ganger slik som tidligere. Vi velger mye mer variert og forskjellig nå i disse dager enn man gjorde for mange år siden. 

Godt å vite! Vi har falt litt for toppnavnet Emma, vi kjenner faktisk ingen med barn som heter det (ei meeeget perifer bare, som vi aldri blir å møte på andre siden av landet) så det kommer jo veldig an på. Vi får se, har ca 10 jentenavn men bare 1 til gutt. Blir vel en gutt da 🙈😇 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Omo skrev:

Selma er jo trendnavn nå. Ganske høyt på topp-lista

57 minutter siden, Omo skrev:

Hmm. Det hjelper jo. Men de på topp 10 har vel vært der i flere år? Sånn at det totalt blir veldig mange barn som f.eks. heter Sofie og Jacob. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Det hjelper jo. Men de på topp 10 har vel vært der i flere år? Sånn at det totalt blir veldig mange barn som f.eks. heter Sofie og Jacob. 

Ja, det er jo sant. Så sånn sett er det vel lurt å velge noe som har vært stabilt litt langt nede på lista. 

Det var 221 nye Selmaer i fjor 

https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/navn hvis du åpner tabell 3 der ser du antall nye i 2017. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3.7.2018 den 10.44, Muskath skrev:

Disse navnene er fine til ei lita "rampejente". Vil legge til Tiril !

På 3.7.2018 den 0.59, AnonymBruker skrev:

Takk. Passer Tilla også? Eller Tilly?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Passer Tilla også? Eller Tilly?

Eller Guro? Hvordan er en Guro? Rampete? 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen nevner jo Selma som et trendnavn, men hva mes Thelma? :) 

Anonymkode: 2fb66...ffa

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen nevner jo Selma som et trendnavn, men hva mes Thelma? :) 

Anonymkode: 2fb66...ffa

Ikke så glad i Th-navn. Jeg har litt lyst på et gammel dame-navn, som mannen min kaller det. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...