Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde Milian høyt oppe på navnelista vår, men nå tenker jeg på Emilian også. Hva tenker dere som liker de navna? Kanskje Emilian er mer poppis? 

Anonymkode: ded8b...29f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2017 den 11.42, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha tvillinggutter, hva syns dere om Albert og Herbert?

Anonymkode: 53169...3fc

Veldig fine, men litt vel like kanskje, hva med Albert og Hermann?

Anonymkode: 358e4...1fc

• Liker 1
Skrevet
På 21.5.2017 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Elida?

Anonymkode: 60484...4fd

Nydelig!

• Liker 2
Gjest ClickB4it
Skrevet
På 02/06/2017 den 23.48, AnonymBruker skrev:

To gutter i barnehagen heter Noel. Begge har nordiske foreldre. Er vel ikke mer rart en Liam. Utenlandske navn som fungerer/ har Ok uttale på norsk. 

Anonymkode: ff249...a46

Hvordan uttaler de det? Blir det som "nobel" uten b?

På 09/06/2017 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, og mange fine forslag! 

Jeg prøve å tygge litt på navnet bergljot (eller bergliot), men det er et veldig uvant navn :P det blir oppkalling etter samboers bestemor, og det syns jeg er kjempekoselig, men det går ikke hvis jeg ikke klarer å venne meg til det 😅 

Anonymkode: 9c325...112

Jeg synes Bergljot/Bergliot er kjempefint! Grandtanten min het det, men gikk som barn bare under "Lotte". Dessuten er jeg helt enig med deg i at oppkalling er veldig hyggelig. Lykke til samme hvilket navn det blir! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi vil veldig gjerne oppkalle barnet vårt etter min bestefar, og da med mellomnavn. Hans mellomnavn er Andreas, så vi tenker jo da Andrè, Andreas, eller Andrea.
Andre og Andreas føler jeg passer til "alt" av guttenavn :P
Men Andrea er litt verre, for jeg har fått veldig sansen for både Amira og Elida som eventuelle jentefornavn. Blir det vedlig tungt og vanskelig tror dere? Amira Andrea, Elida Andrea.... Slutter og begynner på A liksom...

Anonymkode: f1fe6...e25

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vil veldig gjerne oppkalle barnet vårt etter min bestefar, og da med mellomnavn. Hans mellomnavn er Andreas, så vi tenker jo da Andrè, Andreas, eller Andrea.
Men Andrea er litt verre, for jeg har fått veldig sansen for både Amira og Elida som eventuelle jentefornavn. Blir det vedlig tungt og vanskelig tror dere? Amira Andrea, Elida Andrea.... Slutter og begynner på A liksom...

Jeg syns det blir tungt ja. Spesielt Amira Andrea, fordi begge navnene både begynner og slutter på A. Jeg syns dette dilemmaet kommer veldig an på om dere tenker å bruke begge navnene i dagligtalen. Hvis det er sånn at du blir nødt til å si "Elida Andrea" hver gang du prater til datteren din så blir det selvsagt tungvint. Men hvis du har tenkt å bruke bare Elida til daglig så kan du fint bruke Elida Andrea syns jeg. Men jeg synes Amira Andrea blir voldsomt, til og med bare skriftlig. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Olava skrev:

Jeg syns det blir tungt ja. Spesielt Amira Andrea, fordi begge navnene både begynner og slutter på A. Jeg syns dette dilemmaet kommer veldig an på om dere tenker å bruke begge navnene i dagligtalen. Hvis det er sånn at du blir nødt til å si "Elida Andrea" hver gang du prater til datteren din så blir det selvsagt tungvint. Men hvis du har tenkt å bruke bare Elida til daglig så kan du fint bruke Elida Andrea syns jeg. Men jeg synes Amira Andrea blir voldsomt, til og med bare skriftlig. 

Blir ikke begge navnene i dagligtalen nei, bare fornavn :) Nå vet vi jo ikke om det blir gutt eller jente enda, men har en sånn rar følelse på at det er ei lita tulle jeg har i magen :POg vi blir mer og mer glade i navnet Elida, samtidig som bestefar er veldig viktig for oss å hedre.. Ser at Amira kan bli vèl tungt..

Er det andre som har oppkalt etter en Andreas/Andrea, uten at det har vært Andrea? Andrè funker jo på gutter, men er det noe som funker på jenter uten å gå for langt vekk fra det faktiske navnet?

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke begge navnene i dagligtalen nei, bare fornavn :) Nå vet vi jo ikke om det blir gutt eller jente enda, men har en sånn rar følelse på at det er ei lita tulle jeg har i magen :POg vi blir mer og mer glade i navnet Elida, samtidig som bestefar er veldig viktig for oss å hedre.. Ser at Amira kan bli vèl tungt..

Er det andre som har oppkalt etter en Andreas/Andrea, uten at det har vært Andrea? Andrè funker jo på gutter, men er det noe som funker på jenter uten å gå for langt vekk fra det faktiske navnet?

Andrine, Adriane, Arya, Sandra (mange like bokstaver)

Anonymkode: f8633...b95

AnonymBruker
Skrevet

Anders? 

Anonymkode: 9331e...4d8

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man bør helst unngå at fornavn og mellomnavn starter eller ender på samme bokstav. 

Anonymkode: 15008...b0d

Skrevet (endret)
På 9.6.2017 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, og mange fine forslag! 

Jeg prøve å tygge litt på navnet bergljot (eller bergliot), men det er et veldig uvant navn :P det blir oppkalling etter samboers bestemor, og det syns jeg er kjempekoselig, men det går ikke hvis jeg ikke klarer å venne meg til det 😅 

Anonymkode: 9c325...112

Skal du kalle barnet ditt det navnet, synes jeg du bør gå for the real deal og bruke skrivemåten Bergljot og ikke Bergliot. Bergliot er som med Biørn, en omskrivng av det originale navnet. (Dette er ikke vondt ment for de som heter Bergliot med "i".)

Som noen andre nevnte, så kan du jo kalle dattera Bergljot på papiret men Lotte (elle noe annet) i dagligtalen. :)

Endret av Eiliv
AnonymBruker
Skrevet

Jacob/Jakob  eller Tobias? 

Hvilken skrivemåte er finest til Jacob/Jakob? 

Anonymkode: d8364...2c5

Gjest Belle âme
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tobias❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jentenavn, dobbelt, hva er finest av: Anna Julie, Anna Louise eller Edel Louise? Evt andre forslag? Storesøster heter Karen Amalie. 

Anonymkode: d17e5...a04

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jakob :-)

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jentenavn, dobbelt, hva er finest av: Anna Julie, Anna Louise eller Edel Louise? Evt andre forslag? Storesøster heter Karen Amalie. 

Anna Louise! Veldig vakkert 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tobias :) 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anna Louise :) 

Anna Dorthea

Anna Charlotte

Anna Celine

Anna Emilie

Anna Jeanett

Anna Sofie

Anna Matilde

Skrevet
På 15. juni 2017 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Anna Louise var flott☺️

AnonymBruker
Skrevet

Even? 

Anonymkode: 28f01...da5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Assosiasjoner til navnet Malvin?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Gjest