Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Cicero skrev:

Sant nok! Ser bare for meg i barnehagen at det kommer til å bli Leander, Linus, Cornelia og så videre, og så kommer min: "Eg heite TORBJØRN!" :fnise:

Ja, vi er vel på vei tilbake til mer tradisjonelle navn nå. Jeg tenkte faktisk på Varg også, men... det er kanskje litt belastet. :P 

Det du skisserer der er utelukkende et positivt scenario i min bok. :fnise: Jeg husker da Ane Dahl Torp kalte sønnen sin Sigurd. Det var forbanna forfriskende mellom alle de pompøse navnene på andre kjendisbarn. :mynona:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cicero
1 minutt siden, Dove skrev:

Det du skisserer der er utelukkende et positivt scenario i min bok. :fnise: Jeg husker da Ane Dahl Torp kalte sønnen sin Sigurd. Det var forbanna forfriskende mellom alle de pompøse navnene på andre kjendisbarn. :mynona:

Sigurd, ja! Det er nydelig! :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Kan dere rangere Daniel, Simon, Kasper og Emil?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Hmm.. vanskelig. Vil gi alle disse navnene terningkast 3. Klarer ikke å sette et foran noen av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Filippa eller Matilda?

Anonymkode: f781a...32f

Filippa☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan søsteren til Hugo Felix hete?

Anonymkode: e0aff...91e

Emma😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Maren og Marte? 

Anonymkode: 92413...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Maren og Marte? 

Anonymkode: 92413...eaf

Liker Marte godt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Maren og Marte? 

Anonymkode: 92413...eaf

Maren er en favoritt hos meg😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Maren og Marte? 

Anonymkode: 92413...eaf

Jeg synes det er vanskelig med Maren navnet for jeg vet aldri om man skal si Maren rett frem eller Ma-arn. Jeg har møtt begge deler. 

Anonymkode: 60484...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er vanskelig med Maren navnet for jeg vet aldri om man skal si Maren rett frem eller Ma-arn. Jeg har møtt begge deler. 

Anonymkode: 60484...4fd

Er det en fra østlandet så får du si Ma-arn, ellers får du si Maren :) Evt bare bruke din egen dialekt og ikke hennes, om du skjønner hva jeg mener ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to søskenpar som heter Maren og Marte. Liker begge navnene. 

Anonymkode: 9331e...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kent?

Hva synes du? Kan det stå alene?

 

Og Emil? Funker det på engelsk?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kent?

Hva synes du? Kan det stå alene?

 

Og Emil? Funker det på engelsk?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Synes ikke Kent er så fint, men det handler jo om hva JEG personlig knytter til navnet.

Emil er er av mine favorittnavn til gutter, men usikker på hvordan det fungerer på engelsk. Hvorfor tenker du på det?

Anonymkode: 0c955...990

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke Kent er så fint, men det handler jo om hva JEG personlig knytter til navnet.

Emil er er av mine favorittnavn til gutter, men usikker på hvordan det fungerer på engelsk. Hvorfor tenker du på det?

Anonymkode: 0c955...990

Fordi jeg alltid har mislikt at mitt eget navn ikke fungerer i utlandet, så vil ha et navn til barna som er lett for alle å vite hvordan man uttaler ☺

Anonymkode: 62e8a...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg alltid har mislikt at mitt eget navn ikke fungerer i utlandet, så vil ha et navn til barna som er lett for alle å vite hvordan man uttaler ☺

Anonymkode: 62e8a...f1a

Jeg synes personlig at man ikke skal velg navn fordi de skal passe på engelsk. Velg heller et navn med en engelsk variant som f.eks. Eirik. Kaller du barnet ditt Eirik, kan han bruke Eric på engelsk. 

Skal barnet vokse opp i Norge ser jeg ingen grunn til å gi den et internasjonalt navn. Mange norske navn har uansett engelske varianter. F.eks. Harald er Harold, Olav er Olaf, Jørgen er George, Ravn er Raven osv.. Dessuten går det også an å være kreative med en engelsk oversetting av navnet. Hvis en person f.eks. heter Stein kan den sikkert kalle seg Stan i England.

At folk ikke uttaler et navn perfekt er ikke særlig gærent uansett. Gjennom tidene har folk kalt meg både Eilif, Eiliv, Eilef, Eilev, Eyliv og Eylif, men jeg har ikke hatt noe problem med det. Jeg føler bare at navnet mitt er mer spennende da. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Anton? 

 

 

Anonymkode: 0d9fe...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Anton? 

 

 

Anonymkode: 0d9fe...5e7

Flott navn :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Lola og Dominic?

Anonymkode: 8c06d...38d

Nei, de navnene likte jeg ikke. Hvis du liker dem veldig godt kan du kalle barna dine det, men jeg anbefaler det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om navnet Ina?

Anonymkode: 92b2a...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...