Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, mange er fine. Men syns likevel mn burde tenke over det ved valg av navn. Rart om man er erkeateist og velger et typisk bibelsk navn. Betyr jo ikke at navnet ikke er fint av den grunn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Silfen skrev:

Isak er religiøst men fint. 

Jeg er ikke kristen, men synes ikke det gjør noe at navnet "er religiøst" veldig mange navn man må unngå hvis man skal tenke på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om jentenavnet Odile?

Anonymkode: e7cd7...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Millimani skrev:

Hva synes folk om Nicodemus, Julius, Magdele og  Adrianne?

Forferdelige! Nicodemus og Magdele høres ut som barn av hipsterforeldre som er desperate etter et unikt navn. Julius er Norges mest kjente ape. Adrianne syns jeg er det beste av de navnene, men jeg syns ikke det er så fint heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Salka skrev:

Forferdelige! Nicodemus og Magdele høres ut som barn av hipsterforeldre som er desperate etter et unikt navn. Julius er Norges mest kjente ape. Adrianne syns jeg er det beste av de navnene, men jeg syns ikke det er så fint heller. 

Julius begynner utrolig nok å klatre veldig mye oppover. Men selv liker jeg best Magdele og Adrianne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om jentenavnet Odile?

Anonymkode: e7cd7...ec6

Aldri hørt før, høres ut som navnet på en medisin...

Anonymkode: 358e4...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hva syns dere om navnet Leonore? Leonora er ikke alternativ tror vi. Syns Leonora er søtt og barnslig, mens Leonore er flottere. 

Vurdere også Victoria

Leonore eller Victoria? 

Anonymkode: a6a77...112

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Hva syns dere om navnet Leonore? Leonora er ikke alternativ tror vi. Syns Leonora er søtt og barnslig, mens Leonore er flottere. 

Vurdere også Victoria

Leonore eller Victoria? 

Anonymkode: a6a77...112

Tenker du å ha e-en stum så det vil uttales "leonor" eller rett ut Leonore? Jeg syns uansett at både Victoria og Leonore er flotte navn, men jeg kjenner så utrolig mange som heter Victoria at jeg faktisk syns det er litt oppbrukt. Det er jo egentlig et klassisk og nydelig navn, et navn man skulle tro aldri kunne bli oppbrukt. Men det er det i mine øyne. Så for meg er Leonore vinneren uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fri Apr 21 2017 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Venter ei jente og har flere navn på lista, men vi veldig usikre:P 

Har foreløpig Aleksandra, Victoria, Andrea, Rebecca, Sandra og Elena.

Hvilket synes dere er finest?

Synes også Ronja er så fint men mannen er ikke helt enig så blir nok ikke det. 

Anonymkode: 25de0...9c4

Elena får meg til å tenke på "melena" som er en litt nasty gastrointestinal tilstand..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man alltid bør vurdere norrøne navn. Av alle navn i verden synes jeg de er finest.

Eksempler på norrøne navn:

Gunnhild, Torstein, Tor, Halldor, Asbjørn, Asgeir, Geir, Helga, Helge, Olav, Harald, Kjetil, Sigurd, Fridtjov, Stein, Bjørn, Ulf/Ulv, Leiv/Leif, Leidulv, Aud, Audun, Oddvar, Odd, Jorunn, Gudrun, Solrun, Tordis, Frøydis, Åslaug, Vigdis, Astrid, Ingrid, Gunnar, Arne, Rolv/Rolf osv.. Jeg orker ikke å skrive alle norske navn med norrønt opphav, men her er en liste over norrøne kvinnenavn: https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_kvinnenavn_med_norrøn_opprinnelse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Hei! Hva syns dere om navnet Leonore? Leonora er ikke alternativ tror vi. Syns Leonora er søtt og barnslig, mens Leonore er flottere. 

Vurdere også Victoria

Leonore eller Victoria? 

Anonymkode: a6a77...112

Leonore :) 

 

22 timer siden, Eiliv skrev:

Jeg synes man alltid bør vurdere norrøne navn. Av alle navn i verden synes jeg de er finest.

Eksempler på norrøne navn:

Gunnhild, Torstein, Tor, Halldor, Asbjørn, Asgeir, Geir, Helga, Helge, Olav, Harald, Kjetil, Sigurd, Fridtjov, Stein, Bjørn, Ulf/Ulv, Leiv/Leif, Leidulv, Aud, Audun, Oddvar, Odd, Jorunn, Gudrun, Solrun, Tordis, Frøydis, Åslaug, Vigdis, Astrid, Ingrid, Gunnar, Arne, Rolv/Rolf osv.. Jeg orker ikke å skrive alle norske navn med norrønt opphav, men her er en liste over norrøne kvinnenavn: https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_kvinnenavn_med_norrøn_opprinnelse

Mine valg av dine forslag: Tor, Geir, (Torgeir), Halldor, Jorunn, Frøydis, Ingrid og Arne

Endret av Millimani
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag til mellomnavn som kan passe til Elisa? Føler det står best alene, men dobbeltnavn skal barna mine få da jeg savnet det selv. 

Anonymkode: bd52a...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synst dere om Elian? Utales på samme måte som Elias bare at det er n på slutten.

Anonymkode: ded8b...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen forslag til mellomnavn som kan passe til Elisa? Føler det står best alene, men dobbeltnavn skal barna mine få da jeg savnet det selv. 

Anonymkode: bd52a...a05

Elisa Kristine
Elisa Matilde
Elisa Jeanett
Elisa Kathrin(e)
Elisa Marie

Sandra Elisa
Kaia Elisa
Mia Elisa
Selma Elisa
Mina Elisa
Maja Elisa
Vilda Elisa
Anna Elisa
Mari Elisa
Heidi Elisa
Ingrid Elisa

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om navnet Lorentz? 

Forslag til mellomnavn?

Anonymkode: 38d99...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om navnet Lorentz? 

Forslag til mellomnavn?

Anonymkode: 38d99...e06

Liker Lauritz bedre enn Lorentz. Mellomnavn må bli Aleksander eller Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2017 den 10.40, AnonymBruker skrev:

Noen forslag til mellomnavn som kan passe til Elisa? Føler det står best alene, men dobbeltnavn skal barna mine få da jeg savnet det selv. 

Anonymkode: bd52a...a05

Elisa er et av favorittnavnene mine, jeg syns det er så fint. Det er sant som du sier, akkurat Elisa står penest alene, men det finnes nok vakre kombinasjoner til det også :) hvis man ikke finner noe som man syns klinger fint, men likevel absolutt skal ha mellomnavn, da syns jeg det er finest å bruke oppkalling. Jeg vet at det var ganske vanlig med mellomnavn før i tiden, så hvis du har mulighet til å se navn på forfedrene dine så kan det kanskje hjelpe deg med å finne mellomnavn :)

Elisa Sofie 

Elisa Mathilde 

Elisa Carine 

På 12.5.2017 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Hva synst dere om Elian? Utales på samme måte som Elias bare at det er n på slutten.

Anonymkode: ded8b...29f

Jeg foretrekker Elias :)

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om navnet Lorentz? 

Forslag til mellomnavn?

Anonymkode: 38d99...e06

Syns Laurits er finere, og jeg syns det står finest alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Olava skrev:

Elisa er et av favorittnavnene mine, jeg syns det er så fint. Det er sant som du sier, akkurat Elisa står penest alene, men det finnes nok vakre kombinasjoner til det også :) hvis man ikke finner noe som man syns klinger fint, men likevel absolutt skal ha mellomnavn, da syns jeg det er finest å bruke oppkalling. Jeg vet at det var ganske vanlig med mellomnavn før i tiden, så hvis du har mulighet til å se navn på forfedrene dine så kan det kanskje hjelpe deg med å finne mellomnavn :)

Elisa Sofie 

Elisa Mathilde 

Elisa Carine 

Jeg foretrekker Elias :)

Syns Laurits er finere, og jeg syns det står finest alene. 

Elias er desverre tatt😥

Anonymkode: ded8b...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2017 den 10.40, AnonymBruker skrev:

Noen forslag til mellomnavn som kan passe til Elisa? Føler det står best alene, men dobbeltnavn skal barna mine få da jeg savnet det selv. 

Anonymkode: bd52a...a05

Elisa Helene

Elisa Josefine

Elisa Benedikte

Elisa Sofie

Elisa Hermine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...